Dagmamma med katt

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Skriv svar
sepia
Inlägg: 67
Blev medlem: lör 14 apr 2007, 19:12

Dagmamma med katt

Inlägg av sepia »

Är det någon som vet om man kan vara dagmamma när man har katt hemma? Bara undrar eftersom min väninna funderar på att bli dagmamma åt mina barn, men vi tyckte inte att detta med katten var särskilt lämpligt.
3-barnsmamma till 1 pojke 050418, 2 flickor 060720 och 071101
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Absolut kan man det. I vår kommun har tre av sju dagmammor i ett distrikt katt. Har ni allergiska barn är det ju direkt olämpligt, men annars ser jag inget olämpligt i det?
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej!
Emma gick hos dagmamma innan Rasmus kom som hade två katter. De blev typ Emmas bästa kompisar. Hon gav dom mat, gick ut på promenad med dom och såg till att dom hade det bra :lol:
Så som sagt... Om inga allergier finns ser jag det bara som positivt!!

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

TorpSara skrev:Absolut kan man det. I vår kommun har tre av sju dagmammor i ett distrikt katt. Har ni allergiska barn är det ju direkt olämpligt, men annars ser jag inget olämpligt i det?
Glömde säga det TorpSara:
Vaddå stenkoll på dagmammorna :-)

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jodå. Kattgalen. 8) Nej, skämt åsido, vi har en kompis som har en allergisk son, och de visste just det.
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Re: Dagmamma med katt

Inlägg av ulrikaj »

sepia skrev:Är det någon som vet om man kan vara dagmamma när man har katt hemma? Bara undrar eftersom min väninna funderar på att bli dagmamma åt mina barn, men vi tyckte inte att detta med katten var särskilt lämpligt.
Varför tycker ni det är olämlig med dagmamma som har katt?
Tvärtom tycker jag att det är något possitivt med barn och djur överhuvudtaget.Barn som får växa upp bland djur tror jag lär sig på ett annat sätt att visa empati och att bli harmoniska .

/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
sepia
Inlägg: 67
Blev medlem: lör 14 apr 2007, 19:12

Inlägg av sepia »

Barnen är inte allergiska, men jag är och vet inte hur mycket detta påverkar mig. Dessutom så känner jag att det kan vara ganska ohygieniskt och oroar mig även för att katten ska riva barnen.
3-barnsmamma till 1 pojke 050418, 2 flickor 060720 och 071101
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"