Jag har nu lånat "sömnboken" av min storasyster och tänkte lägga ett schema för min lilla (hrm, inte så lilla kanske) tjej som nu är 3 1/2 månad. I dagsläget är det allmänt flytande. Svårt att hålla koll på tider när storebror tar så mycket plats i vårt liv och det så lätt blir allmänt kaos när man är hemma ensam med två
Schemaförslag till 4-månaders härlig rulta
-
Hellagumma
Schemaförslag till 4-månaders härlig rulta
Hej,
Jag har nu lånat "sömnboken" av min storasyster och tänkte lägga ett schema för min lilla (hrm, inte så lilla kanske) tjej som nu är 3 1/2 månad. I dagsläget är det allmänt flytande. Svårt att hålla koll på tider när storebror tar så mycket plats i vårt liv och det så lätt blir allmänt kaos när man är hemma ensam med två
. Nåväl, jag skall göra ett försök för allas vår skull att ge henne lite schema även om det innebär en massa utnyttjande av marginalkvartar här och där. Nu eftersöker jag hjälp att lägga schema till henne. Jag hoppas kunna ha natt mellan 20 och 8 eller 19.30 och 7.30. Vi hämtar och lämnar brorsan på dagis kl 9 och 14 tre dagar i veckan och har en kvarts promenad tid. Jag vore väldig tacksam om hjälp
. Storebror har alltid klarat sig på ovanligt lite sömn och är ändå glad och harmonisk (helt okurad har han gått genom livet) och lillasyster verkar inte heller (längre) jätteintresserad av att sova bort sitt liv, men hon hade goda tendenser i början. Jag tänker mig alltså att hon kanske klarar sig på 15 timmar per dygn.
Mamma till Hjalmar född 051218 och lillasyster Astrid född 080423
Stolt lillasyster till ÅsaB på forumet
Stolt lillasyster till ÅsaB på forumet
-
ilindstrom
Hej hellagumma och välkommen hit
Jag skulle inte rekommendera att lägga förlite sömn på schemat. Tänk förutsättningar och inte att varje minut måste sovas varje dag om du förstår vad jag menar?
Jag skulle alltså lägga 15,5 timmar utspridda på 3 daglurar och en natt som är 12 timmar. Endel väljer att ha 11 eller 11,5 timmar. Sätt dig med penna och papper och fundera ut det schema som passar just er familj bäst. Finns här för att ge feedback på dina förslag.
hälsningar
Ida
Jag skulle inte rekommendera att lägga förlite sömn på schemat. Tänk förutsättningar och inte att varje minut måste sovas varje dag om du förstår vad jag menar?
Jag skulle alltså lägga 15,5 timmar utspridda på 3 daglurar och en natt som är 12 timmar. Endel väljer att ha 11 eller 11,5 timmar. Sätt dig med penna och papper och fundera ut det schema som passar just er familj bäst. Finns här för att ge feedback på dina förslag.
hälsningar
Ida