är nog inget riktig "bekymmer" men ska ä

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Gäst

är nog inget riktig "bekymmer" men ska ä

Inlägg av Gäst »

Jag undrar vad jag ska göra så att min dotter sover med täcke PÅ istället UNDER :?:

Jag menar jag lägger henne alltid kl. 20:00 och innan jag lägger mig runt 23:00 tiden kollar jag om hon ligger någorlunda bekväm och inte allför mellan spjälorna :D Och hon ligger ALLTID utan täcke då. Visst lägger jag täcke på henne igen men är ju fullt medveten om att den åker bort rätt så fort igen. På morgonen när jag väcker henne ligger hon och känns för det mesta ganska så kallt på ryggen, benen och fötterna. Resultatet blir ju en förkylning efter den andra.

Vad ska jag göra :?: Att ha det varmt i rummet kan väl inte vara den bästa lösningen men att sova i 18 grader med bara en tunn pyjamas gör henne ju inte frisk heller.

Några tips?

P.S.: Jag ska väl bättre säga att hon har en filt för ett täcke hade varit alledeles för varmt.
liw
Inlägg: 941
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 09:47
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av liw »

Hej Nickan, det är nog inte så mkt att göra. Min Emil är precis likadan. Det spelar ingen roll hur många gånger jag lägger på honom täcket, han sparkar av sig det i alla fall. :? :lol:
Ge henne en flanellpyjamas och mysiga sovstrumpor om hon blir kall. Men förkylningarna kommer nog ändå, de beror väl ändå inte på att hon blir småkall när hon sover :?: :!:
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"