Jag läste just den uppmuntrande stickyn- livet efter SHN-kuren och det lät ju positivt
Nu undrar jag hur länge det tar innan det med hjälp av standardmodellen planerade schemat "sitter"? Och ska det då funka så bra att bebin inte alls vaknar till under sovpassen eller är det för bra för att vara sant?
Vi har nu hållit på i ca en vecka med standardmodellen och det har gått ganska bra på så sätt att vi kom ifrån bröstcirkusen som ofta ägde rum på eftermiddagen (= 15 min. vid bröstet, 15 min på axeln i väntan på rap, 15 min i sängen sen bröst igen).
Kvällen är dock ännu trasslig. Dagstid går det bättre men rätt ofta tycker jag att hon inte sover sina 2-2,5 timmar av sig själv utan jag måste hjälpa till (vagnar). Att 45 min. är ett klassigt sovpass märks tydligt, likaså 90 min. Jag har lagt henne klockan 22.00 varje kväll och då har hon behövt vagnas upprepade gånger. Jag försöker vara noga med att inte fastna i vagnandet, slutar innan hon somnat in ordentligt.
Hur bra skall standardmodellen funka? Är det realistiskt att vänta sig att de inte vaknar upp alls under sovpassen eller skall man vara nöjd med att man får dem att somna om på nytt?
Hoppas på svar av de klokare, det här är ett underbart forum