Beter sig inte alls som det står i kuren - varför

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Veronica

Beter sig inte alls som det står i kuren - varför

Inlägg av Veronica »

Vi började kuren i lördags o är på 7:e natten nu.
Det gick över förväntan i början. Han somnade efter 45 min första natten o sov sen 8 timmar i sträck o efter det grät han 5 min, sov 5 min osv tills det var dags att gå upp.

Den fjärde natten somnade han efter 15 min o sov sen hela natten. Men sen började det gå bakåt igen!
Nu den sjunde natten är han mer ledsen än han var den första! Varför? Vi har hållit schemat, jag lovar! Varje gång jag bekräftelseramsar nu så börjar han gallskrika igen. Det gick ju så bra i början o jag gör precis som då! :cry: :cry: :cry:

jag hatar att gå här ensam o känna mig som världens sämsta morsa. Just nu känns det som att det här aldrig kommer att ordna sig, och jag vet inte vem som gråter mest, han eller jag. Önskar man fick börja om från födelsen... :cry:

Önskar ngn kunde säga att det kommer bli bra, men här står det ju att det ska bli bättre o bättre (med ngt återfall) o det stämmer inte för oss. Jag GÖR inget fel! Vi bara är hemma o gör samma sak varje dag på minuten.

Men jag har väl inget val än att fortsätta vara konsekvent. Om man ändå hade ngn som var här o stöttade en. Kram till mig
T.P

Inlägg av T.P »

Fram med attityden och upp med humöret :) och en kram till dig!! :)
gjorde oxå kuren själv..lätt att man tappar hoppet/orken emellanåt då!!!
Men detta kommer fixa sej!!! Du har verktygen"..när det krisar sej!!
Jag minns själv att allt gick bra för oss den första veckan..när
det helt plötsligt vände" trodde jag..men jag kämpade mej igenom
det med massor av intalning att detta skulle gå vägen..och självklart gick det..kommer att göra det för dej oxå..
barn födda 04/06/08
Mindy

Inlägg av Mindy »

:D Vad duktiga ni har varit, Veronica! :D
Och vet du vad? Även vi som aldrig har kurat (det behövs ju inte om man har Barnaboksbarn från fosterstadiet :wink: :lol: ) har bättre och sämre dagar. Dagar som är mer frågvisa och upp och ned än andra.
Så är livet, de är mänskliga små hjärtevarelser. :wink: Allt går inte på räls alltid.

Du har säkert läst att det är vanligt med små eller större återfall. Lugn, du har verktygen. SJÄLVKLART fixar du det här! Misströsta inte! :D
Det är inte ovanligt alls att de "går igång" på bekräftelseramsan. I vårt fall funkade det att gå ned i ton väsentligt och nästan viska den berömmande. Då tog det inte skruv.

Lycka till! :D
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Sova hela natten-kuren är en process. Du gör som du "alltid" har gjort. Han kan inte (fortsätta) göra framsteg, om inte du/ni gör baksteg, FÖRST och kontinuerligt. Nu bygger du upp ett nytt mönster och han protesterar. Jag kan bara be dig läsa SOVA HELA NATTEN eller åtminstone allt det som står här, i mina introduktioner till kuren. ALLT :!:

Du ska inte gråta. Du ska leda och hjälpa, och du ska veta exakt vad du gör och varför, varje natt annorlunda (och "mindre"). Ni har förvirrat honom totalt nu. Skärpning :evil: Det dräller av vargar omkring dig nu som du hoppas att han, eller kuren själv på något vis, ska rädda dig ifrån. Så går det inte till :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"