Schema på dagen

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
NlNA

Schema på dagen

Inlägg av NlNA »

Hej :!:
Har kurat min dotter med start för 4 månader sedan pga att dagslurarna krånglade så. Sova på natten har hon fixat själv med undantag vargtimmen :) .
Då jag hade stora problem med att få henne att sova på dagen känner jag nu att jag behärskar kurandet både framlänges och baklänges 8) .
Gjorde ett antal sned- och baksteg och det är så jag har lärt mig det mesta - på misstagen... :shock: :D .

Till saken hör att nu hjälper jag några vänner med att kura deras barn till natten :!: Vägledning, stöd och information :!:
Dom har även fått låna boken SHN och så småningom ska det också bli läxförhör (ett krav jag har - teorin måste sitta innan det är dags för uppkörning) 8) .
En av vännerna vill gärna få tösen (8 mån) till att sova på natten men vill inte gärna ha något schema för dagen :!: Mamman (ensam) är en person som rör sig väldigt mycket överallt och är inget vidare förtjust i klocka och schema eller att passa tider... :wink: .

Min fråga till er är då alltså:
Hur mycket schema behöver man ha under dagen och hur viktigt är det med tiderna :?: Vet att det är väldigt viktigt under uppföljningsveckan, men sen :?:
Vet själv att det fungerar klockrent med tiderna för vår tös både vad gäller mat och sov men har ingen erfarenhet alls om hur det skulle fungera utan schemat.
Vad ska jag säga till min vän :?: Behöver hon följa schemat slaviskt och vad skulle konsevenserna bli om hon inte gjorde det :?:

Hoppas ni har något svar till min vän - ni kloka gubbar och gummor :heart: .
NINA
Lisa för själen kom december 2007.
Mors lilla Olle kom juni 2010.
HÖNSMAMMA

Inlägg av HÖNSMAMMA »

Hejsan

Vilken tur att din väninna har dig som stöd och coach i detta! Nu till frågan om schema på dagarna...hur tänker hon när hon inte vill ha schema och fasta tider för dottern? Ett schema kan ge henne som mamma mycket friare liv och det blir också enklare för henne att planera aktiviteter och att röra på sig en hel del. Framför allt när det har gått ett tag efter kuren och rutinerna och tiderna sitter.

Vad tycker du själv nu om du jämför livet före kuren utan tider och rutiner och tiden efter kuren med tider och rutiner?

Lycka till!
/Kristiina
En Mr A född juli -05, kurad feb -06
En Ms L född juni -07, standardmodellad i Gastsjön aug -07
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset. ;)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"