Ni har verkligen varit super. Mkt bra jobbat
En liten fråga
Åh, vad glad jag blireric skrev:Igår kväll (trots att vi hade vänner på besök) ville Eric utan protester gå upp och byta till pyjamas mm. vinkade till lampan och pekade mot sin säng. Perfekt! Nu närmar sig nog leendet. C
Klart leendet kommer det med!
Inga leenden här inte...mest en massa skrik, höga, arga, ledsna mfl.
Kan man kalla det en svacka? Eller är han (som jag tror) förbannad för att han vill sova men kan inte GENAST!
Nattningarna de senaste kvällarna har varit långa, ca 30 min. Hoppas att det blir bättre snart för det är ju inte kul för Eric att ligga och vara arg eller ledsen. Enligt AW ska barnet aldrig vara ledsen utan få svar bums i så fall. Menar hon att man ska ramsa tills dess att barnet somnar eller kan man gå in och solfjädra när inget hjälper? C
Kan man kalla det en svacka? Eller är han (som jag tror) förbannad för att han vill sova men kan inte GENAST!
Nattningarna de senaste kvällarna har varit långa, ca 30 min. Hoppas att det blir bättre snart för det är ju inte kul för Eric att ligga och vara arg eller ledsen. Enligt AW ska barnet aldrig vara ledsen utan få svar bums i så fall. Menar hon att man ska ramsa tills dess att barnet somnar eller kan man gå in och solfjädra när inget hjälper? C
Grodan, mamma till Eric 0701
-
TorpSara
Bästa receptet för deppiga läggningar brukar vara att satsa 1000 gånger mer på skrattet till godnattet. Ge det minst 10 minuter varje kväll (helst 30) i ett par tre kvällar så ska ni nog se gott resultat. Han ska vara nöjd på bus när han väl nattas, även om nattningen skulle bli lite senare än vanligt.
Lite musik kan också vara bra, så han slipper ligga och koncentrera sig så mycket på sig själv och sina bekymmer!
Lite musik kan också vara bra, så han slipper ligga och koncentrera sig så mycket på sig själv och sina bekymmer!
Vi busar och skrattar hur mycket som helst i minst 20 min men så fort vi går mot hans rum (när vi busar) så slutar han skratta och säger nej och blir ledsen men han pekar på lampan och på sin säng så visst vill han sova. Vi ska kämpa ännu mer så att han blir glad. Om jag lägger honom skriker han efter sin pappa och tvärtom. C
Hej igen!
TorpSara har helt rätt angående skrattet, jag vill bara säga att en del barn tar ett tag på sig innan de somnar tysta på kvällen.
Jag kan ta en liten tjej som exempel, som var med på den första kurarkursen vi hade i Gastsjön. Hon grät och pjålade varje kväll, och mamman var bekymrad över det, och jag vet att hon liksom du skev här på forumet och frågade när hon skulle sluta med det?!?
Vi lovade att det skulle komma, lugna läggningar, och efter en månad skrev mamman glädjestrålande och berättade att tösen lade sig och var GLAD ända in i sömnen
Men det tog en månad, ungefär, och det gäller att inte tappa Attityden utan jobba på! Du får låtsas att Eric är nöjd och glad, och inte släppa in några flåsande vargar alls i er läggning! Fokus framåt
Kram!
TorpSara har helt rätt angående skrattet, jag vill bara säga att en del barn tar ett tag på sig innan de somnar tysta på kvällen.
Vi lovade att det skulle komma, lugna läggningar, och efter en månad skrev mamman glädjestrålande och berättade att tösen lade sig och var GLAD ända in i sömnen
Men det tog en månad, ungefär, och det gäller att inte tappa Attityden utan jobba på! Du får låtsas att Eric är nöjd och glad, och inte släppa in några flåsande vargar alls i er läggning! Fokus framåt
Kram!
Hej! Ville bara skriva att nu verkar det som om leendet verkligen är på gång, han vill verkligen lägga sig nu och vet exakt vad och i vilken ordning allt ska göras, skönt för lille sonen (och för hans föräldrar).
TACK än en gång för all uppmuntran och alla kloka ord. Det känns som om vi "klarar" oss själva nu men naturligtvis kommer jag att hänga vid det här forumet minst en gång per dag. Det finns så mycket att läsa så att det finns något nytt hela tiden. Man får sig en hel del tankeställare. Charlotte
TACK än en gång för all uppmuntran och alla kloka ord. Det känns som om vi "klarar" oss själva nu men naturligtvis kommer jag att hänga vid det här forumet minst en gång per dag. Det finns så mycket att läsa så att det finns något nytt hela tiden. Man får sig en hel del tankeställare. Charlotte
Somnar med sin hund med ett leende och en skön suck...härligt, härligt. En sak att tillägga, Pojken min levde i princip med sin napp dygnet runt, efter två dagar utan nappen började det strömma ut en massa ord. Det är bara att tacka och ta emot, eller hur? C
Har nog blivit beroende av forumet.
Har nog blivit beroende av forumet.