Jag har ställt samma fråga på Anna W:s gästbok innan jag kom på att jag borde skriva den här istället.
Vi är inne på andra dagen av SHN. Min dotter bara leker och är allmänt glad och vill inte sova. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med ramsan. Har varit inne hos henne ett antal gånger och lagt henne tillrätta och sedan kört ramsan x4. Ska jag kanske låta henne vara ifred och se ifall hon så småningom lägger sig ner och somnar?
/Sophia
Hinner inte vänta på svar. Gick in och buffade och då somnade hon på fem minuter. Jag lade henne 19.30 och väntade ut till ca 20.30.
SHN andra natten
Hej
Om hon är glad och nöjd så låt henne vara. Allt är i sin ordning, kan inte gärna kräva av henne att han ska dyka ned i kudden och somna bums
Gör precis som du gör. Kör läggningsrutinen, lägg henne glad i sängen, lägg tillrätta, buffa ev lite som besked direkt när du lägger henne (typ x 4 bara) och ramsa dig ut ur rummet.
Att det tog så lång tid idag kan mkt väl bero på att du gick in flera gånger. Det blir rena rama underhållningen för henne. Mer förtroende för lilla damen så ska du se att hon somnar alldeles av sig själv
Bra jobbat!
Om hon är glad och nöjd så låt henne vara. Allt är i sin ordning, kan inte gärna kräva av henne att han ska dyka ned i kudden och somna bums
Gör precis som du gör. Kör läggningsrutinen, lägg henne glad i sängen, lägg tillrätta, buffa ev lite som besked direkt när du lägger henne (typ x 4 bara) och ramsa dig ut ur rummet.
Att det tog så lång tid idag kan mkt väl bero på att du gick in flera gånger. Det blir rena rama underhållningen för henne. Mer förtroende för lilla damen så ska du se att hon somnar alldeles av sig själv
Bra jobbat!
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Tack för svaret! Det stämmer att det hela var en underhållning för henne. Så fort jag gick in i rummet busade hon runt och trodde att jag "jagade" henne. Tyvärr så började jag skratta lite också, det såg så roligt ut. Hoppas att jag inte har sabbat kuren på grund av det här.
Imorgon kväll kör jag som du har sagt och låter henne somna helt själv fast det kan ta lång stund.
Hälsningar
Sophia
Imorgon kväll kör jag som du har sagt och låter henne somna helt själv fast det kan ta lång stund.
Hälsningar
Sophia