Sara76 skrev: Och vad jag än svarar, så finns motståndet där![]()
Ni som har haft andningslarm, och vars barn nu är över året!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Så kan man ju tycka...Du har ju sunda förnuftets alla klockrena argument i insändaren från Vasabladet som jag citerar i månadens krönika. Luta dig mot dem så slipper du andas om mitt namn
Men det sunda förnuftets röst blir så ofta tystat på BVC, om jag får våga mig på en gissning. Det är väl som så, att många föräldrar inte vågar lita till sig själva (eller mig, för den delen
Sedan andas jag ofta och gärna ditt namn
-
annawahlgren
Måste skvallra
Jag tror folk får lite jobbigt med att vidmakthålla sina fördomar när BB 25 år stormar in på marknaden i full upprättelse
Baksidestexten på ett alldeles underbart härligt omslag, gjort av Christian von Essen, kommer att lyda så här:
1. Havandeskap och förlossning
2. Spädbarnsvård i teori och praktik
3. Småfolk - en praktisk handledning
4. Utvecklingen - alla åldrar upp till 16 år
5. Fostran
Jag kryssade i att det aldrig larmat.
Däremot har man ju glömt att stänga av det några gånger...
speciellt när det fortfarande var att dom åt på natten och man var trött och glömde stänga av
Det satte igång när man kommit ner på nedervåningen och fick springa upp på övervåningen...
/ulrika
Däremot har man ju glömt att stänga av det några gånger...
Det satte igång när man kommit ner på nedervåningen och fick springa upp på övervåningen...
/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02
och till goaste tjejen Liw 1/1-07
Barn är inte gjorda av något annat än vi vuxna. Detta tema genomsyrar Barnaboken, som gör upp räkningen med myten om det jobbiga barnet. Barnaboken skiljer sig från alla andra böcker i genren. Här får man inte veta hur fel man gör och hur dålig man är som förälder. Här får man i stället hjälp att lita på sitt eget förnuft. Här ges mängder av exempel och praktiska råd.
Barnaboken är en dupt personlig bok. Anna Wahlgren är ingen skrivbordsexpert utan tilltror varje förälder resurser som samhället ofta underkänner. "Åt föräldrarna: råg i ryggen", säger Anna i förordet. "Åt barnen: frihet från skuld."
=D>"Underbart personlig, rolig och speciell. Barnaboken är ett oändligt stöd för föräldrar." Aftonbladet, september 1993.
"Anna Wahlgren talar om 'den lilla älsklingen' i termer av ömhet, umgänge och njutning. Ingen har skrivit vackrare och roligare om barn än hon." Expressen Kultur, juni 2005.
-
Lingontuva
Jag har kryssat i 4 gånger. Vi hade 2-3 nätter då det larmade ett par gånger per natt. Jag vet förstås inte om det var falsklarm eller ej. Genast vi kom in och rörde vid honom så rörde han på sig och jag såg inga tecken på andningsuppehåll på honom. Han låg inte utanför plattorna. Vi felsökte larmet noggrannt utan att hitta något fel, nu har det gått ca två månader sedan larmen och det har inte hänt fler gånger.
-
annawahlgren
Lingontuva skrev:jag såg inga tecken på andningsuppehåll på honom. .
-
*frieda*
-
susanneethel