Hej Malin!
Här kommer lite svar!
Utevistelse?
Ett par timmar varje dag. Ibland vid långluren, ibland på eftermiddagen
Socialdelatighet?
Är han bra på, när han inte är klängig. Igår ville han bara vara nära, så då satt vi i hans rum, han i mitt knä och vi grejade med grejer, men idag har han läst spädbarnsnytt medans jag har pluggat.
Utvecklingssprång?
Kanske. Han vill ställa sig upp och gå. Kryper nu för andra veckan, långa sträckor.
Mat?
Äter som en häst. Oftast hemlagad puré.
Skrattet till go nattet?
Nja... Vi försökte men då blev han så uppe i varv och levde runt som en helikopter i sängen länge, innan han kom till ro. Att bara ligga och småsnacka i vår säng innan man lägger över honom i hans har funkat bättre, men vi ska kanske köra skrattet igen?! (Han har sovit i vårt rum och vi har legat i vardagsrummet/hallen i snart tre veckor, men idag ska hans rum vara klart så vi får sova i säng! och han i eget rum. Vi tänkte att vi skulle sova i samma rum och har testat, men det har inte funkat. Han hör oss och störs och vi hör honom och vaknar.)
Hur går nattningarna till?
Sångstund, bad, välling, snack, gonatt. Ca 45 minuter. Sen en ramsa och de gånger det inte funkar får vi gå in och buffa, solfjädra, eller ramsa utanför dörren. Vi brukar avvakta, så klart, innan vi går in.
Hur agerar du när han vaknar under nätterna?
Ramsar oftast kanske mellan 5-7 ggr. Avvaktar. Sen får vi, absolut oftast, gå in och buffa eller solfjädra och då brukar ett par ramsor räcka utanför dörren.
Tänder?
Känner inga. Fick 2 i underkäken i slutet på juli, så överkäken borde vara på gång. Ett tag tyckte jag han hade mer saliv, men nu har det avstannat.
Förkylning på G?
Nej. Han är en frisk skit.

Har bara varit snörvlig en gång i tvåmånadersåldern.
I förmiddags sov han bara 30 minuter av sin 1,5h lur... No good...
Tack för hjälp!
Tina