Förbereder kur för dam på 19 månader! Support anyone??

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Gäst

Inlägg av Gäst »

Pssst, vill bara flika in att FÖRSTA natten gäller in och solfjädra/buffa vid minsta pip, även i vargtimman. Eller hur, Mia?! :wink:

Jag har nyss hjälpt en 18-månaders att lära sig sova, och jag kan bara understryka det här med att äldre barn kan ställa fler frågor och ta längre tid att övertyga om nymodigheter. Men mitt lilla kurbarn, som alltid sovit jämte mamma förut och varit väldigt svårlagd, sover numera hela natten i egen säng.

Lycka till!
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tinis skrev:Pssst, vill bara flika in att FÖRSTA natten gäller in och solfjädra/buffa vid minsta pip, även i vargtimman. Eller hur, Mia?! :wink:
:D Ja, vad bra att du poängterade det, Tinis :!: Visst ska det vara så - full backup hela första natten, och sen får man se lite hur det går efter den!
Tack :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
MariaSB
Inlägg: 33
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 10:59

Tack båda två!!

Inlägg av MariaSB »

Kul och skönt med lite uppmuntran också! :heart:

På fredag gäller det. Attityden sitter som berget! Har ju läst boken förut, jag bara repeterar lite nu.
Den största vargen som jag är rädd ska svansa mellan benen är nog tröttheten. Jag är INGEN nattuggla!!! Men jag får väl hänga här på sidan och stryka kläder och sortera papper eller annat terapiarbete för att hålla mig vaken...

Vi "ses" snart igen!
Kram och tack!
/Maria
Mamma till tre flickebarn, -01, -07 och -10
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Hallo,

men DET är väl ingen varg heller :lol: ! Vi har kurat båda våra och jag, som är en riktig trötter, har då inte varit vaken varenda minut ens den första natten :shock: . Men jag är otroligt lättväckt, och var inne hos älsklingarna vid första, minsta och bästa pip då det begav sig.

Lycka till,
P
MariaSB
Inlägg: 33
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 10:59

OOooh vad skönt att höra!!!

Inlägg av MariaSB »

Jag är också både väldigt lättsomnad och väldigt lättväckt, så det borde ju funka... Jag kommer hänga i rummet precis bredvid dotterns rum, så jag kommer kunna vara på plats på studs iaf... (Datorn och en gästsäng står där) Skönt att höra att det funkar ändå. Har ju tänkt tanken, men det kändes säkrast att lyda blint. :wink:

Tack för det!
Mamma till tre flickebarn, -01, -07 och -10
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Hej igen,

Med ettan låg vi utanför dörren på madrass, med tvåan i rummet bredvid!

/P
MariaSB
Inlägg: 33
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 10:59

Inlägg av MariaSB »

hehe... Då tänker jag nog köra den tekniken!

Ha det!
Mamma till tre flickebarn, -01, -07 och -10
MariaSB
Inlägg: 33
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 10:59

Tonight is the night!!!

Inlägg av MariaSB »

Oooohhh, så spännande!!! Ser fram emot kvällen/natten med skräckblandad förtjusning... Nu blir det åka av! :?

Önska mig lycka till!

Kram, kram

:heart:
Mamma till tre flickebarn, -01, -07 och -10
Kine
Inlägg: 44
Blev medlem: fre 02 maj 2008, 09:45

Inlägg av Kine »

Vil bare ønske deg lykke til. Vi kuret vår yngste i mai, da var hun 17 mnd. Det gikk over all forventning. Hun sover fortsatt hele natta i egen seng. Jeg er selv et utpreget B-menneske. Tross dette spratt jeg opp kl halv seks for å ramse hvis hun våknet da. Var så innstillt på å klare kuren. Det er nok sikkert du også.
Pappaen i huset gjorde store øyne og var mektig imponert over meg. :D
Mamma til storesøster mars-04 og
lillesøster des-06 (shn-kur mai-08)
-og bittelillesøster juni-11 (sm fra starten)
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Re: Tonight is the night!!!

Inlägg av miar70 »

MariaSB skrev:Oooohhh, så spännande!!! Ser fram emot kvällen/natten med skräckblandad förtjusning... Nu blir det åka av! :?

Önska mig lycka till!

Kram, kram

:heart:
:D Heja, heja :!:

Varmt lycka till!

Jag är säker på att det här kommer att gå LYSANDE \:D/

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
MariaSB
Inlägg: 33
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 10:59

Inlägg av MariaSB »

Liten uppdatering...

Flyttade fram kuren en vecka. Neggo-pappa har nämligen helt plötsligt blivit posso-pappa!!! Så jag tänkte ge honom chansen att läsa på lite. Det kommer ju bli jag som står för själva kurandet eftersom pappa är alldeles för blödig, men det kommer vara skönt att han vet vad jag håller på med och kan supporta och sparka mamma i baken när det behövs!

Jag tar med mig lyckönskningarna till nästa helg!

:heart: :P :heart:
Mamma till tre flickebarn, -01, -07 och -10
MariaSB
Inlägg: 33
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 10:59

Inlägg av MariaSB »

angående ramsan. Har hållt på att smaka på några olika varianter. Den som känns bäst rent rytmmässigt är "Nuuu ska vi soooova, åååh så skööönt". Men den innehäller ju inte ordet natt. Dagramsan är samma, men nu ska vi vila istället... Vad tycks?? Förslag/idéer??

Kram
Maria
Mamma till tre flickebarn, -01, -07 och -10
MariaSB
Inlägg: 33
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 10:59

Inlägg av MariaSB »

:oops: Stavar som en kråka idag verkar det som... :oops:
Mamma till tre flickebarn, -01, -07 och -10
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Härligt att neggopappan blivit possopappan :lol: ! Ibland har de lite längre startsträcka :wink: 8)

Jag vet att AW förespråkar att man ska ha två olika ramsor, men jag är så virrig att jag måste ha samma dag som natt (Go´natti med sig, sov så gott - den "klassiska" som de flesta använder!) och det viktiga är att det du säger faller sig naturligt för dig och att du inte behöver stå och fundera på vad det är du ska säga när du ramsar!

Du får gå och provramsa lite, helt enkelt!

:thumbsup: Klokt beslut att avvakta tills ni känner er redo till 100% - det bådar för gott resultat!

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
MariaSB
Inlägg: 33
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 10:59

Jahapp!

Inlägg av MariaSB »

Nu är pappa påläst, filckan i relativt gott skick och mamma tokladdad! Lite småsur att jag riskerar att missa deler av Idol, men man kan ju inte få allt! :wink:

SÅ jag tar med mig de tidigare lyckönskningarna och kör hårt! Uppdaterar möjligen under natten, annars på måndag.

Ha det så länge!
Mamma till tre flickebarn, -01, -07 och -10
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "