länk till filmer av IAHP på youtube

Hjärnan växer och utvecklas när den används. Som förälder har du många möjligheter att påverka hur hjärnan utvecklas hos ditt lilla barn. Här kan du ställa frågor och bli inspirerad!
Skriv svar
Mata
Inlägg: 806
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 10:31
Ort: J?rna

länk till filmer av IAHP på youtube

Inlägg av Mata »

Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Inlägg av Hege »

MEN vad bra!!

Nu sitter jag på en skitmaskin som inte ger ljud, men i det samma jag kommer hem ska jag titta på ALLT!
Tack, Mata! Hur går det förresten för er??

Kram, Hege
Mata
Inlägg: 806
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 10:31
Ort: J?rna

Inlägg av Mata »

Hej Hege!
e
Det gå så där. Jag har lite fel natur, väldigt odisciplinerad av mig. Eller när man har barn så blir det en viss rytm i för det måste man ha, men det har inte blivit mycket krypande. Läsningen har vi fortsatt med, och min dotter kan läsa många, många ord. Ändå inte så mkt som jag skulle önskat.
Det som vi mest radikalt ändrat på efter kursen är att vi äter ännu mer nyttiga saker som man förut tyckte var för dyrt... Och att jag ger tillskott omega-3, och probiotika.
Det har gått framåt mkt med min dotter under detta år, särskilt med tal, men även med förståelse och motoriken. Hon är riktigt vild. Även detta har varit svårt. När vi häll på som mest med krypningen under sommaren, var det mest systrarna som fick övning. Hon tvärvägrade för det mesta.
Nu är mellansyster i lite sen men tydlig trotsålder som är enervrerande på topp... Inte gör det det lättare heller.

Men jag läser och hoppas på bättre tider...
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Inlägg av Hege »

Hej Mata

Något som Doman sa till mig när vi hade gjort programmet med Felicia en tid, var att även om vi slutade och inte gjorde programmet mer, så kom vi för evigt att vara Domanföräldrar. För det vi hade lärt oss kom aldrig till att lämna oss, och undermedvetet kom vi att göra saker som skulle påverka våra barn hjärnor på ett bra sätt.

Och kosten... Ändrar man bara kosten till nyttigare, så har man inte bara gått dörrstocksmilen, men bra mycket längre.

Och läsa på är ALDRIG fel. Plötsligt kommer inspiration ramlande, och har kanske även med sig ny energi...?

Stor kram till dig!

Hege
Skriv svar

Återgå till "Frågor om IAHP och program för friska barn "