Gastsjöskvaller, kurkurs 2008

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

ilindstrom skrev:Är nästan tom i huvudet och jag ska bara vara tyst nu. :wink:
Här var det tomt i huvudet men långt ifrån tyst :shock: jag babblar värre än er andra tillsammans :? allt som dryftats och allt jag lärt mig måste maken få veta NU :lol: det är väldigt tröttande.

Snart sover sömntrasslare Mio 2år :shock: läggning 2 timmar och 20 minuter än så länge :shock: Imorgon ska jag starta en tråd om "förtvivlad och mellan varven pratglad 2-åring" :P

Kramar
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Bibban

Inlägg av Bibban »

GODMORGON ALLA UNDERBARA MÄNNISKOR!!!!
Sjön ligger alldeles lugn, det blåser inte idag. Solen göms bakom grå moln. Här är så himla TYST!!! Jag ligger på soffan och kollar OS (surprise???) I huvudet snurrar tankar. En helt fantastisk kurs är slut. Och jag är så väldigt tacksam att jag fått vara med!!!!!
Ännu en gång har jag fått se hur Annas enorma skicklighet och inlevelseförmåga vidarebefordras till alla er fantastiska kurare! Jag slutar aldrig att imponeras och förundras! Många gånger har
jag varit med nu, men resultatet är fortfarande lika överväldigande! Vi är verkligen privilegierade som på nära håll får ta del av Annas kunskap!!! Låt den leva vidare!!!!!! Lova det! För barnens skull!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Varmaste varma kramen och massor av kärlek
från
Bibban
ab73

Inlägg av ab73 »

Här kommer ett liiite vaknare inlägg än det tidigare i går kväll.
Hemresan tillsammans med Linda :heart: kändes otroligt kort , konstigt nog. Trots att vi flög både via Arlanda och Helsingfors. Men tiden gick fort och jag hann bara bli lite smånervös när flyget från Arlanda blev lite försenat. Min resebyråhjärna började genast räkna ut hur vi skulle göra OM ifall det blev så sent att vi skulle missa anslutningen i H:fors. men det gick bra och den utannonserade halvtimmen höll.
Och i Vasa landade vi enligt tidtabell 18.05.

Ja har sovit så gott förutom ett uppvak av Rasmus då han stod brevid min säng och stoppade täcket om mig och skulle kolla att jag säkert var kvar.. gullunge :heart:

Då den proceduren var avklarad gick han själv tillbaka till sitt rum och lade sig. Jag var så trött och förvirrad så jag hann inte ens fundera ut vad jag skulle göra så jag låg bara halvdöd och lät honom gosa på. Och det löste sig själv tydligen :lol:

Tillbaka till kursen. Jag e så full av intryck och tacksamhet och ni har alla tagit en del av mitt hjärta. Endel kapade åt sig en större bit än andra och det är väl naturligt.

Ett stort tack till SusanD vill jag dock säga, du är suverän ! Exakt så som jag behövde ha det, fortsätt med din coola raka stil för bakom där bankar ett hjärta av guld :heart: och ni andra i mitt kurlag Torpsara :heart: Ulrikaj :heart: och Lua :heart: bättre kunde det inte blivit!

Och så sist men inte minst Anna :heart: , orden räcker inte riktigt till. Ett tack känns så futtigt. Men du vet väl vad jag menar. Du e suverän -vilket livsverk. Gjort med en sån integritet och totaltvärsäkerhet. Kanske inte alltid kändes så när du stod mitt i blåsten men med facit i hand ser du ju att det du gjort (och fortfarande gör) är ett storverk.

Kram till er alla :heart:
Ann-Sofi
Mamma till fartfylld son född i dec 05
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Lite piggare är jag med fast det fortfarande är lite mosigt.
Började dagen med inskolning till Jacob.Verkade bra fröknar.Dom pratade om det viktiga med krypandet och ålandet(som bebisar) för att sedan börja klättra.Fanns huvudsakligen med klätterställningar ute på gården.Barnen kommer att vara ute hela fm fram till lunch varje dag.Så jag fick en BRA känsla i magen.Dom kom fram direkt till Jacob och hälsade i hand.Hans ögon riktigt strålade och han sprang direkt fram till barnen.Han har verkligen längtat efter att börja på förskolan.

När jag kom hem igår så frågade tomas hur det varit och jag började storböla.Kunde inte få fram ett ord.Inte av sorg utan mera som lycka.Lyckan att få se med egna ögon att på riktigt faktiskt få bebis trasslare att sova gott om natten.Och att har man bara den rätta attityden och verktygen så funkar det faktiskt.Jag som varken buffat rätt eller bekräftelseramsat innan så har det liksom funkat för oss iallafall.Antar att det varit rätt attityd där.
Var så otroligt fantastiskt att vara med när lille O fick en "glad ramsa" så att John Blund kunde komma till honom.
Nu hoppas jag mest av allt att kurbebisarna kommer att få fortsatt bra nattsömn.
Ännu ett tack till Anna :heart: som öppnade sitt hem så att vi fick komma.Jag hoppas och tror du vet hur stort det var för mig att jag fick komma med på kursen.Inte minst för att oxå få träffa alla underbara människor som finns bakom sina nick.Tack än en gång.
OCH en speciell tanke till mitt kurlag.
:heart: SusanD som har ett hjärt av guld.Omtänksam och fantastiskt rolig person
:heart: TorpSara som är en jätte intressant person,mjuk och med mycket kunskap.
:heart: ab73 som är otroligt varm och helgo tjej rakt igenom.Samtidigt med mycket humor.Kram
:heart: Lua var så kul att få träffa dig efter den långa tråden "gobitar runt -07)En riktig skön norrlänning.

:heart: Sist ett stor kram till min partner kiki.Vi ska vinna nästa gång oxå eller hur? :lol:
Jag är djupt imonerad av dig.Storkramen!

Och sist,tack ännu till alla er andra.Jag tänker på er och hoppas vi får träffas alla igen.

/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Hej!

Allt är redan sagt här av tidigare talare men jag måste ändå skicka en liten hälsning och mina tankar...

....vackra Gastsjön, nya möten, kärlek, gråt och skratt, "Big broder" känsla som ngn :wink: sa, underbara kurlag och dess fantastika ledare Jannika och SagaLinda, min sovkamrat Torpsara, min reskompis Ulrika, min kära vän Tinis, gott bröd och god mat, helt underbara bebisar och kurmammor (heja, heja, kämpa på nu!)...

...Kära Anna.....

....TACK ALLA FÖR DESSA UPPLEVELSER JAG FÅTT FÖR LIVET!!!!

...och så lite mera gråt och skratt :cry: :D :heart:
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

...glömde :oops:
:heart: Bibban som verkar så lugn,trygg och rejäl.En härlig tjej.
:heart: Anna som har utstrålning utan dess like.godhjärtat,cool och varm med mycket humor.Love you!

/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Å jag glömde ju världens bästa SUSSI! :oops: Men det är ju för att dig behöver jag ju inte sakna, du finns ju HÄR, hos mig! :D :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jamen alltså, ska det delas ut hjärtan hit och dit tänker inte jag vara sämre.... :wink:

Anna har jag redan skrivit ett kärleksbrev till men tack igen för din kärlek och generositet som sträcker sig så ofattbart långt.

Bibban är som en busig ekorre och en strålande sol i samma person. Det lyser värme om dig och jag är säker på att det kommer innifrån. Tack för att du tog mina fågelspörsmål på allvar. Vi bestämde att det var en lom, haha! :lol:

Sussi min nygamla vän! Visst kändes det som om vi redan kände varandra? Du är så duktig! Och rolig! Tack för att du håller reda på mina saker OCKSÅ. :oops: Vi måste ses såklart.

Sagalinda, vilken tur att jag kapade dig innan kursen ens började så vi hann lära känna varandra. Du är så klok och klokt analytisk. Jag skulle kunna skriva en bok med bara citat från dig. Lycka till med alla barnen!

SusanD, det var lika roligt den här gången! Känns skönt att kackla med någon som håller samma tempo. :wink: Promenaden blev dock lite för snabb. Jag hade ju gummistövlarna på, du vet. Förutom att du är fantastiskt underhållande skötte du planerandet med den äran. Vilken skillnad från den lite mer splittrade kursen i mars-07. Proffsigt. Trimma husvagnen och kom förbi, vettja! Och håll ögonen öppna om det kommer en hund som passar oss i din väg...

Tessan du är så himla ball! Skarp och skärpt. Jag hann inte prata med dig så mycket som jag hade velat. Min piggaste kväll sov du så sött, lite knorr bara. Vi ramsade inte ens, du skötte det helt själv. :lol:

Lone en eldsjäl och arbetshäst med världens snällaste ögon! Tänk att ha fått träffa två av de fantastiska översättarna av Baranaboken och SHN.

miar70 du är en förebild! Varm, klok och medkännande guidar du både små och stora. Tryggheten personifierad. Tyvärr fick du agera personlig assistent till världens mest pinsamt otekniska människa också. Vadå slå telefonnumret hem själv? :roll: Hilfe. :shock:

Lua snyggare än nånsin! Du är både rejäl och överraskande på samma gång, roligt att få träffa dig igen!

Tinis, en glad, varmhjärtad och inkännande människa. Roligt att få träffa dig IRL!

cissii, min matkompanjon. Tack för att du ordnade för mig också. Eftertänksam och vansinnigt rar.

Hönsmamma, min room mate som jag övergav för råttorna. Urskogsvacker med en sanslös humor. blomman har fått en värdig avbytare! Tack för den oväntade presenten!

TorpSara, tack själv för alla historier! Hann du höra mina? :wink: Bäst var ändå den med maken, tanterna och granarna - obetalbart. Du är som ett uppslagsverk väldigt vackert paketerat. Ser ut som 16 men låter som 66. Ingen dålig kombination. :lol

kiki, vad roligt att träffa dig! Du var precis som jag tänkt mig (inte utseendet men personligheten). Coolaste stockholmaren i Gastsjön. Vi hade det mysigt på filten, eller hur? Du är mycket mer en people person än du själv anar, tror jag. :wink: Med Attityden på rätta stället. 8)

ulrikaj, tack för pillret! Hjälpte hela vägen, skönt. En till klok snygging som lyckades hålla sig skärpt hela vägen.

ab73, vilken härligt frodig och positiv människa du är! Nära till skratt och vänliga ord.

Och så mitt och Lindas duktiga gäng:

Liv ständigt positiv och engagerad. Tack vare dig kommer jag nu att kunna se Forbrydelsen utan textremsa. Typ. :lol:

ilindström, underbart att ha fått ta del av din kunskap, din iver och din vilja att lära. Ettrig som en terrier men varm som en kakelugn. Tack för chokladhjärtanen, de är redan slut. :oops:

KajsaIE. Du är så härlig bruden! Humor och empati i en skön kombination. Lycka till med den fortsatta översättningen och b-verksta'n, hrm... :wink:

Emma80, finaste magmorsan med bus i ögat och nära till skratt.

Alla fyra visade sig vara av det rätta kurmaterialet och jag och Linda känner oss väldigt stolta över er.

Pussar till kur-bebisarna. Hur söta som helst!

Pussar också till de duktiga kurmammorna! Två av dem hade knappt nosat på BB och SHN innan kursen men var ändå oförtrutet öppna och intresserade av att lära nytt. kvacke, min kära vän, vacker och klok med (nu två!) fantastiska barn. Livet blir inte alltid som man tänkt sig men med din ödmjukhet och kärleksfullhet har du förmåga att göra det bästa av situationen. Dina barn har inte kunnat få en bättre mamma! :heart:

Nu hoppas jag att alla är nämnda annars får ni ta mig i örat (och jag kommer skylla på sömnbrist-sinnesförvirring). :lol:

Kram Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:shock: Dubbelwow, Jannika :lol: Jag håller med och skriver under på vartenda ord! (Förutom diagnosen du ställde på mig då - den överlämnar jag åt andra att ställa :wink: fast den var väldigt fin :heart: :!: )
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Så trött så trött. Så vansinnigt jättetrött! :shock: :D

Att inte sova som en människa fem nätter i sträck sätter sina spår. DET om inget annat gör en övertygad om det nödvändiga i att barn får sin ostörda, sammanhängande sömn. För man blir ju för sjutton inte människa! :shock:

Jag är så tacksam för den här kursen. Flera viktiga insikter och lärdomar jag har jag fått till mig.

Tack alla rara människor för att jag fick lära känna er i verkligheten! Vilka personligheter! Jag tycker väldigt mycket om er alla, ingen nämnd ingen glömd!

:heart: Varma kramar från Tinis :heart:
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 12:04, redigerad totalt 2 gång.
cissii

Inlägg av cissii »

Hej :D

Hemkommen och inte utsövd, med sängdumpning på menyn idag för lilla dottern. Men jag vill ändå skicka ett bamsetack till alla medverkande på kursen. En unik upplevelse verkligen.
Speciellt tack till SusanD för planeringen. Och till Tessan och Lone, för er säkra guidning i kur-djungeln. Och såklart till Anna, du generösa människa. Tack.
Livet på nätet är inte verkligt!
:D :wink: Tinis, jag upptäckte oxå det för ett par år sedan. Och kommer ihåg hur överraskad jag blev.

Jag undrar vem Birgitta Möller är? En kändis? Tror det namnet stod på den fina tavlan som hängde på Logen, men den rosa fågeln? Och på skulpturen med hus, som ser ut som dom på tavlan, som oxå stod på Logen?
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej :lol:
Håller med Tinis, TRÖTT :sleep:
Men jag möttes av en strålande glad Emma och Rasmus när jag kom hem så innan läggdax kl 19 var det bara att stoppa tändstickor i ögonen.
Somnade 5 över 7 tror jag och sov mig igenom större delen av natten.

Så då har en till kurs gått av stapeln och det är lika häftigt varje gång.

Tack alla ni som var där, nya som gamla ansikten.
Jannika, nästa gång tar vi igen grytlapparna.

Ett speciellt tack vill jag ge Hönsmamma för enormt gott bröd och bakverk. Mitt försök att gå LCHF-vägen bröts ganska brutalt första natten när nybakt bröd luktade i hela huset :heart: =P~ :lol:

Ett till speciellt tack till ni mammor som så coolt lånade ut era barn till oss!! :heart:

Kram Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tessan skrev:Jannika, nästa gång tar vi igen grytlapparna.
Japp! Vill du ha mig en gång till så är jag din. :wink: :lol: Men jag satsar på sockorna. Såg du hur fina de var? *längt, längt*
Tinis skrev:Livet på nätet är inte verkligt!
Jag håller inte med dig, Tinis! Det är byggt av människors tankar, känslor och upplevelser och är hur verkligt som helst tycker jag. Precis som man kan träffa en människa och skapa sig en uppfattning bara utifrån yta och första intryck men missa en massa spännande därunder så "ser" man inte hela en person bara utifrån den text hon skriver. Men det gör den inte mindre verklig för det! Man ser kanske bara en del av "verkligheten", vad nu det är för nåt. :roll:

Kram Jannika
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Nu har jag hunnit landa hemma och reda lite ordning i kaoset i mitt huvud. Jag vill innerligt tacka alla som var med uppe i Gastsjön. Jag har lärt mig så mycket av er allihopa. All klockskap, tankar, funderingar och skratt som ni delat med er av. Alla har ni på olika sätt berikat mitt liv och satt igång olika tankeprocesser. Allt från reinkarnation, finsk föräldrapenning, danska rekommendationer från BVC, tonårsbarn och så mycket mer. :D

Något som slog mig sista natten var hur fantastiskt det varit att alla hållt sams, tack vare tror jag den rakhet som genomsyrat kursen. Annars skulle det vara en ypperlig grogrund, sömnbrist, mycket folk på liten yta, och ibland situationer där vi var tvugna att handla sanbbt och kanske inte alltid tyckte lika. Är så glad för det. :D

Men de som lärt mig allra mest är de fantastiska kurbebisarna. Att få känna hur en solfjäder verkligen kan lugna och hur andningen och tygnden genom ens händer fortsätter in i den lilla barnakroppen, det var fantastiskt. Att bli guidad av dessa små till att få in den rätta takten och gunget i buffningen. De är ju så tydliga med att visa när man gör rätt. Ni kommer alltid att finnas i mitt hjärta. :heart:

Och ett extra tack till Anna som öppnat upp sitt hem och lärt oss så mycket. En riktig aha-upplevelse var det att få höra din pangramsa. Vi var nof många som nu insåg hur den skulle låta. :wink:

kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
kiki

Inlägg av kiki »

Så, nu är Mio nattad, Felix har handlat godis och umgås med sina polers, maken har dragit iväg på personalfest. Nu ska jag försöka samla mina intryck från helgen.

Alltså gud vad ni alla är häftiga, roliga, intelligenta, snygga och eftertänksamma. Helt otroligt att så många smarta brudar samlade på ett ställe och att jag kände att jag hörde hemma.

Min största insikt var hur härligt det var att känna sig omhändertagen, HÖNSMAMMAN tänkte på mig hela tiden (mellan brödbaken) hon kokade ägg till mig, lagade extra feta kycklingfiléer, gav mig keso och mycket mycket annat, tack du vackraste kvinna jag någonsin träffas :heart: :heart: :heart: Det fick mig att inse att jag måste vårda mina vänner MYCKET bättre, skicka ett vykort eller ett telefonsamtal ibland för även min omtänksamhet gör andra glada :lol: var inte det en insikt att komma på när man är nästan 44 år :idea:

Och urfina lilla Tessan, tack för att jag fick vara i ditt kurlag, jag kommer fortsättningsvis att åka 2 timmar tidigare till gotlandsfärjan bara för att få krama på dig och byta några ord.

Lone, där stod du hela tiden tryggt och säkert och förmedlade lungn och erfarenhet, underbart att få möta dig.

Cissii, tack för sällskapet i bingen :heart: du är så där urcool som jag önskar att jag var men inte ens kommer i närheten av. Miljoners kramar till dig.

Kurbebis Mr D, så ballt att se dina utflyckter med mamma i centrum, och lyckan vid återvändandet, äkta BB-barn, och det blir man inte utan BB-mamma heja Tina du och Mr D kommer få ett fantastiskt liv tillsammans.

Ulrikaj, du och jag, vi tar dom nästa gång också, eller hur.

Bibban, du måste hälsa mamma och tacka så jätte mycket för de söta sockorna, passar perfekt till Mio både till färg och form. Tack också till dig som hade formulerat frågorna så bra att Ulrikaj och jag VANN.

Jag tänker inte kommentera alla er andra :oops: men några :lol:

Jannika, visst kommer jag ihåg, filten, mums i solsken och mysigt prat, tänk jag tror att jag har mycket att lära av dig :heart: Märkte du sen vilka magneter vi var :lol: plötsligt var alla som var vakna på filten :lol: så lite mer people person är jag nog. :heart: :heart:

Miar70, gud :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: kärlek. finner inte ord bara :heart: :heart:

ab73, :heart: :heart: :heart: :-({|= :-({|= :-({|= :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :-({|= :-({|= \:D/ \:D/ \:D/ =D> =D> =D> :-({|= :-({|= :thumbsup: :thumbsup: \:D/ \:D/ ja du fattar :lol:

Anna, du underbara kvinna, jag får så mycket av dig och har fått ända sen Felix var liten, några meningar som följt mig genom åren och som du påminner mig om ibland. Vi vill inte ha en unge som sitter med händerna i knät hade jag alltid med mig när Felix var liten och utforskade världen och andras blickar (men gud ska människan inte ingripa-blickar) trängde in i mig. Du påminnde mig om precis de orden när du var här hos oss.
-Att leva med barn, var ett annat, när folk fråga mig hur jag uppfostrade Felix sa jag -det gör jag inte, jag lever med honom och han lär sig under tiden. Idag 16 år senare har jag ett säkert förhållningsätt till mina barn och tvekar jag någon gång kan jag bara uppdatera mig i boken och jag känner att YES det jag gör är rätt. Tack för att du ger mina barn en fin och stabil grund.

Nu har jag inte tid mer för jag måste svara på fantastika PM som ligger i min inbox :lol: :heart: :heart: jag känner mig kärleksbombad.

tack ni alla underbara för att jag fått möta er.

Nu har ilindstrom hunnit med ett inlägg, då måste jag TACKA för trevligt sällskap både upp och ner :lol: vi kommer nog att ses framöver. Kramar till dig.

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"