Idol 2008

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Så var jag och /LO ute samtidigt då, och nästan lika tyckte vi bortsett från Malta-Kevin :wink: och just det - RobinE var ju skitbra! Men jag tycker som du att Loulou var tråååkig :sleep:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag gillar inte heller Kevin, eller han når inte mig. Men han ÄR grymt bra artist. Han är nog lite för söt för min smak. Alltså slisksöt.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Sussi

Inlägg av Sussi »

Mitt första inlägg i idol-tråden ;)

Som ett gammalt ABBA-fan (ja, jag är gammal och var med på den tiden, har t.o.m. varit hemma hos Agnetha och Björn, det ni ;)) tyckte jag kvällens Idol var underbar! Barnen undrade om jag kunde alla ABBA-låtar? Ja...

Hursomhelst, jag tror Sepideh eller Loulou åker, de gjorde låtarna minst bra. Eller, egentligen kanske Johan sjöng sämst ;) men Johan är ändå Johan :D :heart: ;)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Sussi skrev:(ja, jag är gammal och var med på den tiden, har t.o.m. varit hemma hos Agnetha och Björn, det ni
:shock: WOW!!! Snacka om "jag mötte Lassie"-faktor! Abba är verkligen HELT suvve, inte blev de sämre av att jag nyss såg Mamma Mia-filmen!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Cyan

Inlägg av Cyan »

Buhu, jag gillar ju Lou Lou!
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Cyan skrev:Buhu, jag gillar ju Lou Lou!
Jo, fast ikväll var hon inte bra... inte helt oväntat tycker jag, men det hade varit mer väntat om Sepideh åkt, kanske?!
K-ina

Inlägg av K-ina »

Trist med Loulou... :cry:

Jag gillar INTE Robin B! Johan - jag vet inte VAD man ska säga längre... Gulligt jovisst men??!! Å sen är det Kevin då som faktiskt inte heller går hem hos mig. Du har nog rätt /LO han borde vara bög! :?

Ikväll röstade jag - min vana trogen - på Robin E. Förut har jag röstat av ren och skär lokalpatriotism. Ikväll var han topp tre tillsammans med Alice och Anna. :!:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

SKAN-DAL att Loulou åkte.

Kevin ÄR artist sen kan man gilla honom eller inte. Han växer på mig, som man säger på utländska.

Alice, Anna helt OK.

Men HUR kan ni såga Lars? Han är genialisk i min bok. Och det krävs lite mod att göra en sån version. Bäst igår.

Johan hemsk.

Lill-Robin RIKTIGT bra förutom scennärvaron. Jag gillar hans rena röst och enkla men bra sångstil. Inga krusiduller bara skönt att lyssna på. Stor-Robin OK.

Sepideh näe.

Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Fast det var nog inte scennärvaron som fattades Robin B mer en naturlighet i rörelserna. Han känns fortf lite krampig. Han börjar bli bra med blicken och kamerorna.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Nu ska jag säga nåt, kan inte låte bli 8)

Lars :-({|= :heart: ujujuj, jag och stortjejjen hojtade högt igår!

Hemskt att LouLou åkte ut, hade velat se henne växa med uppgiften - spännande röst

:D

/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

aha! fler som kacklar idol på morgonkvisten! :wink: :lol:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jannika skrev:Lill-Robin RIKTIGT bra förutom scennärvaron. Jag gillar hans rena röst och enkla men bra sångstil. Inga krusiduller bara skönt att lyssna på.
Tänk vad olika man kan tycka 8) jag har liksom helt GLÖMT lill-Robin :? Helt intetsägande för mig... En artist för mig är nån med speciell röst, som man känner igen, som berör! Lars är ju onekligen annorlunda och har varit min favvo hela tiden, men igår... näeee :-k
När Johan sjunger hör man direkt att det är Johan :D likaså Alice, hon har ett eget sound. Anna sjunger ju bra, men jag tror hon anpassar sig lite för mycket och tappar bort det speciella som är Anna...
Gablex

Inlägg av Gablex »

Hej på er kacklare!

Kul att se att vi har så olika åsikter om Johan! Jag tycker som Jannika - HEMSK!!! Igår satt jag tillsammans med mina grekiska svärföräldrar och tittade på Idol. Hahahahaha! De tappade hakan när Johan kom in med sitt avskavda nagellack ("Va? Är det en flicka?") och efter ett tag hade min svärfar fått nog ("De borde inte tillåta sådant där")... Hahahaha! Snacka om kulturkrock! :wink:

Kan inte säga att jag fått någon verklig favorit hittills i år. Alice gillar jag, men inte sådär fanatiskt. Lars är kul, men igår var det mer varité än Idol. Kevin är ju också bra, men... nä..... Och rock-killen, som jag alltid glömmer vad han heter, var superbra igår men annars.... nä, inte han heller.

Vad tror ni om slutresultatet då? Som det känns nu är väl Kevin given i finalen? Johan klamrar sig fast till topp 3 eller så med hjälp av sina tonårsröster :P , men vem blir den andra finalisten? Alice? Anna? Vad tror ni?
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heeeeeej Gablex! :heart:

Jag som var rätt nöjd med att tippa förra årets vinnare redan efter första omgången 8) har ingen favvo i år.

Kevin ÄR bäst i gänget so far men jag tror att han inte uppskattas i alla läger. SF brukar gilla underdogs och det fins väl inte riktigt nån sån i det här gänget.

Jag kör en rövare egentligen helt utan känsla för feelingen då... Kevin och Alice. Lite lokalpatriot är man. :wink: Men ingen rasist, haha!

Men jag skulle bli glad om en kuf som Lars fick plats där.

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej på er :wink: 8)

Åh vad det har kliat i fingarna och vad himskans svårt det har varit att hålla sig borta från att skriva i denna tråden. Men nu kapitulerar jag. Och det är Lussis fel för om en liten 15-månaders uttrycker åsikter ja då får jag allt se till att vidarebefordra dem till er andra tappra tyckare.

Igår satt Lussi och jag och tittade på inspelat Idol från fredagen. Och vi röstar såhär utan att ens läsa igenom tråden så vi kanske blir helt utfrysta av alla er proffstyckare :roll: 8) :lol:

Loulou: Tycker vi inte alls om. Säker trevlig person men vi tyckte att det var rätt att hon åkte ut.

Anna: Lite Carola-varning här och det faller vi pladask för. En sådan person man tittar på och lyssnar på vare sig man vill eller inte. Enda felet var att de låga tonerna var för låga för Anna trots att hon brukar sätta dessa lika tjusigt som de höga.

Robin x2: Nä... Den ena övervintrad glamrockare och den andra snyggaste killen i plugget. Men vi kan låta oss övertalas nästa vecka... kanske.

Sepideh: Skrikigt i de höga tonarterna så för vår del får Sepideh gärna ta sina glitterklänningar och sjunga nån annanstans.

Lars: Liiiiiiite för mycket Björn Kjellman. Eller varför inte sångaren i årets bidrag från Bosnien-Herzegovina :?: Kryddat med Torsten Flinck och ett uns svårmodigt "åh vad udda jag är". Fast vi kan inte bestämma oss. Förra veckan ritade vi hjärtan med "Nancy och Lussi + Lars = sant" men denna veckan hamnade Lars i onåd. Vi tyckte helt enkelt att han var för mycket av ...allt.

Alice: Vi är tyvärr helt oberörda. Synd på söta lilla Alice.

Johan Palm: Som Lars. Förra veckan hjärtan och hemliga kärleksbrev men denna.... åh vad trist att det bidde så uselt :(

Kevin: Alltså vi KAPITULERAR :heart: Kan inte svara riktigt för Lussi här men jag har lite svårt för straighta män som verkar gay. Så också Kevin alltså. Så jag har blockat honom ur idol-medvetandet ...tills igår. Jisses vilken STAR :!: Lussi och jag satt och gungade och klappade i takt, helt hänförda :heart: =D>
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"