Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Elle

Inlägg av Elle »

Hallå tjejer!

Jag läser och njuter, ni är så härliga hela bunten :lol: Har varit lite frånvarande, blev "kidnappad" på möhippa. Uj, uj vad roligt! Det vankas nog en till tror jag, av tjejgänget i Sthlm.

GRATTIS SusanD i efterskott! Hoppas att du hade en underbar dag!

Nä, nu måste jag väcka lilla juvelen. Vi "ses" ikväll :D
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Nancy

Inlägg av Nancy »

:roll: Ytterligare ett förvirrat inlägg från Nancy... När jag skrev: "hoppas jag inte missat nån nu" menade jag av dem som skrivit efter mitt eget sista inlägg. Såklart att jag vet att det finns fler surödlor i tråden, Jenny, Elle, Tinis, Päivi etc.

:heart: Nancy
kiki

Inlägg av kiki »

Nancy skrev::roll: Ytterligare ett förvirrat inlägg från Nancy... När jag skrev: "hoppas jag inte missat nån nu" menade jag av dem som skrivit efter mitt eget sista inlägg. Såklart att jag vet att det finns fler surödlor i tråden, Jenny, Elle, Tinis, Päivi etc.

:heart: Nancy
Och Kiki :lol:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men hallåååå!!! Fisk,fisk betyder ju bara att det är ett lejon ute och fiskar efter lite gratulationer på sin födelsedag, ju.
Mäh, fattar jag väl. Jag försöker vara lite rolig. Går sådär. :lol:

Härligt med hippa, Elle! :D

Nella tyckte INTE det var kul med spruta trots vaniljkex och skojsiga syskon på rad. Efter den svidigaste tittade hon anklagande på barnmorskan som såg extra skyldig ut, haha!

En särskild puss till :heart: kiki :heart: !

Jag har fått mms på världens sötaste Meja. Cooola bruden.

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Äschan päschan, Nancy! Det ska f-n hålla reda på alla kackelackor i den här tråden! :shock: :wink: :lol:

Fast Kiki får man inte glömma bort förstås. Hon ska ju till psykdoktorn i morrn, eller hur var det? :lol: :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol:
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: I morrn är det kineseologen (eller hur det nu stavas) och Magnet röntgen av lilla hjärnan, på tisdag om en vecka så är det psykdoktorn så ojojoj vad pussar jag behöver :lol:

Annars är allt finemang

Social delaktighet
blomman

Inlägg av blomman »

SusanD skrev: Och ni, nästa år kanske Mama Su och Fat A ordnar en helgträff men då måste ni ju komma för annars blir det ju för tråkigt.
Vi kommer! :lol:

Kattklo, jag veet att det dyker upp ett gäng utländska komiker, jag fattar bara inte hur jag skulle hinna åka in till stan och kolla..
Ska du gå? Jag är förbaskat sugen på det där glaset vin, ska du veta, men jag vet också hur fort tiden går, plötsligt är de där få dagarna borta! Ett dilemma..

Jag är 1,70.. om nån vill veta?? Fast många av er har ju redan träffat mig och vet hur jag ser ut.. :wink:

Elle, vad hände på din möhippa? Vad gjorde ni?

Ni kacklar som tokar och jag hinner bara inte med.. jag säger ju att jag inte är gjord för såna här trådar :lol:
Jag måste sticka och jobba, och när man har läst igenom alla inlägget så finns det för lite tid att skriva. Först rusa ut med hunden, sen iväg och vara vaken hela natten.

Ha det bra allihopa (och jag kommer inte ens försöka få med alla namn, ingen nämnd, ingen glömd, som det heter!)!
Kram!
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej alla rara :D - smart va, Nancy, att liksom klämma in alla på första raden. Så behöver man inte vara rädd för att ha missat någon. Eller är det bara lat-typigt och trist :-k :roll: .

Tinis: Jag är 1,73 - så vi matchar väl varandra bra, du och jag. Och Blomman, Lua (kul och se dig, det var ett bra tag sedan sist) och SusanD också. Får för mig att Jannika också borde ligga däromkring. Men henne har jag ju bara sett på bild, så det har jag egentligen ingen som helst aning om.

Mia: Läste minsann ett inlägg av dig i en föräldratidning jag lånade här nyssens! Tjusigt formulerat, som vanligt :thumbsup:

Elle: TVÅ möhippor, vilket lyx! Själv var jag höggravid, så det blev mesmöhippa. Undrar om man kan få göra om det EFTER att man gift sig :-k

MamaSu: Puss på födelsedagen :thumbsup: :heart: Och puss på huvudet också! Och grattis till husvagnen. Och vi ser fram emot camp nästa sommar.

Fis-Disa har idag avverkat Bajs-Disa här också, så nu är samlingen komplett. Hon har också räknat från 1 till 7 alldeles själv, samt klämt hela alfabetet, repeterandes efter storebror. Vem behöver lära sig prata. Det är bara att ge sig på det tyngre, teoretiska artilleriet på en gång. Kommunicerar gör man ju ändå, liksom. Definitivt brås på pappan här hemma, skulle jag våga påstå.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Susan Grattis i efterskott!!! Och vad kul med husvagn! Jag har försökt övertala maken i typ 30 år :roll: Hans konstanta svar är "NEJ" så snart köper jag mig en egen ;) Problemet blir väl när den ska parkeras på en camping... :lol: Ang. helgträff nästa år kan du räkna med mig och ett eller annat barn (och kanske en husvagn ;))

Susanne* och Jannika vilka underbara, långa, roliga inlägg ni skriver! Me like :D

Lua grattis till din husvagn, också! Trist att du inte kommer till Gastsjön, vill gärna träffa dig igen! Vi kanske kan ha en husvagnsträff nästa år :lol:

Elle kul med möhippa! Berätta mer :D

Ewa man kan faktiskt ha FRUhippa :) Det hade vi för en kompis som smet utomlands och gifte sig.

Jag fick hem boken "GI för hela familjen" idag. Måste få till bättre matvanor, jag tror att W skulle må ännu bättre med "rätt" kost. Nu håller jag på att baka frallor med dinkel och morötter :D Hoppas bara kidsen äter de... ;) Det fanns massor av bra recept och mycket att läsa.

Sen väckte ni mitt Ayurveda-intresse till liv igen, så med posten idag kom massageoljor som jag ska massera barnen med. Ett barn är en klar Pitta och kan behöva coolas ner med lite massage ;) Läste i min Ayurvedabok om barnen och deras kroppstyper, det är ganska kul att se hur det stämmer!

Måste hiva in frallorna i ugnen nu!

Kram till ALLA!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Sussi: Imponerad! Av frallbak, böcker, massage, kost och moderliga omsorger.

Själv firade jag Karlas 2-årsdag med att åka till följetången Huset och blanda linoljefärg och lacknafta och måla golv.
Karla levde på som vanligt med far och lillebror, härjade i regnet.

Jag stod där och målade och tänkte på den där jordgubbstårtan och dom där vännerna som man borde borde bjuda hem istället...
Men sång fick hon förstås. Bullar. Hur många som helst. Och en målarbok.
En målarbok och kritor som hon egentligen fått av en annan än oss men inte fått titta på än.... 8)
Tja, ingen kan beskylla oss för att konsumera ihjäl oss. Eller köpa våra barns kärlek . :lol:

Jag har letat efter er hela kvällen och uppdaterat sidan som en galning.
:D
Orkar verkligen ingenting annat än just det här.
Lägenheten vi lånar behöver förmodligen renoveras när vi drar, så dåliga är vi på att hålla efter. Tur att jag har blåstället på 24-7.

Ewa! Lika lång som jag är!

Jannika! Rart med så många variabler. När det ändå blir Kines-Thore. :lol:

Och variabler av Nancy också! Tack!
Det är spännande och nu känner jag er familj lite bättre. Inbillar jag mig.

Jag personligen är mycket förtjust i syskonskaror där typ tre stycken har 2-staviga namn men den sista ett superkort.
Eller korta raka namn och så på det en liten Vendela.
Me like.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Ewa skrev:Mia: Läste minsann ett inlägg av dig i en föräldratidning jag lånade här nyssens! Tjusigt formulerat, som vanligt :thumbsup:
Nu blir jag jättenyfiken och lite förvånad - vad jag vet har jag inte gjort några inlägg i nån föräldratidning :lol: - kan det vara nåt de hämtat från nätet :?: Eller kanske du förväxlat mig med nån :wink: :?:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kiki

Inlägg av kiki »

miar70 skrev:
Ewa skrev:Mia: Läste minsann ett inlägg av dig i en föräldratidning jag lånade här nyssens! Tjusigt formulerat, som vanligt :thumbsup:
Nu blir jag jättenyfiken och lite förvånad - vad jag vet har jag inte gjort några inlägg i nån föräldratidning :lol: - kan det vara nåt de hämtat från nätet :?: Eller kanske du förväxlat mig med nån :wink: :?:
Ewa har inte förväxlat :lol: Vi föräldrar förra numret har sexbarnsmamman uttalat sig :lol: :lol: helt klok som vanligt :heart: det är nog taget från nätet rakt av. Jag såg det men sen glömnde jag kommentera det... :oops: :oops: :oops:

Social delaktighet
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

kiki skrev:
miar70 skrev:
Ewa har inte förväxlat :lol: Vi föräldrar förra numret har sexbarnsmamman uttalat sig :lol: :lol: helt klok som vanligt :heart: det är nog taget från nätet rakt av. Jag såg det men sen glömnde jag kommentera det... :oops: :oops: :oops:
Aha :shock: :!:
Ja, då förstår jag! Tack förresten, kiki :heart: En lite nyfiken fråga på det då :oops: : vad handlade det hela om :lol: :?:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Amen, amen , amen! Säga A men inte B. Släng dit en länk vettja! Vad ÄR det för service? Va? Va? Vi vill alla njuta av miar70s inlägg. Ju. :lol:
Ewa skrev:Men henne har jag ju bara sett på bild, så det har jag egentligen ingen som helst aning om.
Va? Vilken bild? Var? När? Hur? Jag vet ju inte hur man lägger ut bilder, jag har inga i profilen. :shock: Kunde jag skulle ni dränkas i bilder på mina barn för jag knäpper minst ett kort om dagen och jag framkallar alla, haha! Mina barn har typ miljärders med fotoalbum redan trots låg ålder. :roll: :oops: Och om jag får säga det själv har jag via övning ger färdighet-principen blivit riktigt bra på att fota. 8)

Jag är 1,65 m. Blomman är förutom 1,70 m mörkhårig i relativt kort frisyr (var iaf) och naturligt vacker. Samt en dj-el på att baka och pill-pynta. Ni skulle ha sett tårtorna med bebisar hon gjorde på mars-kursens avslutning. De har jag också fotat. :lol:

:lol: :lol:
Ewa skrev:Vem behöver lära sig prata. Det är bara att ge sig på det tyngre, teoretiska artilleriet på en gång.
Heja Bajs-Disa!
katten skrev:Jannika! Rart med så många variabler. När det ändå blir Kines-Thore.
:lol: Ja, det känns inte så tvåstavigt hörru. Men ovanligt! O:)
Men sång fick hon förstås. Bullar. Hur många som helst. Och en målarbok.
En målarbok och kritor som hon egentligen fått av en annan än oss men inte fått titta på än....
Tja, ingen kan beskylla oss för att konsumera ihjäl oss. Eller köpa våra barns kärlek .
:lol: :lol: Så länge man inte blir avslöjad har jag inga skrupler i frågan. Jag kan bli alladeles matt på köp-hetsen och plast-eländet. Vi firar ju rätt många födelsedagar relativt koncentrerat och jag har så svårt för cheep stuff i gräll, (säkert förgiftad) plast som går sönder dag två. Det känns så... ohälsosamt. I alla avseenden.

Tacka vet jag farmor som har sparat alla darlingens gedigna leksaker i trä som nu har överlevt alla våra barn OCKSÅ. Och jag vet, jag är trist och präktig men det står jag för. :lol:

Vad kul Sussi att du läser på om Ayurvedan! Du får utbilda mig i Gastsjön!

Kram på er! Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"