börjar kura William snart 5 mån ikväll! nån mer? lite pepp..

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
filliefillie

börjar kura William snart 5 mån ikväll! nån mer? lite pepp..

Inlägg av filliefillie »

ja då är det dags! efter mkt läsning och värdefull hjälp hemma här idag, tack Åsa med 2!!! :D
storebror och pappa har åkt bort i helgen så lillen och jag ska få sätta fart! nån mer som startar i kväll? eller nån som vill följas för lite pepp och råd :lol:
laddar min positiva energi för fullt och hoppas att detta ska gå vägen!

litens schema ser ut så här;

7.00 Vakna, amma
9-9.45 sova
10.30 amma, smakis
11.45-13.15 sova
13.15 mellis, amma
15.30-16.15 sova
16.30 middag, amma, smakis
18.30 nattslurk, amma, flaska
19.00 sova

ev så erbjuder jag flaska efter amning till lunch...får se helt enkelt hur han står sig!
Neo 070928
William 080901 kurstart 23 jan-09
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

:D Kommer att gå toppen! :thumbsup:
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D

Vad kul att ni kör igång nu, vi väntar med spänning på rapport imorgon! :lol:

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Lycka till! Spännande...
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
filliefillie

Inlägg av filliefillie »

ja nu jädrar :D

MEN det kunde inte ha börjat sämre...han blev såååå övertrött nu ikväll (jag har tom gett han 2 femminutare efter sista vilan!) men det räckte visst inte...han fick bröst och flaska till kl 17.30..sen har han inte velat ha mer! så det är det sista han åt!! :cry: för att nu sover han! tog 3 min med buff, solfjäder och ramsat ut..in igen buffa 1 min, solfjäder och ramsa..och nu snusar han som en prins!

Gjorde jag fel som la honom så tidigt? tog lixom 2 marginalkvarter det första jag gjorde... :oops: jätteknasigt så här har det aldrig varit! och så här bra har han aldrig somnat sjökv :o

iom att han åt så tidigt sista målet har jag som plan att när han vid sin vanliga mattid vid 22 tiden ge honom en flaska i sängen...att hålla honom som man håller dom i badet :roll: då vet jag att han är MÄTT och sen är det frukost 7 som gäller! gör jag fel???

haha det börjar redan med frågor och kl är inte ens 19 :lol:
Neo 070928
kattklo

Inlägg av kattklo »

Hej!
Pepp pepp!
Vet du, hungern kommer inte direkt!
Nu sover han, inte vet han om han åt klockan sju eller klocka fem.
Inte behöver du mata i sömnen!
Nej, vänd på steken istället och se FRAM emot dom frågor han kommer ställa under natten. Det är NU du ska kura. Det är nu di ska in direkt, det är nu du ska introducera ramsan. :D
Eftersom läggningen gick så snabbt behöver ni en redig natt! :D

Kram och lycka till!
filliefillie

Inlägg av filliefillie »

ok! :D tack! tänkte ge flaskan när han vaknade men då skippar jag det :?: nu kommer känslorna-stackars hungriga barn.... :wink:
men nä jag ska kämpa på...han sover ff men detta är nog lugnet före stormen! ska fixa detta!!! :D
Neo 070928
kattklo

Inlägg av kattklo »

Varför ska han vakna då menar du?
För att han alltid gör det en viss tid? :D
Det är ju DÄRFÖR du kurar inte sant?!

För att visa SOOOOOOV, inte äääääääääät. :lol:
Nepp. nu är det första kurnatten och nu ska du vara stabil som ett stort jäkla berg.

KRAM Katten
Netta

Inlägg av Netta »

Heja, heja. Håller tummarna för dig. Det här kommer att gå bra och det är så värt allt jobb.
Casper 080603 - kurad december 08
V 940522, A960924
filliefillie

Inlägg av filliefillie »

åh tack!!! ja han brukar ju börja kring 22 och sen resten av natten..haha men nu är det slut på det!!!! :lol:

en undran; ska jag väcka han tidigare imorgon med tanke på att somnade 30 min tidigare?
Neo 070928
kattklo

Inlägg av kattklo »

Nej. Håll schemat! :D
kattklo

Inlägg av kattklo »

Och imorgon gäller så mycket mat det bara går under dagen!
filliefillie

Inlägg av filliefillie »

ok då håller jag schemat :D men jag kommer sprängas....kan inte pumpa heller :roll:
Neo 070928
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja, det blir ju sprängfullt, det förstår jag! Tänk att de kommer ställa in sig på ett par dar, när de har fattat att det ska produceras mat på dagarna, inte på natten! Så det är inget hot mot själva amningen som helhet.

Jag tycker det låter fint det här! Om/när han vaknar, så ta det därifrån. Nu har du ju erövrat erfarenheten att han KAN somna ensam i en säng. Så utgångspunkten är att han kommer kunna det igen, och igen :D 8) .

Hoppas du har det lite mysigt ikväll... Mumsa på nåt gott och en bra film, kanske :D ? Lycka till!!!!!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Är de överfulla kan du mjölka ur det värsta för hand. :D

Glöm allt om hunger och dreamfeed. Han är fem månader och har samma ämnesomsättning som du och jag. Inte vaknar vi av hunger bara för vi ätit skralt EN dag? Nix, och inte han heller. Lita på det. Han vaknar av vana och inget annat.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"