Standardmodell för liten tjej?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Tess

Standardmodell för liten tjej?

Inlägg av Tess »

Jag har en dotter som är drygt 7 veckor. Hon har än så länge ätit och sovit ”fritt”, men efter att ha hittat hit nyligen så tänkte jag börja föra in henne i standardmodellen. Hon sover väldigt mycket och jag tycker det är svårt att hålla henne vaken när hon ska. Hon somnar ofta under både social samvaro och mat. Sedan blir hon ofta proppmätt efter ca två matningar (hon äter fort) så då går det inte ner mer. Är hon för liten för standardmodellen? Ska jag ändra i schemat?
På nätterna vaknar hon två gånger för att äta. Jag får då bara i henne en omgång, hon somnar och går inte att hålla vaken för rap och påfyllning. Hur gör man?
Vill vara med nu och ”mota Olle i grind” så att vi inte kommer in i ständiga sömnproblem som vi gjorde med äldsta dotter. Från tre månader vaknade hon 5-6 ggr för att snutta. Vid nio månader var jag vimmelkantig av trötthet så vi slutade amma och då blev det bättre. Vill inte vara med om samma sak igen…!
mamma till Lovisa, sept-01 ( ej kurad) samt Alva april-05 (har k?rt med standardmodell sedan hon var ca 3 m?nader. Kurade ordentligt vid 6 m?nader efter att n?tterna b?rjat strula med en massa vargar...Lite ?verg?ende strul ocks? vid 8 m?n...
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Bra tänkt - man lär sig gudskelov av sina genomgångna eländen :evil: :lol:

Läs mailkorrespondensen Marie och Samuel under "SHN-kuren - så här kan det gå till" så tror jag du både känner igen dig och får inspiration till att få rätt på det hela :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"