Vad betyder egentligen sova hela natten - för er?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
trolltyg

Vad betyder egentligen sova hela natten - för er?

Inlägg av trolltyg »

I min värdl betyder ju sova hela natten att man somnar vid 20 på kvällen (för min 3 åring) och så vaknar hon ungefär vid 07-08 nästa morgon. Kanske har hon vaknat till under natten men inte gjort ljud från sig iaf tan isåfall somnat om. Jag har varit bortskämd med hennes sovvanor redan från start. Med nr 2, lillkillen är det annorlunda.
han är nu snart 7 mån och sover ungefär som följer:
Nattas kl 20, vaknar vid 04 och vill äta. Somnar om och vaknar kl 06, vill ligga vid bröstet men äter inte direkt utan bara myser. Kl 08 går vi upp.
Sover sedan en halvtimme på förmiddagen, ca 1½-2 timmar vid lunch och sedan 40 min på em.
Är det för lite? för mycket?
Och kan man kalla det att sova hela natten? Någon jag berättade det för tyckte det var lyx, för hennes vaknade varannan timme...medans någon annan hade lika gammal som sov från 20-07 ungefär.
"Ingen rädder för vargen här"
MissSoofi

Inlägg av MissSoofi »

Hej!
För oss betyder sova hela natten att man sover hela natten. Det vill säga att man inte matas eller myser vid mammas boppe på 11-12 timmar (beroende på hur lång natt man vill ha. Med de verktyg som denna kuren förskriver lyckas man relativt snabbt med detta. En 7 månaders behöver ca 14,5 h östörd sömn per dygn. Lägg ihop dina tider och stäm av - sover han lagom?

Kram
Tor - 07 11 28 - högt älskad och beundrad!
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Ja, att sova hela natten är för mig precis detsamma som MissSoofi skriver. Man sover och inget annat händer :wink: .

/Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Rune

Sova

Inlägg av Rune »

Sova hela natten för mig betyder att jag känner mig utsövd på morgonen, även om jag varit uppe och kissat eller sjungit för att någon skall somna om. Har jag varit vaken en längre stund... ja då brukar jag inte känna mig utsövd hur som helst. Den ihållande sömnen är väldigt viktig för mig, men den kan få små avbrott utan större skada skedd
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"