Dagis på jobbet

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Skriv svar
Hamnede
Inlägg: 36
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 12:08
Ort: Rimbo (Kippinge)

Dagis på jobbet

Inlägg av Hamnede »

Jag jobbar på en arbetsplats med rätt så många smårbarnsföräldrar och ännu fler är på gång att bli de också. På ett par olika håll har tanken om att gemensamt och med hjälp av företaget ordna nån sorts barnomsorg. Antingen med "riktig" barnsskötare fast i anslutning till jobbet så att man lätt kan äta lunch tillsammans och så eller med oss själva som barnskötare, säg att fem personer alla tar ut föräldraledighet varsin dag i veckan men istället för att sitta hemma och uggla åker man till en lokal på arbetsplatsen och tar där även hand om de andra fyras barn.

Är det nån här som har erfarenhet av något liknande? Vill man få igenom nåt hos oss behöver man inte bara ha en idé om vad som behövs utan även om hur det ska utföras. Förhoppningen är ju delvis att kunna få hjälp av företaget med lokaler eller inhyrning av barnskötare eller liknande. Men då behöver vi veta vad vi ska be om.

Ibland önskar jag att vi hade en gård istället, då skulle det inte vara samma problem att inkludera sonen i mitt arbete och min vardag. Jag vill inte sluta jobba men jag skulle så ruskigt gärna dela mer med honom.
Morgan, beräknad till den 24/6, född 29/6
kiki
Inlägg: 2322
Blev medlem: lör 11 nov 2006, 15:26
Ort: Norrtälje

Inlägg av kiki »

Vilken bra idé :lol:

Kanske kan ni starta ett föräldrarkooperativ, och på så sätt få vanlig barnomsorgs peng från kommunen och sen anställa er egen pedagog. Bidrar företaget med lokal är det en kanonlösning.

Lycka till och jag hoppas du håller oss underättade om processen.

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Hamnede
Inlägg: 36
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 12:08
Ort: Rimbo (Kippinge)

Inlägg av Hamnede »

var kan man läsa mer om vad som gäller för familjekooperativ? gudars, det märks att man aldrig har funderat över sånt här tidigare... noll koll!

hålla er underrättade, inga problem. Får vi till nåt kommer jag vara så stolt och glad över att det kan bli svårt att få mig att hålla tyst :D
Morgan, beräknad till den 24/6, född 29/6
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"