Ville gå och lägga sig!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
olivia

Ville gå och lägga sig!

Inlägg av olivia »

Dottern var ganska trött nu på eftermiddagen och har "tummat" mycket och varit lite lättretlig. Inte så konstigt, med mycket uteliv, värme och storstädning av huset. Efter tandborstningen busade jag lite med henne på sängen, men det var inte helt lätt och hon lade sig ned ett par gånger på magen och blundade. Sade då till henne typ - Oj, vad trött du verkar. Vad skönt det ska bli att gå och lägga sig om en stund då... Då hasade hon raskt ned från sängen och gick till sin egen och ställde sig. Jag tolkade det som att hon ville gå och lägga sig (hon var ganska "svårbusad" också, så jag förstod att hon var riktigt trött), och lade henne då, fast det var ca 20 minuter kvar till "ordinarie" läggdags. Brukar ni göra så? Det kändes taskigt att försöka busa till det mer, när hon verkade vilja gå och lägga sig så gärna... Det här har hänt typ tre gånger förut, att hon själv gått fram till sängen och verkat vilja gå och lägga sig, så jag är inte riktigt van vid beteendet. Men jag måste säga att det är så skönt när hon går till sängen självmant! Förstår inte varför jag inte kurat om tidigare? Men det var väl så mycket annat, och vi har ju ändå tyckt att det funkat hyggligt...
Sommarbebis -08
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

Detta funkar ju lysande! Vad duktiga ni varit! :D
Finns ingen anledning att busa ifall hon är så trött. Spar det till nästa gång.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

:D Instämmer! Om hon så tydligt visar att hon vill sova så tycker jag at du gör helt rätt som lägger henne. Man kan ju lägga upp till en halvtimma tidigare om det behövs utan att det påverkar schemat i övrigt.
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"