Hej!
Så här var natten:
18:45 (vi har justerat schemat lite; natt 18:45)
Jakob har skrattat massor och är såååå trött. Pappa lägger Jakob på rygg och går. Jakob börjar gallskrika med en gång. Jag lägger honom på mage, lägger tillrätta och buffar ca 5 min, han visar litet lugn och jag solfjädrar som markering och ramsar ut. Jakob börjar skrika direkt under utramsning. Kör några påminnelser och en bekräftelse, får påminna igen. Når ej fram.
19:09 Buffning någon minut, litet lugn, solfjäder som markering, ramsar ut, skrik - arg tror jag. Ger 2 höga påminnelser som inte går fram.
19:14 Buffning ca 5 min, invväntar längre lugn, ramsar ut 19:20
19:22 Bekräftar. Tyst.
03:24

- 03:52 Gnyr lite och beklagar sig lite halvhjärtat och tystnar själv i 4 omgångar.
03:59 Högre mer vaket beklagande, tystnar, börjar igen.
04:01 Pangramsa, tyst.
04:02 Bekräftar, gnäller och klagar lite "lojt".
04:05 Bekräftar, tyst.
04:15 - 05:45 Vi kommunicerar, han beklagar sig och jag svarar, möts ofta av tystand men börjar beklaga sig igen efter ca 5 min. Han är vaken och gnäller och 05:45 störtar pappa och mamma in med klang och jubel som mottas med gråt - hungrig tror jag, han låter sig inte tystas förrän han får komma till bröstet.
Jakob har ju aldrig sovit mer sammanhängande än 3 timmar så detta är ju fantastiskt, duktig Jakob

Jag är jätteglad
Frågor till natten:

Jakob började ju gallskrika när han lades i sängen på rygg. Tänkte vi kunde busa i hans rum och direkt ned på mage, kan det vara ett alternativ? Han kiknade av skratt precis innan så det känns som att han fick skrattet till gonattet.

Läggningen tog lika lång tid som natt 1 även om den var annorlunda, vad kan jag tänka på/göra annorlunda?

Vargtimmarna spökar ju, ska jag börja med husljud? Å när bör jag sätta in det i så fall ? Eller ska jag fortsätta med att ramsa ?
Inatt tar pappa över.
Några tips på vägen
Hälsningar Petra