Behöver hjälp med tips eller förslag på vad det är som hänt i vår lilla dotters stora värld?
Hon är ca 15 månader och har väl sovit lite si och så i sitt liv men på det hela taget har hon sovit bra. Hon är lätt att lägga och somnar oftast nöjd och glad.
Hon är ute i stort sett hela dagarna och har följande schema:
8:00 Frukost
12:00 Lunch + frukt
13:00-15:00 Sova
16:00 Middag + frukt
19:00 Gröt med frukt
20:00 Sova natt
Nu till det som hänt. På senaste tiden har hon börjat vakna vid 00-01 tiden. Hon börjar med att åla och gnälla i sömnen för att så småning om sätta sig upp och gåta hysteriskt. Hon gråter och gråter (sitt värsta "jag har ont", "jag är rädd" gråt). Till sist får hon ingen luft och börjar nästan kräkas. Det hjälper inte om vi tar upp henne för då börjar hon åla och åma sig i famnen och gråter än mer. Det enda som hjälper är att ta fram något kul så at hon kommer på andra tankar och slutar skrika/gråta. Men sen är det nästan omöjligt att få henne att somna om efter detta. Hela familjen är uppe två timmar mitt i natten...
Hon är inte hungrig för vi har testat att ge henne mat. Kan det vara allergi? Drömmar? Tander? Nåt tips hur vi kommer ur denna onda cirkel?
TACK
/Pip