Behöver råd inför natten!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Molly

Behöver råd inför natten!

Inlägg av Molly »

Hej! Jag har en fråga angående min 4-månaders dotter. Jag har precis börjat lägga henne på mage med andningslarm. Hon somnar själv klockan 19.00 och sover sedan flera timmar i sträck men vaknar ofta till vid 01.30-tiden och sedan med en eller två timmars mellanrum fram tills morgonen klockan 06.00. Jag testade buffning igår och hon kommer till ro omedelbart, jag hinner knappt börja buffa förrens det är dags att sluta och säga godnattramsan. Det är ju jätte bra att hon somnar så fort men hur går jag nu vidare inatt? Jag vill inte fastna i att buffa och vad jag förstår så ska man bara säga godnattramsan innan hon somnar och sedan gå ut eftersom hon bara är fyra månader. Jag har tittat på PM för fyramånaders där man vagnar och jag antar att jag kan göra likadant fast med buffning eftersom det passar mig bättre. Ska jag forsätta på samma sätt inatt och buffa när hon vaknar till, säga ramsan och gå ut? Är det någon som kan ge mig ett råd inför natten och kommande nätter.
Molly
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej

Du gjorde rätt första natten och kan göra likadant natt två. Men ge en ramsa först - utanför hennes dörr - och avvakta lite och se om hon klarar att somna själv.

Tänk på att du ska ramsa dig UT ur rummet inte ramsa i rummet. Börja ramsan vid sängen och fortsätt ramsa på väg ut. Har du inte buffat alls så ska du stanna utanför rummet och ramsa.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"