Hej,
Oklart om detta är rätt forum....
Har på sistone lagt en huvudkudde i sängen brevid Liv för att förhindra att hon rullar över till rygg i sömnen (hon kan inte vända tillbaka). Funkar rätt bra. Tror ni att det kan innebära någon kvävningsrisk?
Kvävningsrisk med kudde i sängen för ryggv&au
Kvävningsrisk med kudde i sängen för ryggv&au
Helena
mamma till Liv 050219 och Buster 080206
mamma till Liv 050219 och Buster 080206
Hej! jag var själv rädd för att ha kudde i min dotters säng när hon var spädis.
Men vi hade en tunn baby-2 års kudde. men vi behövde aldrig palla upp henne för att hon skulle ligga rätt. Jag hade varit försiktig med att ha en stor tjock kudde.brukar hon ligga med ansiktet nere i kudden eller ens i närheten så skulle jag försöka att ex-vis rulla en filt eller något som inte är så fluffigt som en kudde.
ha det bra/tallo
Men vi hade en tunn baby-2 års kudde. men vi behövde aldrig palla upp henne för att hon skulle ligga rätt. Jag hade varit försiktig med att ha en stor tjock kudde.brukar hon ligga med ansiktet nere i kudden eller ens i närheten så skulle jag försöka att ex-vis rulla en filt eller något som inte är så fluffigt som en kudde.
ha det bra/tallo
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Vill absolut avråda från kudde och rekommendera hoprullade bomullsfiltar som ligger längs med lilla kroppen. Det finns halvstora bomullsfiltar - annars kan man slakta en större. Men inte syntet eller ull
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022