Frågor efter tredje natten!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
axel

Inlägg av axel »

Sista natten

20.00 Somnar efter att ha legat och småsnackat med sig själv i tio minuter
5.30 Gnäller men somnar om själv
6.00 Gnäller så vi lägger honom till rätta och ramsar en gång
7.00 Gnäller men somnar om själv
7.30 Gnäller så vi lägger honom till rätta och ramsar en gång
8.00 Går jag in och väcker honom

Jag mår så otroligt mycket bättre än vad jag har gjort på länge! Man blir en ny människa med lång sammanhängande sömn.

Vi är inte i mål ännu men har kommit så otroligt långt. Jag är helt nyförälskad i min son. Inte för att han sover så duktigt utan för att jag har ork att vara i extas tack vare kärleken till honom.

MissSoofi Har era vargtimmar "försvunnit"?
MissSoofi

Inlägg av MissSoofi »

Titta - utmärkt! Han sover ju nästan hela natten nu ju!! Ja, vår vargtimme har försvunnit - det händer dock att han vaknar 06.30 (vi har morgon först kl 07) då ligger han och pratar med sig själv en stund - ibland somnar han om, men ibland så ligger han bara där och pratar tills mamma kommer. Han är mycket sällan gnällig eller arg när han ligger där vaken - mest låter han nöjd med livet. I övrigt hör vi honom mycket sällan på nätterna och i regel behöver vi aldrig ramsa eller göra något innan han somnat vidare på egen hand de få gånger vi faktiskt hör honom.

Hade jag varit ni så hade jag flyttat på nattsömnen lite och haft natt från 19-07 det verkar vara enklare att få sammanhängande 12 timmar då. Det är dessutom bättre med tanke på framtida dagismorgnar då ni alla måste gå upp tidigare än 08.

Grattis till avslutad kur och härliga resultat. Ni har varit jätteduktiga det bevisar Axel genom att sova så tryggt och gott. Jag är så glad för din skull att du nu, liksom jag själv, har fått gnistan tillbaks. Jag önskar dig och familjen all lycka nu såväl som i framtiden.

Må ni alla fortsätta att sova gott!
Stora kramar!!
Tor - 07 11 28 - högt älskad och beundrad!
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Precis som AW själv säger som stämmer så himla bra är ju-att barn ska njutas och njuta själva.
Och visst blir allt mycket enklare av att man får sova på nätterna.Man ser allt mycket klarare.Att få sova sammanhängande betyder mycket både för stora och för våra små.

Kram på er från ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
axel

Inlägg av axel »

Tack!!
axel

Hej igen!

Inlägg av axel »

Vi behöver lite hjälp igen.

Natt 16

19.45 God natt (fungerar mycket bra numera)
5.00 Ramsa och lägger till rätta
6.00 3*ramsa och 2* lägga till rätta
7.00 ligger och pratar med sig själv
7.15 ramsa
7.30 god morgon

De senaste nätterna har sett likadana ut. Dvs vargtimmarna kräver fortfarande ramsor. Hur lång tid brukar det ta innan de "försvinner"?
Gör vi fel som går in och lägger honom till rätta? Kan vi hamna i ett "läggatillrättaträsk"? Vi ramsar kanske lite för tidigt eftersom vi är rädda att han skall "fastna" i ett klagande tillstånd. Borde vi ge honom mer tid att somna om vid det här laget? När ska vi ramsa? Då han är riktigt förbannad enbart?

Tacksam för hjälp.

Kram
Monika
MissSoofi

Inlägg av MissSoofi »

Mitt råd: Pangramsa - sen upp och gör andra ljud i huset - inget tillrättaläggande eller buffande så långt det absolut är möjligt. Om det ändå krävs så endast EN gång. Vänligt, betryggande och bestämt sen ut med ramsa. Fastnar han i klagan så ut och töm disken damsug eller gör andra ljud som inte har med honom att göra.
Lycka till
axel

Inlägg av axel »

Tack för ditt snabba svar!

Natt 17
20.00 god natt
7.40 god morgon

Tänka sig;-)
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

:D Det var roligt att läsa så här på morgonkvisten!

Kram från ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
MissSoofi

Inlägg av MissSoofi »

Härligt!!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"