Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Ewa

Inlägg av Ewa »

Sussi! Fru-hippa - vilken lysande idé. Tack! Fast jag undrar om någon är så intresserad så här 4 år efter själva begivelsen :roll:

Säga A och säga B... Det är saxat från Vi föräldrars forum, men inte är jag människa till att hitta det :roll: Klokheter om syskonbråk var det iaf. Eller hur man ser till att INTE ha en massa syskonbråk, då förstås :wink:

Jannika: Vilken bild - jo, det var ett bra tag sedan, i en föräldratidning, det också. Artikeln om SHN, med Anna och hönor och hela gänget (utom Nella, förstås, som väl inte var påtänkt då)

Kattklo: Lycka till med följetongen. Strongt gjort måste jag säga. Det mesta i följetongsväg gjorde vi innan vår lilla ungskara kom, och jag vet inte riktigt om jag skulle ha samma ork till det idag. Men måla med linoljefärg gör jag av någon anledning stup i kvarten ändå.

Idag har jag lyckats landa mig ett helgjobb. Tror jag. Och såvida jag inte fullständigt sjabblar bort allting när jag ska komma och gå bredvid om ett par veckor. Behövde ju helgjobb för att få ihop tillvaron med vårdnadsbidrag och började få så smått panik nu efter att föräldrapenningen dök upp för sista gången. Men jag tror det har löst sig, och jag är SÅÅÅÅÅÅ lättad.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ewa, grattis till troligen landat jobb! :thumbsup: Jag borde också se mig om efter dylikt snart.

Aha, ViF! Jag hade glömt bort att jag varit syyperofficiell för länge sen, haha! Värsta hemlo, typ näe. :roll: Nella var påtänkt av mig då men darlingen var tveksam. Nu hade hon nog bestämt sig själv eftersom jafg fick så enträgna "dagdrömmar" om min flickbebi så darlingen hade blivit omkörd i vilket fall. :lol: På de korten var jag ju värstingsnygg. Brun och smal i klädsam klänning, haha! Då vet ju du vilken vacker karl jag har. :wink:

Puss! Jannika
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag har bara träffat Jannika en gång. Då var hon jättetjock :lol: Då hade hon 3-4 månader kvar med Nella i magen. Jag har fotobevis på att hon ser absolut höggravid ut.
Men vacker, absolut! :D Har ett juvligt kort på henne och Vera i en härlig konversation. Bild nr 22 i albumet som heter 2007 på hemsidan. För övrigt är det några bilder från ett vintrigt Gastsjön där.

Ewa - håller tummarna ang jobbet. Jag har fått ditt PM. Hoppas det är ok att jag gör det när jag känner att jag orkar!

Nu mår jag bättre. Har landat någorlunda i att jag inte har mat så det räcker. Ivar får mat i 45 minuter från tuttarna och sedan så mycket ersättning han behöver på det. Vilket varierar från 25 ml till 100. Det gör att jag inte sitter fast i soffan längre. Det gör att jag inte bara känner att all energi sugs ur mig. Håller på att spika schema. Eller i alla fall skriva ner hans tider, så att vi kan börja hitta rätt.
Och det känns skönt att få komma hit och skratta lite ibland :D :heart:

Nu ropade Vera just : "Mamma, jag vill krama dig" :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
blomman

Inlägg av blomman »

Jannika skrev: Blomman är förutom 1,70 m mörkhårig i relativt kort frisyr (var iaf) och naturligt vacker. Samt en dj-el på att baka och pill-pynta. Ni skulle ha sett tårtorna med bebisar hon gjorde på mars-kursens avslutning. De har jag också fotat. :lol:
Kort frisyr? :shock: Ja, allting är ju relativt, men jag tycker ju att jag är långhårig, jag.. :wink:

Pill-pynta, det var ett kul uttryck! :lol:
Nu ropade Vera just : "Mamma, jag vill krama dig"
:heart: Sånt blir man ju varm i hjärtat av!

Vi hade också fru-hippa för en kompis, fast kanske inte fyra år efteråt.. :wink:

Shit, Kattklo, vad ambitiösa ni är! Vi är mer för slow-renovering, där allting är på 10-årsplaner.. :roll:
Vi är egentligen inga husmänniskor alls, vi är ju aldrig hemma..
Vi är såna som släpper målarpenseln direkt nån ringer och vill bjuda på fika :wink: Och är vi hemma har vi huset fullt med folk. Det är bara jag och barnen som använder huset lite mer på veckorna, fast vi är rätt bra på att sticka ut på äventyr vi med..
Hur är ni andra?
Är ni hemma-människor? Säger ni nej om ni ska greja hemma och nån ringer?

Grattis till jobbet, Ewa!

Imorgon åker vi till Kolmården två dagar och sen upp till Stockholms skärgård ett par dagar. Så nu ska vi packa!

Puss! :heart:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Jannika skrev:Vad kul Sussi att du läser på om Ayurvedan! Du får utbilda mig i Gastsjön!
Nja, jag kan inte alls mycket i ämnet. Men jag tar gärna med boken om någon vill läsa :D
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Nä du Blomman, inte säger vi nej!
Vi säger ja ja ja någon vill vaaaa med oss!
Också packar vi våra små och stora väskor och drar. Disk kan ligga nästan veckovis.
Men jag gillar linoljefärg (den är nästan erotisk :D ) mycket mer än disk!
K-ina

Inlägg av K-ina »

Shit!!! Vad hände med mitt inlägg???? Jag var så där lysande som jag bara blir ett par gånger om året... Och så bara borta! Utan att nån drog ur sladden!

Tänkte boktipsa litet här. Får väl köra en kortvariant som inte alls är lika bra...

Tjuvläsning på jobbet idag när jag hatade att arbeta: Eva Sanner: Kåt, glad och tacksam. Handlar om tandborstning i långa och nära relationer. En vacker bok att inspireras av och ja... kattklo... jag tror baske mig att linoljefärg hade kunnat få vara med i boken. Visst 17 är det erotiskt med en härlig färg.

Ayurveda... Visst inget om det förän en föreläsning med läkaren Christina Doctare för ett par år sedan. Hon har skrivit några riktigt bra böcker men framför allt så tycker jag att man kan läsa hennes bok Skapa andrum
som handlar om hennes eget liv. Hur hon stressade, krisade och blev sjuk. Hur hon kom i kontakt med ayurveda... om andlighet och så innehåller boken en del samhällskritik också som jag tror att en del av damerna skulle kunna skriva under på! :lol:

och sen sist då... innan jag skyndar mig att skicka iväg inlägget... Ska ni läsa en deckare? Testa Jo Nesbö! Jag har kapitulerat! Han ÄR jättebra!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

K-ina skrev:Jag var så där lysande som jag bara blir ett par gånger om året... Och så bara borta! Utan att nån drog ur sladden!
:shock: Upprörande! Har datorerna alltså redan börjat förvandlas? Är vi på väg mot Matrix IRL? Det känns bättre om det är en kines-Thore med i bilden tycker jag.

Lisa och Fredrik är ju med i Evas bok! :D De var bara lite ledsna över att den releasade precis när de funnit Engla... :( Men sånt kan man ju inte styra över. Eller som Lisa kommenterade det:
- Jag står för innehållet i boken även om jag inte känner mig det minsta kåt, glad eller tacksam just nu. :(

Jag har ägnat fm åt att plocka hiskeliga mängder karameller! Precis bredvid en lekplats. :shock: Jag stjälpte av barnen i sandlådan och gav mig ut på jakt. Jag blir helt mållåst när jag hittar ett stråk sådär. The mushroom terminator. Så vi har kalasat på stekta kantareller till lunch. Mums! =P~ :-&

Jamen jag veeet, LO. Jag får gigantiska bebi-magar. Svåra att manövrera i folksamlingar och smala passager. Men fina. Och det blir särdeles gulliga ungar i dem. :heart:

Men alltså, blomman, hade du långt hår i Gastsjön i mars när vi var där? Intressant hur det funkar med minnet. :roll:

Kram på er! Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

kiki skrev:
Nancy skrev::roll: Ytterligare ett förvirrat inlägg från Nancy... När jag skrev: "hoppas jag inte missat nån nu" menade jag av dem som skrivit efter mitt eget sista inlägg. Såklart att jag vet att det finns fler surödlor i tråden, Jenny, Elle, Tinis, Päivi etc.

:heart: Nancy
Och Kiki :lol:
:lol: Jaså du är inte nöjd med att vara ett "etc" :roll: :wink: :P 8) :lol: :heart:

Kramar till ALLA från Nancy som nattetid funderar på om man kan göra snitt på sig själv... :evil: (vaknar minst varje timma av värk i ben/mage men det finns inget att göra mer än att stå ut säger de som vet).

Datororken är kraftigt begränsad så jag tar en liten paus och hoppas kunna följa er via tjuvläsning 8)

Kacklar om att vi lyckades ta oss ut till Marstrand igår och hälsade på smala och supertjusiga Susanne* en stund. Hon har verkligen ljuvliga barn (precis som jag :wink: ) men vi missade hennes äldsta tyvärr. Stor kram till dig Susanne* och tack för att vi fick komma.

:heart: Nancy
Stilla

Inlägg av Stilla »

Jannika skrev: Jag får gigantiska bebi-magar. Svåra att manövrera i folksamlingar och smala passager. Men fina. Och det blir särdeles gulliga ungar i dem. :heart:
Tycker jag har läst lite här och där funderingar om hur man ser ut som gravid. Gravida kvinnor är det vackraste som finns! Jag kände mig jättefin när jag väntade mina, lång och skranglig som jag är och med en jättepuckel mitt på. Har aldrig känt mig stoltare och vackrare i hela mitt liv. Så det så! :wink: Och det gäller alla gravida. Vackra!
Stilla
Nancy

Inlägg av Nancy »

kattklo skrev: Och variabler av Nancy också! Tack!
Det är spännande och nu känner jag er familj lite bättre. Inbillar jag mig.
:wink: Nej, det är nog inte inbillning :lol:

Läste också vad du skrev om ert firande av dottern. Jag tror att hon var hur nöjd som helst, så länge de är små är det ju mest vi vuxna som har föreställningar om hur det "ska" vara. Men man behöver ju inte gå till ytterligheter... I Lussis babyalbum skulle man skriva upp vad hon fick av mamma och pappa på sin första jul. Vi tänker och tänker efter men kan inte minnas att hon fick nåt alls :oops:

Nä nu skall jag vila lite. Lussi sover och Leia är med pappa på utflykt.

Nancy
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Ojojoj, så det kacklas och har sig men´s man är borta ynka 24 timmar :lol: !
Vi har varit ute i skogen, i en stuga utan moderniteter som el och vatten - bara vattnet i sjön och dass, blåbär fulla skogen (hörde det skulle vara lite bär i år - FEL!).
Det blir blåbärspaj i eftermiddag :D :!:

Vilken ro det är att vara ute i skogen sådär, utan en massa ljud som stör! Fast jag har saknat forumet, såklart :wink:

Nu blir det dusch och sitta här och läsa ikapp :lol: .

Ewa - det var alltså saxat ur den där evighetslånga syskonbråktråden på ViF - ujujuj, så mycket harvande det var där...
Jannika skrev:Men alltså, blomman, hade du långt hår i Gastsjön i mars när vi var där? Intressant hur det funkar med minnet. :roll:
"Min" blomman har rätt långt hår - men å andra sidan var "min" Susanne* lång! Hela en centimeter längre än mig :lol: så jag ska nog vara tyst, jag :roll: ... Det är tur det finns foton!

Nej, nu måste jag ner och duscha och tvätta!
Seså, schas iväg med sig nu, Mia. Jalla jalla!!!

Puss!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Alltså, varför funkar inte gubben "sick"? LO?
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jannika skrev:Alltså, varför funkar inte gubben "sick"? LO?
Ingen aning, men den har aldrig funkat... :?

Om ni funderar över Blomman skulle jag tro att hon finns på bild också någonstans. Borås djurpark 9 juni kan albumet nog heta... jodå, hon skymtar där på bild nr 7 - SusanD med FatherA och Emil är också med. anna och hennes tjejer + Vera på bild 6.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men det är hur lätt som helst att missa massor av inlägg när man skriver samtidigt! :shock:

Nancy, vilket fusk att få ha träffat Susanne*! Och neeej! :shock: Inga hemmagjorda snitt. Du är säkert jäst som den ljuvligaste kanelbulle men jag tror inte det är färdiggräddat än. :heart:

Heeeej Stilla! :D Och varmt välkommen till Surödlan! :heart: Visst är gravida OFTAST självlysande med ett stillsamt skimmer runt sin person men sannerligen inte jämt, haha! I den bästa av världar... :wink: Endel människor passar bättre som ogravida men därmed inte sagt att de ska vara det. :D Men du har rätt i att alldeles för många inte uppskattar sin gravida kropp. Det är ju ett mirakel att det funkar! Och så tror religiösa att Gud är en man om h*n nu har nåt kön. Tsss.... :-s

Tack LO för bildgalleri!

Är du ren nu miar70? :wink:

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"