Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Elle

Inlägg av Elle »

kiki skrev:
Själv njuter jag helt och hållet av livet, känner sån tacksamhet så jag vet inte var jag ska ta vägen, tänk att jag får ha det så här, vilken lycka :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Underbart skrivet kiki, känner detsamma!

Gottis, krya på dig! Här är en till som är lite hängig. Feber i måndags så jag missade Sthlm-träffen :( Nu är jag bara snuvig, men inget skoj i värmen! Idag på fm har jag vilat och sovit. Barnen var med sambon på jobbet. Olle stortrivs verkligen :D

Ida, jag förstår dig! Sådana rötägg till föräldrar har jag stött på ett par gånger och det är inte skoj! Det du kan göra är att stötta pedagogen ifråga och visa er uppskattning över det suveräna arbete hon gör.

Nu ska jag ta en kopp java och vila en stund när juvelerna sover.

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej svejs,
ett litet hej bara innan vi åker iväg till Tyskland. Lovisa har varit lite hängig också i veckan. I måndags hade vi MAJOR trotsutbrott i en park i stan. Det kommer nu att dröja ett tag innan jag åker till något publikt ställe med henne och Hannes ensam... Jag grät i smyg hela dagen efter det kändes det som (sa till Lovisa att det gjorde ont i foten), hon gick på det sådär och kände mig helt värdelös. Hon var också lite tagen. Allt för att jag smorde in hennes armar med solskyddsmedel. Det gick liksom inte att vänta längre, solen sken, men sen önskade jag att vi bara hade åkt hem och låst in oss hemma istället. Jag vet ju att hon kände sig överkörd och inte lyssnad på men jag hade gett henne flera olika utvägar och tycker faktiskt inte att jag kunde gjort så annorlunda. Ja, ja, nu är det bra igen såklart och jag har lyckats skoja till det och hitta en massa utvägar för att få till insmörjandet. Nu är nog den saken ur världen tror jag. :D Annars måste jag såklart säga att hon är jätterolig att vara med och säger så roliga och smarta saker.

Hannes är bara en dröm. Så rolig och nyfiken och påhittig. Det är så kul att se hur han plötsligt kan något nytt när jag inte tittar på. 8) Tex klättra nerför trappor själv ("bara" tre trappsteg) och dricka ur mugg (jag vet att det inte är så speciellt men han har bara dunkat med den förut).

Sitter inte så m
Nu håller jag på och tvättar och städar och fixar innan vi ska iväg. Måste packa och planera vad vi behöver under resan också. Ska nog göra det nu och sen gå och lägga mig tidigt.

Dukat: Jag hör gärna av mig när vi är tillbaka igen. :D

Kram på er
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Hoppas att ni får en bra resa till Tyskland Krumel! Spännande!!
I sep kommer Pea förmodligen ha nästa kurs i AF, ska du inte haka på då o få många nya kloka verktyg? Jag säger det för jag tycker mig ha läst mellan raderna på en del inlägg att du skulle vilja utvecklas än mer inom föräldraskapet...är jag för påig nu?

Tufft att inte få vila när man är sjuk, men på em låg jag i sängen o läste bok o maken var ute på prommis med kidsen...visst skulle jag kunna säga till mannen att nu får du vara hemma o ta hand om barnen, men så dålig är jag väl inte...?!! Jag som aldrig haft en sjukdag...allt ska man fixa!

Nu är det dock sängläge som gäller.

Idag har jag o Josef bakat äppelmuffins, och det var såå kul att se honom full med mjöl och hålla hårt i elvispen...han som inte visat intresse för att vara med förut, men nu så, var han med på noterna...tjo ho!

Bamsekram till alla fina forumvänner :wink:
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej allihopa i sommarvärmen!

krümel, ha det så trevligt i Tyskland. Ibland så måste nog även barnen rensa luften med föräldrarna tror jag och då uppkommer sådanna situationer som för er i parken. Tycker du löste det på ett bra sätt och jag tror nog att solkrämen kommer att smörjas på med lätthet nu. :wink:

elle, tack för dina uppmuntrande ord. :heart: Problemmet är att pedagogen är helt ovetandes om vad som sägs bakom hennes rygg och jag mår riktigt dåligt av det. Kan inte se henne i ögonen (fast jag argumenterar ju till hennes försvar). Jag tycker inte att man gör så mot en medmänniska. Vi driver ett föräldrakooperativ, så jag har vänt mig till styrelsen och de håller med om att så här kan det inte fortgå. Så vi får se vad som händer.

Gotlandsmamman, krya på dig och om du är för sjuk så kan faktiskt maken vara hemma och ta hand om barnen tycker jag :wink:

Idag är hela Vaxholm på fötter. Det är skolavslutning och alla skolbarnen går genom stan med flaggor och musik. Så nu ska barnen och jag ut och titta och lyssna. Tänk nästa år går min Storbus med. :heart:

kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Gotlandsmamma

Idag har jag proppat mig full med Magnecyl o soooooooooov till 09.15 i morse. Maken sa att jag såg nästan död ut vid 07 så han hade inte hjärta att rycka upp mig...ha ha, det var väl för tur det. När jag träffade barna efter min kaffeomgång sa Caesar; hej mamma, sovit gott? Jo, tack!

Solen lyser så grant. Underbart. Maken han jobbar o ska dirigera trafik idag när det är skolavslutning o studentfirande, alla som kör runt med flak o hojtar hej vilt...t o m cheferna fick dr apå sig uniformen o ut och dirigera, för det behövdes denna dag, tjo ho. Det är bra det, att soffpotatisarna på polismyndigheten får ut o se verkligheten i solens sken!!

En kompis med gossar kommer hit på fika om en stund.

Igår på C dagis, (min gosse går 10 h/vecka) pratade jag med en mamma som jag tyckte hade lite konstigt argument...hm...hon hade utökat tiden för sin son från 15 till 20 tim/vecka, när han fick lillasyster, för annars fick barna ingen uppmärksamhet...precis som att på dagis får de så mkt uppmärksamhet då??? Så i stället för 3 dgr går han 4 dgr...
Min dröm är att vara ekonomiskt oberoende så jag kunde vara hemma jämt med mina ljuveler. Men så enkelt är det inte. Fasen.

Nu ska jag borsta tänderna...med riktig Colgate. Glömt bort att göra det. Maken han jobbar så nåt annat blir det inte på ett tag...fasen igen.

Puss puss i sommarvärmen!

Ida - jag hoppas att du får bra hjälp o stöttning från styrelsen. Det låter inte alls bra det du berättar. Man slutar aldrig att förundras över stolpskotten i samhället. :twisted: :?:
Elle

Inlägg av Elle »

Ida, bra att du vänt dig till Styrelsen. Det och att visa vad du tycker är ju det du kan göra. Tyvärr så kan man inte göra mer åt sådana där rötägg :evil: NJUT av paraden i solskenet!

Krümel, ha det så skönt på er resa. Vi kommer sakna dig!

Gottis, vad skönt att du känner dig piggare. Sömn gör verkligen susen!

Imorgon ska vi fira nationaldagen med många kära vänner :heart: Vi ska äta massor av jordgubbar och glass och avsluta med grillning. Härligt!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gotlandsmamma

Kom att tänka på (kanske låter hur löjligt som helst, men det bjuder jag på!) att i förrgår låg jag i bingen o vilade vid lunchen när kidsen sov...jag har väldigt svårt för att somna till, utan ligger mest raklång och andas...hm...men så sa jag till mig själv; sov så gotti med dig 4 ggr och sen somnade jag...inte länge men ändå!

Känner mig lite nöjd, städat o fixat så det känns fräscht o fint...några timmar till sen är det en enda röra igen, njae...men nästan, men det är livet det, med 2 busungar som går in o ut...de älskar att vara ute i trädgården och pula o gå in en sväng osv...att ha hus o trädgård är såå gott.

Mamman är något piggare men det ska bli skönt att sova nu. Sett Brottet på tv o är så nyfiken på uppslutningen. En timma i veckan ser jag på tv, o det är denna serie, annars är tv:n avstängd. Däremot inte datorn. Konstigt...he! :roll: :wink:

Go natt!
...hör studenter som är ute o åker på sina flak...det var tider det!?!! :!: :D
Gotlandsmamma

Har fått sms från Tinis - hon mår bra! Tjo ho!!

Varit på växthuset idag med sorkarna o inhandlat kryddplantor och gurka, så nu ska vi plantera när de vaknat efter sin lur...
När vi kom hem, blev en tur till Ica maxi oxå, så var det skarpt läge för lunch...då kommer grannfarbrorn o vill bjuda in oss på kaffe å kakor...njae...mat först, sen fika...C hade inte riktigt ro i kroppen att äta upp sina köttbullar när han visste att han skulle få kakor sen. He he. Inte dum nej.
Nu har han börjat med nåt nytt...i stället för att säga; kom mamma...säger han kom Linda...hm?! Han ser såå lurig ut. När han satt bredvid mig o fikade hos grannarna, säger han; tycker om dig mamma...kändes så härligt!
Josef han har börjat bitas så...är det för att få uppmärksamhet eller vad tror ni??? Ont gör det i a f. Aj aj, vassa gaddar.

Jag har ju missat att det är röd dag idag, ingen koll på nåt. Får inte glömma att gratta min kompis kille som blir 2 år idag. Hans personnummer är 060606

Mer java tror jag. I kväll har jag planerat att grilla lax med maken, cous-cous sallad o rödtjut. Sen blir det megatandborstningen. Tjo ho. När det är varmt blir jag väldigt sugen på tandborstning. Inte undra på att det blev bebbe när vi var på ö-luffning i Grekland juni 05. Då var det varmt och tandborstarna väl framme o väl använda! Näe, nu får jag sluta babbla om sånt...hm... :oops:

Trevlig helg. Köpt bakelser för det var ju visst nationaldag idag...med flaggor på. Jag som skulle dra ner på kolhydrater o gå ner i vikt. :roll:

Vi hörs! 8)
Gotlandsmamma

Har fått sms från Tinis - hon mår bra! Tjo ho!!

Varit på växthuset idag med sorkarna o inhandlat kryddplantor och gurka, så nu ska vi plantera när de vaknat efter sin lur...
När vi kom hem, blev en tur till Ica maxi oxå, så var det skarpt läge för lunch...då kommer grannfarbrorn o vill bjuda in oss på kaffe å kakor...njae...mat först, sen fika...C hade inte riktigt ro i kroppen att äta upp sina köttbullar när han visste att han skulle få kakor sen. He he. Inte dum nej.
Nu har han börjat med nåt nytt...i stället för att säga; kom mamma...säger han kom Linda...hm?! Han ser såå lurig ut. När han satt bredvid mig o fikade hos grannarna, säger han; tycker om dig mamma...kändes så härligt!
Josef han har börjat bitas så...är det för att få uppmärksamhet eller vad tror ni??? Ont gör det i a f. Aj aj, vassa gaddar.

Jag har ju missat att det är röd dag idag, ingen koll på nåt. Får inte glömma att gratta min kompis kille som blir 2 år idag. Hans personnummer är 060606

Mer java tror jag. I kväll har jag planerat att grilla lax med maken, cous-cous sallad o rödtjut. Sen blir det megatandborstningen. Tjo ho. När det är varmt blir jag väldigt sugen på tandborstning. Inte undra på att det blev bebbe när vi var på ö-luffning i Grekland juni 05. Då var det varmt och tandborstarna väl framme o väl använda! Näe, nu får jag sluta babbla om sånt...hm... :oops:

Trevlig helg. Köpt bakelser för det var ju visst nationaldag idag...med flaggor på. Jag som skulle dra ner på kolhydrater o gå ner i vikt. :roll:

Vi hörs! 8)
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej allihopa i sommarvärmen!

elle, hoppas ni hade härlig grillning igår och att jordgubbarna smakade. :heart: :wink:

gotlandsmamman, härligt att ha sina egna kryddor tycker jag. Angående att bitas så tror jag kanske att det mest handlar om att inte kunna utrycka sig i ord ännu. Han blir säkert frustrerad när han vill men inte kan och då tror jag att det lätt blir så att vissa barn tar till bissingarna, men vad vet jag :roll: :wink:

kiki, var är du??? :heart:

Igår var vi ute med båten hela dagen hos några kompisar. Supertrevligt men jag var helt slut. Så jag somnade 18.15 vid bolli, halv elva puffade maken på mig och jag stapplade i säng. Han är för gullig. Tog hela morgonen själv så jag vaknade 9.15. Sov 15 timmar i sträck och känner mig fortfarnade trött. Men det är nog inget mot maken. Han har ju jobbat natt i tre veckor och sov i natt typ tre timmar (eftersom det är dag för honom) och ändå tassade han upp med barnen. :heart:

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
kiki

Inlägg av kiki »

ilindstrom skrev: kiki, var är du??? :heart:
Tackar som frågar :lol: Jag är här och njuter av familjen :lol:

Jag har varit lite SUR på dagmamman :cry: så vi har fått kompensera Mios sömn då vi haft problem med uppvak kl 06 :twisted: så när jag hämtade i torsdags visade det sig att Mio inte sovit middag :twisted: dom hade varit och badat och inte kommit hem föränns kl 13.15 :shock: hur kul eftermidag blir det :?: Men nu har vi löst det genom marginalkvartar ett par dagar för att pumpa henne med sömn. I morse sov hon perfekt :lol: nu sover hon igen. Nästa vecka ska jag hämta henne före vilan så jag vet att hon får det hon behöver :lol: Jag fattar ju också att småttingarna hos dagmamman inte alltid kan styra och att storbarnen måste få sitt ibland, men nu var det både tisdag och torsdag förra veckan så nu löser jag det på det viset.

Maken städar :lol: som vanligt :lol:

Sonen har varit tennistränare sen kl 9 i morse :heart: :heart: :heart: :heart: Han tar verkligen ansvar den unge mannen, han har "lanat" två nätter hos en kompis och gick därifrån i morse för att vara tränare, gulleungen.

kolla in vart han ska på safari :lol: dom ska bo på det här stället i två nätter, ser ut som värsta lyxen.
http://www.tanzaniasafaris.info/VumaHills/intro.htm

Idag ska vi grilla med grannfamiljen :lol: Gotlandslamm blir det och köpt potatissallad till dom som äter kolisar :lol: Mio och deras dotter Fanny ska bada i poooooolen och yngsta sonen Alvar 2 månader ska vara exemplariskt trevlig. Mamman ska diskutera schema med mig och reda ut frågetecken ur barnaboken. :lol:

Kramar
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
kiki

Inlägg av kiki »

Tänk, nu är jag så glad igen :lol: :lol: :lol: När man känner hur livet är vänligt och kärleksfullt det är så härligt.

Våra trevliga grannar på gotland, sålde sin gård i höstas, alla hästar, lamm, hönor, katter, hunden, kaninerna allt försvann, så tråkigt. Hon som köpte har man inte sett röken av, super trist. Men nu ringde dom, förra grannen, dom har köpt tillbaka :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: så nu är det som vanligt i sommar. Vilken otrolig lycka :lol: En bonus är ju att dom älskar Mio, pappan är helt otrolig på att få henne att skratta. De har två döttrar som är 7 och 9, 7-åringen leker jätte fint med Mio, tjoho vad glad jag är. Nu kommer allt bli så mycket roligare i sommar. Snickarn kommer ioch försig inte vara klar föränns i slutet av juli men vad gör väl det :lol: vi har ju en snickare i allafall :lol:

Nu fixar maken och Mio Tzatziki till grillningen. Jag slappar som vanligt och hänger här.

Social delaktighet
kiki

Inlägg av kiki »

Hallå brudar :lol:

Nu har vi grillat, Mio har lekt min sin kompis Fanny, dom har badat i poolen och sen glömde Mio bort sig och dök i med kläderna på :lol: Det var pricis så trevligt som jag föreställt mig, så nu är jag nöjd med dagen.

Ska vi prata Gotland kanske :?: [-o< ropar på TorpSara, som ska vara på almedalsveckan, det är vecka 28 så jag föreslår en gotlandsträff V28.

Krumel, våra grannar har ju köpt tillbaka sin gård så dom har ett hus för uthyrning, superfräsht med 7 sängplatser, 5000:- per vecka, vilket är rätt billigt för gotland :lol: hör av dig via PM om du vill ha telefon nummer. Kanske någon annan kacklare vill hänga på.

Lista för vi som vill träffas på gotland i sommar, förslagsvis V28

Gotlandsmamman
Kiki
MsSophie
Krumel
TorpSara

Vore det inte hur kul som helst :lol: :lol:

Kramar
Kristina

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Snacka om ketchupeffekt kiki, först ingenting på ett tag och sen massor av sköna inlägg på kort tid...he he! Härlig läsning, det låter som att du njuter mkt av tillvaron? Det gläder mig. :heart:

Varit på stan själv en sväng idag och gjorde bort mig, åt nachos på ställe med min kära vän...snacka om magont sen, jag som dragit ner jättemkt på kolhydrater eftersom jag blir så svullen, megabra tips från vår kära kiki, att sluta med kolisar...men så åt jag denna rätt o pang så värkte maggen lilla. Aj aj aj. Men jag handlade linnen på MQ, det behövs ju i den här värmen. Men jag tycker synd om alla bönder. Måste ju vara döden för dem, när det inte kommer nån nederbörd.
Sen har vi haft makens mor och makens syster med barn o man här på grillning. Jag är helt slut nu. Jag tackar gud för att diskmaskin finns.

Det känns att det börjar komma fler turister till ön. Visby stad pryds av turister med magväskor och kartor i högsta hugg. Jag visste inte att Torpsara ska till ön, vad skoj. Gotlandsträff ser jag fram emot! :thumbsup:
Ms Sophie, kommer ni??? :?: :D

Ska skriva en ansökan till nu, eller njae, jag kopierar den gamla o ändrar lite. Nu är det ett jobb på fritidsgård...hjäääääääääääälp, vad jag inte vet vad jag vill. Jo, jag vill ju öppna vandrarhem, men inte när kidsen är såå små. Då vill jag inte jobba ihjäl mig.
Ni andra som jobbar - gör ni det ni vill och trivs ni på ert jobb?
Solig kram vet ja! 8)
kiki

Inlägg av kiki »

Gotlandsmamma skrev: Ska skriva en ansökan till nu, eller njae, jag kopierar den gamla o ändrar lite. Nu är det ett jobb på fritidsgård...hjäääääääääääälp, vad jag inte vet vad jag vill. Jo, jag vill ju öppna vandrarhem, men inte när kidsen är såå små. Då vill jag inte jobba ihjäl mig.
Lycka till Gottis, jobba på fritidsgård är nog superkul. Hur gick det med den förra ansökan :?:

Social delaktighet
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"