Frågor angående sova hela natten kuren och nya r

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
sita

Frågor angående sova hela natten kuren och nya r

Inlägg av sita »

Hej anna !
vår son är tre månader gammal, och vi har enligt nya tiders råd bedrivit sk fri amning och sovande på rygg.
Lillkillen äter ca var 3e timme i ca 15 minuter och är nöjd med det. Dock somnar han allt mellan 20-24 och sover som det passar honom på dagarna. Väldigt oregelbundna rutiner altså.

En dag kan se ut så här:
vaknar klockan 6 äter somnar vaknar klockan 7 leker till 9 äter sover till 10 vaken till 12 äter sover till 13 vaken till 16 äter lite då och då, sove en snutt till 17 vaken till 20 somnar och vaknar sen vid 23 och 02.

jag vill gärna införa din sova hela natten kur och det förslag du har på schema, kan jag göra det rakt av trots hans nuvarande rutiner, eller måste jag mjukstarta med längre pauser mellan målen?
/en mamma
br

Inlägg av br »

hej

gå först in på formets första sida och läs allt om kuren. där finns allt du behöver veta, inklusive schemaförslag. Du kan också använda sökfunktionen här p åforumet gör det har varit många schemafrågor tidigare..

Läs allt många gånger o lite till och gå in på kurbarnens forum för att ställa frågor. När du är redo, kör!!!

Lycka till
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Mamma mia

Inlägg av Mamma mia »

Hej Sita!

Jag hade det lite som du innan jag körde SHN kuren och det är som br säger läs, läs och läs igen tills allt sitter, bestäm dig för att köra och kör fullt ut! Inga halvmessyrer för det fungerar inte.

Lycka till!! :D
Mamma till en liten underbart go tjej, Agnes f?dd p? julafton 04!
SHN kur startad 20/5

Bild
sita

Inlägg av sita »

Ja, jag ska läsa, jag och min amningshjärna fattar inte riktigt hur den funkar, men som sagt, jag ska läsa den ett antal gågner så sitter den nog.
En annan fråga angående den som jag undrar om någon har erfarenhet av är, hur man kommer tillbaka till rutinerna ifall man åker utomlands med en stor tidsskillnad?
Nybliven mamma till en son f?dd 050329
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"