Hur många tränar sina barn med Glenn Domans metod?

Frågor besvaras av tre svenska föräldrar, som har eller har haft sina barn på IAHPs neurologiska utvecklingsprogram. Av förklarliga skäl kan de inte besvara frågor kring enskilda barn de inte ens mött.
Skriv svar
BjarkaMa
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 01 apr 2008, 23:04

Hur många tränar sina barn med Glenn Domans metod?

Inlägg av BjarkaMa »

Jag undrar hur många tappra föräldrar och barn som tränar hemma med Glenn Domans metod/metoder?
Vi gör det. Det är fantastiskt. Det gör skillnad. Det får vår underbara dotter att växa, inom och utom, och oss. Det stärker allt som går att stärka. Det finns i mig inga tvivel om att det finns enorma möjligheter för mitt hjärnskadade barn.
Vi har läst böcker och provar oss fram själva.
Hur gör ni'?

Med Sol,
Ros stolta mamma :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Jag har inget hjärnskadat barn men tränar Tor enl. Doman ändå. Jag vill ju att han skall nå SITT "fulla potential" som han har.

Vi har kört med ålning, krypning och gå och springa utvecklingen. Samt att vi kör med doman matte och läsa programmet också. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Mata
Inlägg: 806
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 10:31
Ort: J?rna

Inlägg av Mata »

Och sen vi.
:D
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
Sidda75
Inlägg: 220
Blev medlem: mån 30 okt 2006, 19:49

Inlägg av Sidda75 »

Vi träna också men gör än så länge övningar på egen hand med hjälp av böckerna :wink: Vår dotter är under utredning om hon har en mild CP skada.
Mamma till Alice 060928 :heart:
Vilgot 081121 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Har jusst börjat läsa "how smart is your baby",
och så smått träna mina tvillingar som är 2 månader nu.

Är lite orolig, så har valt att jobba lite förebyggande :!:
Skriv svar

Återgå till "Frågor om IAHP och program för hjärnskadade barn "