När kan man börja kura och vad kan man göra tills dess?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
andersnorder

När kan man börja kura och vad kan man göra tills dess?

Inlägg av andersnorder »

Hej

Vi väntar vårt första barn den 28 Feb 2009 och är mkt spända och förväntasfulla. Jag har redan läst sova hela nattenboken och vill gärna ge mitt blivande barn så bra start som möjligt. Jag har ngra frågor

När kan man börja med sova hela natten kuren? 4 månader?

Finns det ngt vi kan göra tills dess för att få en så smidig övergång som möjligt?

Tack för svar

Anders
Beräknad pappa den 28 Feb 2009
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej, välkommen hit och grattis till lilla bebisen som kommer snart!

Vilken framförhållning, ert barn är avundsvärt!

Om ni använder er av standardmodellen så behövs ingen kur, shn-kuren är till för barn med svåra sömnproblem!

Så mitt tips är att ni läser Barnaboken, då hittar ni allt ni behöver för att ge ert barn den bästa start i livet :heart:

Standardmodellen finns som ett kompendium här på forumet också:
:arrow: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=8887

men Barnaboken kommer att vara oumbärlig för er i många år framöver!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
andersnorder

tack

Inlägg av andersnorder »

Stort tack för svar. Jag hade inte fattat att sova hela natten kuren var för barn med svåra sovproblem, trodde den var för all.

Jag försökte köpa barnaboken innan jul men den var slut överallt. Ska faktiskt erkänna att jag hört både ris och ros om boken, men det är bäst att avgöra själv!

Ska börja läsa kompendiet på hemsidan.

Anders
Beräknad pappa den 28 Feb 2009
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Boken finns nu att köpa, den kom ut precis till jul! :D

http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... barnaboken
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej! :D

Håller helt med föregående talare. Gör "rätt" från början med struktur på mat och sömn så får ni garanterat inga större sömnproblem. Dock tycker jag att man kan använda SHN-verktygen även om man inte kurar i stor stil. Buff, vagning, ramsa och FÖRHÅLLNINGSSÄTTET är väldigt bra att ha med sig och ta till när man t ex ska ta bort nattmål eller påminna om den goda sömnen vid en fnurra. Så jag rekommenderar ändå att läsa SHN-boken... :wink:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"