Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

[quote="Tinis"Mia: Så bedrövligt! Blir nästan lite arg på dig :wink: . Snacka om att strö pärlor för svin... Du får massa negativ energi ju!!!! :shock: :heart:[/quote]
Joooo, jag vet, Tinis, men samtidigt så tycker jag det vore hemskt att läsa ett sånt makalöst inlägg och inte svara... för en del måste nog få veta att det är helt FEL att säga satans unge till sitt eget barn - men det som är värre än det, är att andra vuxna går in i tråden och blir arg på MIG för att jag tycker det är olämpligt :shock: ... Och så tänker jag att det är SÅ många tänker och uttrycker sig utanför det här forumet, vilket gör mig sorgsen :(

men så skyndar jag mig alltid raskt tillbaka in hit och mår genast bra igen :wink: !
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Tack Nancy för tips. Ska försöka ta mig till Ica Maxi och spana efter en sån idag.
Idag, trots sol och fint besök i em av kiki känner jag mig så trött i hela mig. Mitt tålamod är noll. Jag ska sätta mig i brassestolen o vila lite till.
Kram! 8)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Gottis - kursen tar på krafterna :wink: . VIla mera, så processar hjärnan! Och njut av sol, i Göteborg är det ösregn. Fast ändå gudomligt vårigt skönt ute.

:D
kiki

Inlägg av kiki »

Trött i hela kroppen,,, Migrän kl 12 idag, men jag är så trött på att alla sjukor styr mitt liv så jag åkte till Gottis på eftermiddagen i allafall, och ångrar inget :lol: :lol:

Vilka härliga timmar tillsammans med dig och dina små juveler, tack Gottis :lol: Jag måste berätta för er andra att C är hur go som helst. Stor kontrast till min lilla Mio som säger Mamma och Pappa medan C pratar flytande... både svenska och arabiska :lol: (han är 4 månader äldre än Mio) Jösses vilken unge, visst risk för "lite" för höga krav dock på en sån verbal 2-åring. Mio och C kramades och höll varandra i handen :heart: Lilla J, hjärtat :heart: stora bruna/svarta ögon bara hänger med och njuter av livet. Snygg Arab föresten.

Mio kom isäng först vid halv 8, men det verkade inte bekymra henne det minsta för hon hade så mycket att berätta för nallarna att hon inte somnade förätt långt efter 8 :lol:

Maken har sågat ved och klippt gräs medans jag har förlustat mig. Gottis kommer hit till oss i Anga på Söndag tjoho.

Kramar
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Elle

Inlägg av Elle »

Ni verkar ju ha haft en jättemysig em kiki och Gottis! Kiki, jag har tittat på fina bilder på din juvel :heart: idag från träffen här hos mig :D

Imorgon ska vi har "storträff" i Bleckan, ska bli skoj att träffa alla!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gotlandsmamma

Och jag längtar redan till söndag när vi ska ses igen!
Att umgås med Mio och Kristina är som det mest naturliga som finns. Det är så jäkla mysigt. Inga konstigheter, allt flyter på. Vi lagade mat ihop, allesammens...så jäkla roligt. Och C löved Mio, han brukar inte hålla handen ska jag säga, men idag så, där satt handen i Mios hand, så fint! De såg kära ut. å, C hade oxå mkt att berätta för sin snuttis.
Ny flaska är inköpt, testar i morrn. Rapport kommer!

Nu ska jag äta glass med maken. Araben. Snygg? He he. :wink:
Gotlandsmamma

Han tog den nya flaskan, drack lite o sen var det - anine (flaska på arabiska)..............ja happ. Men han provade i a f.

Ha en strålande dag alla glada!
Kram Linda 8)
Gotlandsmamma

Vad fasen är det här??? Ingen som skriver?! Skyll nu inte på solen, det går allt att konversera ändå, ta med er lap-topen ut vet ja!

I möra ska jag o grabbarna grus till Anga; där bor kiki o Mio o Erik i en sommarstuga. Det ska bli superspännande o mysigt. Korvgrillning står på schemat. Och så kommer det snackas en hel del...det är vi bra på. Kiki är en mkt klok o vis kvinna, men det vet ni allra redan! O:)

Haft en skön dag med barna o maken var hemma till 14 o for sen till jobbet. Men vi har rensat ogräs (Caesars favoritsyssla tydligen) o C har kastat sniglar på bilen, vi har fikat bullar hos våra grannar, åkt skottkärra, ätit massa mat, solat och druckit java i mängder. Nu på kvällen har jag babblat med min kära mor i Karlstad o inser att jag saknar så jäkla mkt. Sen har jag ätit vindruvor o druckit Oboy och beställt böcker på adlibris.se
Massa bra boktips finns på www.mami.se (MammutMarias hemsida). Kika!

Duschläge och kojsa sig!
Kram å go natt! :sleep: :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

Gotlandsmamma skrev: Kiki är en mkt klok o vis kvinna, men det vet ni allra redan! O:)
:oops: :oops: :oops: jag känner mig generad :oops: :oops: :oops:

Super kul att ni ska komma, invigning av Mios helt nya egna lekplats. Gungställning, sandlåda, fikabord, Vi har fått jobba ihop en lekplats eftersom det i år inte finns några djur, inga barn, INGENTING i Anga. Rätt trist faktiskt, men får vi bara besök (av gottis) ibland så kommer vi må toppen här i sommar.

Jag håller med om att vi kacklar rätt kasst nu förtiden, vi får bättra oss, när jag kommer hem till ett normalt internät :!: Det här uppringda med ett gammal gammalt modem s-ger, (som Felix skulle ha sagt)

Apropå Felix :shock: han verkar ha det väldigt roligt 8) :? Idag ringde grannen under oss och frågade om jag kunde prata med honom om att ta det lite lugnt på nätterna :cry: Det hade varit ett j-a liv sen valborg. Jag undrade om han varit uppe och pratat med Felix? Nä det hade han inte varit. MEN GUD :twisted: ge ungen en chans. ja ja nu har jag pratat med honom i allafall, han var förstående men tyckte ändå att dom inte fört sånt himla väsen. Nu är det så att grannarna skulle få sina barn att sova i egna sängar :shock: för ett tag sen och då flyttade dom in i det rum som ligger direkt under Felix. Resultatet är ju nu att hela familjen sover där inne, en på 6 och en på 4 och två vuxna. så vaknar väl ungarna och det är ju trist.

Kram Kristina

Social delaktighet
Elle

Inlägg av Elle »

Gotlandsmamma skrev: Kiki är en mkt klok o vis kvinna, men det vet ni allra redan! O:)
Det håller jag verkligen med om Gottis!

Kiki, vilka grannar :roll: ! Varför inte gå upp och knacka på och prata med Felix direkt? Det skulle jag ha gjort och sedan ringt er om det inte blev någon bättring.

Nä, nu ska jag krypa till kojs. Här har vi firat kusinen som föddes 20.31 ikväll. Det lutar åt Jakob eller Oskar :heart:

Gonatti med sig sov så gott :sleep:
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
kiki

Inlägg av kiki »

Elle, jag röstar på Oscar :lol:

Konstiga grannar, verkligen, det hände en gång förut och då gick dom upp och sa till och tonåringarna sänkte volymen. Så väldigt konstigt att dom inte använde det sättet igen. Felix är super nöjd med sin helg, han behöver verkligen få umgås med sina vänner han blir som en ny unge när han fått vara ifred ett par dagar, härlig är han. Nu skulle dom låna Mios barnvagn och köra hem datorer på :lol:

Idag har Gottis varit hos oss på landet :lol: vi hade för lite korv :cry: ungarna var hungriga :shock: kul var det, Mio fick nya sandleksaker av C :heart: vilken kille. Det har lekts och sovits middag, ätits korv och lite bulle. Varmt välkomna tillbaka :lol:

Nu sover maken i stolen brevid :shock: han väntar på att jag ska sluta kackla så han får datorn där han har sitt CAD program för att göra nya ritningar på utbyggnaden till snickarn. tjoho jag ska få ett nytt sovrum. Vår stuga är ju ombyggd av Erik (maken) och han förra "fru" så den passar inte riktigt våra behov. Dessutom kommer ju utbyggnaden göra att det blir lite mera MITT också 8) vilken förmån att kunna ha en stuga att åka till och släppa alla krav och bara vara. Lite dåligt samvete för x-ets fina rabatter som jag INTE är så engagerad i har jag :oops:

så nu ska jag väcka maken :heart: :heart: Tänk (tänker jag ofta) att det fanns någon som jag kunde älska :heart: livet är härligt.

Social delaktighet
Nancy

Inlägg av Nancy »

Gotlandsmamma skrev:Han tog den nya flaskan, drack lite o sen var det - anine (flaska på arabiska)..............ja happ. Men han provade i a f.
Här kommer jag och kommer här igen... :P 8) :lol:

Ville bara påpeka att det tog flera dagar för Leia att vänja sig vid den nya pipen till flaskan men eftersom inget alternativ serverades så... "attityd" ni vet :roll: :wink: :lol: *smyger ut innan hon exploderar av sin egen förträfflighet*
Gotlandsmamma

Morsning på er alla svikare. Inget kackel ju. Så kan ni ju inte göra bara för att Tinis är på Öland. Jag ska skicka ett sms till henne o berätta. Hon kommer bli besviken på er minsann!

Maken for till jobbet vid 11.30. Då sa ajg till honom, Ayman...det behöver städas...då tittade han på kalendern o sa, på torsdag är jag ju ledig. Gud, jag dog på stört...herregud. Det stinker sopor, det ser ut som ett bombnedslag...men städa ska vi göra på torsdag. Vilken värld lever han i?
Jag lyfter inte ett finger. Vi ska städa tillsammans. Jag är ingen hemsamarit!!Och blir det först på torsdag så blir det. Spännande. :shock:

Vi var o badade i morse hela familjen. Superkul. I 37 gradig bassäng. Först var Caesar rädd men efter att ha tittat på andra barn och lyssnat på en lugn mamma som sa att du kan få ha på dina strumpor om du vill (han blev ledsen när jag tog av dem) o du kan duscha mamma, så gick det kalas. Och vad skoj det var när han kom i o mamman o pappan sa - å, vad du är modig! Och C blev som en sol!

Java! Det vet ni ju nu. Linda bäljar i sig! :wink:
Gotlandsmamma

Ang flaska:Jag förstår att det tog flera dagar, att man ska ha en attityd, men när Sophie ställde frågan till mig (vi går ju Peas kurs o lär oss en massa nytt o bra) - vems är problemet? så blev det solklart. Inte behöver jag truga med det om han inte vill. Ingen dör av en flaska. Jag tror att han kommer lära sig tids nog. Jag litar på honom! :wink: :!:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Gotlandsmamma: Jag skojade bara :wink: :heart: Ni gör naturligtvis som ni vill. Att det tog några dagar var inte förknippat med protest utan att det rann och kladdade innan Leia vande sig. Nu funkar det hur fint som helst. Lycka till oavsett flaska/mugg/glas/pip/tratt/hink eller vad det nu blir :wink: 8) :lol:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"