Natt 2 gick inte mycket bättre. Nattningen gick på 20 min. Den började dock med att vi bråkade inför vår son istället för att skratta och att jag sedan ryckte upp stackarn för att han skrek så (jag vet - skäms på mig!) Därefter vaknade han redan efter 45 min och fortsatte så fram till 02. Här lyckades min sambo i vart fall lugna honom med endast solfjädern och sen ramsa. Vid 03.45 var enda gången han enbart ramsade och då sov han i två timmar i stäck (den nattens längsta pass!). På dagen hade lillkillen ingen aptit knappt alls och ramlade när han satt, vilket inte har hänt på länge.
Så gick jag på natt 3. Började med tillrättaläggande, solfjäder, ramsa x4. Han skrek! Ramsa x 6. Skriket ökade. Gick in och buffade kort, ramsade x 6. Fick upprepa proceduren, sen somnade han. Allt tog en kvart. Sen vaknade han vid 21.15, men somnade om på 4 min mha av ramsan. Här växte mitt självförtroende! Wow, vi kommunicerar ju verkligen! Vaknade till kort (eller gnällde i sömnen?) men tog hand om det själv vid två tillfällen fram till 03.40. Fick då ramsa i två omgångar x 4, men han somnade efter 6 min. Vid 05, räckte det inte med ramsa så jag fick ta till buffning. Han låg då hopknölad nere vid fotändan av sin spjälsäng
Dag 3 har han sovit sina sovpass bra, men vill fortfarande helst bara amma. Katrinplommon- eller andra fruktpureer gick emellertid bra. Så nu till natt 4 tog läggningen nästan 20 min igen
Känner att jag behöver lite hjälp av erfarna SHN-kurare här på forumet för att stärka Attityden. Min sambo är mycket skeptisk och tycker mest att det är jobbigt att kura, vilket inte gör saken lättare. Ska jag fortsätta kura själv framöver? Eller är det bättre att få honom att klara av att kommunicera med ramsan också så att även hans självförtroende stärks. Innan natt 3 kände vi oss så uppgivna att jag bara ville ge upp.
Nu har han vaknat igen... Har ramsat i 3 omgångar, men gråter fortfarande. Hjälp!