Nu ska vi kura Tilda!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Charlotte

Nu ska vi kura Tilda!

Inlägg av Charlotte »

Hej!

I kväll eller i morgon ska vi kura vår dotter Tilda. Detta föranleder min första fråga: ska man börja på morgonen eller kvällen? I dag kör vi ju vår vanliga oorganiserade dag!

Jag har beställt boken men orkar inte vänta så vi har läst barnaboken och vi har läst här på hemsidan och nu känner vi oss verkligen motiverade att köra igång. Andningslarmet kommer i dag till min mans jobb.

Så till min andra fråga som gäller det här med schema: Tilda ska sova 15 timmar/dygn om jag förstått det rätt. Däremellan ska hon ha 5 mål mat. Vårt problem är att vi vill gå på babysim med henne (detta börjar i september och är mellan 9.30-10.00) helst ska hon ju var utsövd då. Nu går vi ju upp kring 8.00 på morgonen. I övrigt är våra dagar hemskt ostrukturerade eftersom vi har gått på devisen att hon sover när hon behöver (vilket hon inte gjort). Vissa dagar har hon sovit 1,5 timmar på förmiddagen andra har hon bara sovit 20 minuter. Hur skulle hennes schema kunna se ut?

Hälsningar

Lotta
Lotta Grahn mamma till Tilda f?dd 12/5 2005
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej Lotta.

Jag skullenog se till att ha tiden för mat och sedan sov när simpasset är slut (om du nu ska gå på babysim. Jag prövade, men det var inte poppis...
Barnen är otroligt trötta när de har varit i vattnet.

Mitt förslag är alltså att ha mat kl 10 och sova direkt efter maten.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, LO :D

Jag tycker du ska ta en sak i taget. Ska nu lilla älsklingen kuras, så gå in för det. Babysimmet kan vänta. Hon ska ha lugn och ro under själva kuren och sedan under uppföljningsvevckan. Resten kommer att ordna sig, men se nu inte för långt framåt :!:

Och ja, man börjar på kvällen.

Schemat måste du göra själv. Du har många förslag här men det är barnets och familjens rytm som bestämmer :!: Lusläs gärna "SHN-kuren - så här kan det gå till".

LYCKA TILL :lol: och vi finns här för dig :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"