Jamen alltså, ska det delas ut hjärtan hit och dit tänker inte jag vara sämre....
Anna har jag redan skrivit ett kärleksbrev till men tack igen för din kärlek och generositet som sträcker sig så ofattbart långt.
Bibban är som en busig ekorre och en strålande sol i samma person. Det lyser värme om dig och jag är säker på att det kommer innifrån. Tack för att du tog mina fågelspörsmål på allvar. Vi bestämde att det var en lom, haha!
Sussi min nygamla vän! Visst kändes det som om vi redan kände varandra? Du är så duktig! Och rolig! Tack för att du håller reda på mina saker OCKSÅ.

Vi måste ses såklart.
Sagalinda, vilken tur att jag kapade dig innan kursen ens började så vi hann lära känna varandra. Du är så klok och klokt analytisk. Jag skulle kunna skriva en bok med bara citat från dig. Lycka till med alla barnen!
SusanD, det var lika roligt den här gången! Känns skönt att kackla med någon som håller samma tempo.

Promenaden blev dock lite för snabb. Jag hade ju gummistövlarna på, du vet. Förutom att du är fantastiskt underhållande skötte du planerandet med den äran. Vilken skillnad från den lite mer splittrade kursen i mars-07. Proffsigt. Trimma husvagnen och kom förbi, vettja! Och håll ögonen öppna om det kommer en hund som passar oss i din väg...
Tessan du är så himla ball! Skarp och skärpt. Jag hann inte prata med dig så mycket som jag hade velat. Min piggaste kväll sov du så sött, lite knorr bara. Vi ramsade inte ens, du skötte det helt själv.
Lone en eldsjäl och arbetshäst med världens snällaste ögon! Tänk att ha fått träffa två av de fantastiska översättarna av Baranaboken och SHN.
miar70 du är en förebild! Varm, klok och medkännande guidar du både små och stora. Tryggheten personifierad. Tyvärr fick du agera personlig assistent till världens mest pinsamt otekniska människa också. Vadå slå telefonnumret hem själv?

Hilfe.
Lua snyggare än nånsin! Du är både rejäl och överraskande på samma gång, roligt att få träffa dig igen!
Tinis, en glad, varmhjärtad och inkännande människa. Roligt att få träffa dig IRL!
cissii, min matkompanjon. Tack för att du ordnade för mig också. Eftertänksam och vansinnigt rar.
Hönsmamma, min room mate som jag övergav för råttorna. Urskogsvacker med en sanslös humor. blomman har fått en värdig avbytare! Tack för den oväntade presenten!
TorpSara, tack själv för alla historier! Hann du höra mina?

Bäst var ändå den med maken, tanterna och granarna - obetalbart. Du är som ett uppslagsverk väldigt vackert paketerat. Ser ut som 16 men låter som 66. Ingen dålig kombination. :lol
kiki, vad roligt att träffa dig! Du var precis som jag tänkt mig (inte utseendet men personligheten). Coolaste stockholmaren i Gastsjön. Vi hade det mysigt på filten, eller hur? Du är mycket mer en people person än du själv anar, tror jag.

Med Attityden på rätta stället. 8)
ulrikaj, tack för pillret! Hjälpte hela vägen, skönt. En till klok snygging som lyckades hålla sig skärpt hela vägen.
ab73, vilken härligt frodig och positiv människa du är! Nära till skratt och vänliga ord.
Och så mitt och Lindas duktiga gäng:
Liv ständigt positiv och engagerad. Tack vare dig kommer jag nu att kunna se
Forbrydelsen utan textremsa. Typ.
ilindström, underbart att ha fått ta del av din kunskap, din iver och din vilja att lära. Ettrig som en terrier men varm som en kakelugn. Tack för chokladhjärtanen, de är redan slut.
KajsaIE. Du är så härlig bruden! Humor och empati i en skön kombination. Lycka till med den fortsatta översättningen och b-verksta'n, hrm...
Emma80, finaste magmorsan med bus i ögat och nära till skratt.
Alla fyra visade sig vara av det rätta kurmaterialet och jag och Linda känner oss väldigt stolta över er.
Pussar till kur-bebisarna. Hur söta som helst!
Pussar också till de duktiga kurmammorna! Två av dem hade knappt nosat på BB och SHN innan kursen men var ändå oförtrutet öppna och intresserade av att lära nytt. kvacke, min kära vän, vacker och klok med (nu två!) fantastiska barn. Livet blir inte alltid som man tänkt sig men med din ödmjukhet och kärleksfullhet har du förmåga att göra det bästa av situationen. Dina barn har inte kunnat få en bättre mamma!
Nu hoppas jag att alla är nämnda annars får ni ta mig i örat (och jag kommer skylla på sömnbrist-sinnesförvirring).
Kram Jannika