Vill kura Gurra!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Skulle defenitivt vagna i hallen :thumbsup: Svalt och lagom ljus. Du behöver inte vagna på samma ställe, du skulle till och med kunna byta vagn 8) om du så ville!
Jag började faktiskt tvivla lite på mig själv... men så lästa jag i lathunden om "Gustav"(hi hi) om natt två och då fick jag tillbaka lite självförtroende och nu känns det ännu bättre när ni har peppat mig!

:?: :?: :?: :?: Det har ju gått jättebra :D varför tvivlar du :? ? Fattar ingenting... Allt är toppen :thumbsup: !
Kram :heart:
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Tina du gör ett sånt bra jobb, är så glad att du för SHN vidare! :heart: Snart får lilla Gurra hela sin skönhetsömn också. :sleep:

Catten78: bra att du läser på, håll nu uppe attityden av självklarhet så går det här som en dans! :D :heart:

Nu ska jag in och kolla en sista gång så min plutta ligger bekvämt innan jag lägger mig (en av de mysigaste stunder som finns)...

Kram Bea
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Bea, tack det samma (fast det vet du ju :wink: ) :heart:
Visst är det kul att nu kunna hjälpa andra?! Trodde aldrig jag skulle sitta här som ett av "proffsen" :shock: :D
Catten78

Inlägg av Catten78 »

God morgon! :D

Han har sovit!! \:D/ \:D/ Efter kvart i nio igår kväll, med sista bekräftandet en minut senare så har han sovit! Gnällde lite strax före sex, men jag avaktade och det kom inget mer. Vi gick in och väckte en sömnig Gurra :sleep: halv sju. Det känns underbart!
Tack för pepping!:heart:
Nu är det bara vagningen på eftermiddagen som jag måste ha en bra attityd inför. [-o<

Stor kram C :heart:
Gurra född 071122, kurad sep 2008
Calle född 110404 SM minikur 4 månader
Catten78

Inlägg av Catten78 »

Hej igen!

Glömde fråga om jag ska vagna idag med :?: :?: :?:

Kramar :heart:
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Tycker du skall vagna idag med :thumbsup: Tror du kommer behöva göra det några dagar till innan allt det nya sätter sig.
Grattis till en skön natt! Hur lång tid tog läggningen? För inte höll han väl på till kl 21???? Jag antar att han vaknade till och behövde sövas om?

Nu är det bara vagningen på eftermiddagen som jag måste ha en bra attityd inför.
[-X Attityden har du redan, så släpp orosvargarna inför em luren så kommer det att gå galant! :D
Kram
PS: Kommer förbi och hämtar mörkläggningstyget sen 8) Tack!
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Tycker du skall vagna idag med :thumbsup: Tror du kommer behöva göra det några dagar till innan allt det nya sätter sig.
Grattis till en skön natt! Hur lång tid tog läggningen? För inte höll han väl på till kl 21???? Jag antar att han vaknade till och behövde sövas om?

Nu är det bara vagningen på eftermiddagen som jag måste ha en bra attityd inför.
[-X Attityden har du redan, så släpp orosvargarna inför em luren så kommer det att gå galant! :D
Kram
PS: Kommer förbi och hämtar mörkläggningstyget sen 8) Tack!
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Så bra då :shock: där fick du svar på tal TVÅ gånger... :roll:
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Tjoho vad bra det går! :D

Kram Bea
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

C, hur gick det ikväll? Körde ni vidare på kuren? Hoppas det :?
MÅNGA stora kramar från mig D och M :heart:
Catten78

Inlägg av Catten78 »

Hej! :?
Ja det gick ju rätt bra med natten, men sen började det att strula till sig. :(

Läggningen strax före nio tog 20 minuter idag. Han är rätt ledsen i början och vill ställa sig upp. Jag får ramsa och bekräfta ganska många gånger idag. Tror faktiskt att han inte var så trött idag, eftersom han sov bättre under natten. Han var nöjd när vi väckte honom.:roll:

Sedan har vi luren i vagnen. Vagnade lite kortare idag och skakade. Han ville bara ställa sig upp. Sedan vagnade vi igen och gjorde som Tina sa, solfjädrade. Då blev han lugn och somnade. Det hela tog 15min och han var trött. Då hade vi myggnätet på. Min man tyckte dock att det blev för varmt och instängt med det, så vi tog av myggnätet efter 10 min. Efter 40 min vaknar han. Han skriker och sätter sig upp. Jag ramsar och han skriker. Ramsar igen och han börjar lite nöjt prata för sig själv. Han sitter fortfarande upp. Jag håller koll från köket. Lille G blir tyst och jag bekräftar. Presis som jag ska skriva upp tiden för bekräftandet i mitt block, så hör jag en duns...som följs av ett vrålande! Jag tittar dit och Gustav ligger på golvet. HAN har ramlat ur vagnen!!! :cry:
Jag blir skräckslagen, men visar inget för G, utan försöker lugna. Min man kommer och lyckas få honom att sluta skrika. Jag ringer sjukvårdsupplysningen, som säger att vi omedelbart ska åka till Östras barnakut. Vi gör detta. Gustav är glad nu och leker. De bedömmer att det inte är någon fara med G eftersom han har slagit i pannan och äter och är pigg. Jag är nog den som mår mest dåligt..... :(

Jag vet att det är mitt i kuren och att man inte ska ändra på något, men jag undrar om jag inte skulle vara en tryggare och säkrare mamma i morgom om jag lade honom i sängen istället. Vad tycker ni? :?: :?:

Kram C :heart:
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Kör i sängen om du känner att det är bättre. Är du lugn så blir även Gurra lugn 8) Annars selar ni :D
Jag ramsar och han skriker. Ramsar igen och han börjar lite nöjt prata för sig själv. Han sitter fortfarande upp.
Han svarade dock bra på ramsningen vi lunchluren ser jag :wink: (innan han föll ur :shock: ) OCH DET ÄR TOPPEN :thumbsup:
Många, många kramar
Tina :heart:
Ps. läggningen ikväll, gick den bra?
Catten78

Inlägg av Catten78 »

Hej Tina!

Satt nog och skrev mitt inlägg när ditt kom. :wink:
Jo vi körde vidare. Han var så trött, men vi badade och han åt bra. 18.57 lade jag honom tillrätta och solfjädrade. Han var supertrött! 19.01 gick jag ut med glad ramsa och det var tyst. En min senare bekräftade jag och han var tyst.
Han skrek till nyss 19.45. Jag gick dit men hörde inget mer, så jag var tyst. Skulle jag bekräftat? Tror att han sov, men men.. :?:

Tack för stödet! :heart: :heart:

Kramar C och A :heart:
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Behöver inte göra nåt i det läget! Vilken fantastisk läggning!!!! Och det tredje natten :thumbsup: Och utan napp...kan knappt fatta :shock: Ja, där ser man va rätt Anna har om att dom glömmer den redan första natten 8) Märker du om han saknar den på dan?
Kram :heart:
Catten78

Inlägg av Catten78 »

Nej inte direkt. Lite när vi åkte bil tror jag, men det kan ju vara något annat han saknade... :)

Kramar till dig! :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"