Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Hi hi, nej inget mobilnummer och Fru Detektiv hittar inget sådant heller, jag kanske kan få via PM så jag kan skicka er en hälsning, om det är OK?!
Är fortfarande nyfiken på var ni ska bo på Öland, hos kompisar eller hyr ni nåt?

Lägger J i vagnen, går in i köket o hittar en matlåda med STARK arabisk mat o värmer, tittar ut, där sitter finurlige J i vagnen och ler världens smajl, ut och sätta sele på, upp igen...lite halvt, men nu satt han där han satt i a f. Har inte behövt sätta sele förut. Grannarna har en stor studsmatta och J smiter in dit, jämt...mamma hämta brorsan säger Caesar, nej, inte nu igen...nu på fm var grannarna borta så J hoppade en stund, men det känns ju tokigt att gå in i grannens trädgård, så jag får väl åka o köpa en egen studsmatta, men då kommer det säkert inte vara lika kul, ellerhur ?!

Ska ni kika på nån eld i kväll? Önskar att det fanns nån barnanpassad (tidsmässigt) brasa, men icke.

Mer java? Näe. Kanske lite brassestol. So long! :wink:
Elle

Inlägg av Elle »

TACK Tinis! Jag läser i tråden nästan varje dag men deltar inte aktivt så ofta :wink: Det är en del att göra på SoS så det tar den mesta av min "Forum-tid".

Jag NJUTER av att vi bor på bottenplan med uteplats. Innergården är fantastisk och Olle är så nöjd över att han kan cykla själv! Vi har hittat "hem" och stortrivs hela familjen :heart:

Vi ska slappa hela helgen och köpa oss en grill. Vi hoppas att sambon kan vara ledig ända tills på må/tis. Det beror på när den lilla kusinen tänker "ploppa ut". SPÄNNANDE!

Nu väntar en balja java! Kram på er :heart:
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gotlandsmamma

Jag blir glad för din skull Elle. Vad härligt att ni trivs så bra i er lägenhet. Kiki har berättat om den o den lät jättefin.

Min gosse Caesar har gråtit sen pappa kom hem, snacka om att visa att man tycker att pappa är en svikare o är borta alldeles för mkt. Hm, tror inte pappan kan ta till sig det. Nu sitter han i badet och bedrövar sig, tur att det är en ny dag i morrn. På hemmplan. Hoppas bara inte att det regnar i morrn. Vi har sagt att alla nappflaskor är trasiga, tycker att 2 åringen ska klara att dricka ur pip-mugg...är vi för hårda...han skriker efter sin flaska också... :roll:

Vad har ni för drömmar? Vad längtar ni efter?
Jag längtar efter java vid stranden, vad annars? Och en god bulle till.
Nu längtar jag efter en fe som röjt i köket...känner ni till nån sån så ring mig!
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Gotlandsmamma skrev:Vi har sagt att alla nappflaskor är trasiga, tycker att 2 åringen ska klara att dricka ur pip-mugg...är vi för hårda...han skriker efter sin flaska också... :roll:
Vems är problemet... :wink: :heart:
Kan säga att Tintin, snart 3, fortfarande dricker sin välling ur flaska.
Har inte ens tänkt tanken att det finns pipmugg :lol:
Gotlandsmamma

Nej, du har så rätt Sophie. Inte fasen är det Caesars problem nej. Jag ska ta fram flskorna, tids nog lär han sig dricka ur mugg...kan ju ta det lite pö om pö...Kram på dig tjejen! :wink: :!:
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej allihopa och glad valborg till er alla :heart:

Oj, vad mycket hjärtan det delades ut idag! Men jag är så uppfylld av tacksamhet och positiv energi här.... Det händer underbara saker i mitt liv!!!
Tinis du gör mig alltid så nyfiken. Tycker det är fuskigt att bara antyda saker och inte tala om allt :wink: . Hoppas du får det riktigt trevligt nu på Öland och att huset är så gott som klart när ni kommer hem. Kram :heart:

gotlandsmamman, vilken klok mamma du är. Plockar fram allt det goda med dina pojkar. Tänk om alla barn hade sådann mamma :heart: Men du angående nappflaskor kan han inte få ha dem ett tag till. mina alla har drukigt välling ur flaska tills nu. Storpojken har nu själv bestämt att han är stor och att det är pinit att dricka ur flaska. Så nu dricker han ur kopp. :roll:

Elle, jag förstår att du trivs i ert nya bo. För det var fantastiskt trevlig gård och en harmonisk lägenhet tycker jag. Hoppas ni får många härliga grillkvällar på uteplatsen. :)

Nu hinner jag inte skriva mer men jag läser och skrattar med er andra som skriver här också. Läser ofta men hinner inte alltid skriva. Ska bli så roligt att träffa alla som ska upp till Gastsjön i augusti. Är så nyfiken på alla. :D

kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
kiki

Inlägg av kiki »

Tjoho, vad det kacklas här då :lol: man blir ju helt lycklig när man kommer in hit, vilka tjejer ni är, otroligt :lol:

Tinis, jag gillar folk som säger sanningar :lol: jag är ju trött och lite gammal :lol: Blir det så blir det, tänker jag, maken är ju inte trött :lol:

Gottis, kanske kan vi komma en sväng i morgon eftermiddag, jag ringer dig sen när vi har ätit.

Mia, jag läste inte hela tråden men lite, suck, jag hoppas också att det är lögn. Men håller med Tinis, håll dig borta från dålig energi, häng här istället där vi är kärleksfulla :lol:

Elle, :lol: Jag läste om Olle och Flickan med fina håret :lol: tänk vilken gåva det är att kunna lämna barna ifred, och inte vara där och säga NEJ inte pilla i tantens hår :lol: jag tycker mig se sån skillnad på barn som får vara ifred och på barn som alltid har sin morsa i hasorna med bannor och förbud. Tacksam för att jag hittat hit :lol:

Krumel, gå kursen, värt all tid och alla pengar i världen :wink:

Ms Sophie, märks att vi går samma kurs :lol: :lol: Gottis Felix åt välling ur nappflaska tills han var 5-6 år :lol: bästa frukosten alla kategorier. Mio däremot vägrar numer välling hm :cry:

8) Det är första gången jag försöker mig på att svara på alla kacklares inlägg, å det med ett långsamt uppring internet, kanske glömt nån :oops:

Mio har fått en sandlåda :lol: så lycklig, vilken unge det här är visar med hela kroppen hur glad hon är. Felix (den otacksamma (ironi)) tog allt för givet :lol: jag curlade honom otroligt :oops: jag gillar det här sättet bättre :lol:

Nu ska vi äta köttgryta.
kramar
Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Jag har själv aldrig använt pipmugg till Tintin.
Det har varit vatten i flaska och sedan i glas.
Välling alltid i flaska.
Han lär sig med tiden :D

Tänkte på det du skrev om drömmar och att längta efter...
Jag själv drömmer om ett "resande" liv. Jag skulle vilja ut i världen. Resa runt. Kanske jobba med volontärarbete. Visa Tintin världen... Det är en dröm jag har.
Antagligen blir den bara förverkligad i charterresor utomlands :roll: :oops:
Kanske när jag blir pensionär?
maken har ju den inställningen att han lever för dagen = planerar inte alls framåt. När jag försöker mig på diskussionen "hur ser du ditt liv om 5 år" så himlar han med ögonen och blir nästan irriterad på mig... SUCK!
Det är nog det enda som är "gnisslet" hos oss.
Jag vill gärna fundera, fantisera, prata och diskutera allt och inget.
Han är en praktiker som tar tag i problem praktiskt.
Så det är i och för sig en sak att längta efter, att få en kväll med tända ljus, lite rödvin, och så PRATA hela natten lång :lol:
Borsta tänderna kan man ju göra en annan gång :wink: :lol:
kiki

Inlägg av kiki »

jag tar så lång tid på mig. Eller snarare datorn.

ilinstrom, Ms Sophie och Gotlansmamman har hunnis kackla medans jag trycker på sänd :shock:

Gotlandsmamma, när vi äter brukar jag servera vatten i en liten liten espresso kopp :lol: Mio loves. Sen låtsas fikar hon ju rätt mycket med sin service. Men du, oroa dig inte, när han är lika stor som Felix kommer han kunna dricka ur mugg :lol: En liten hemlis kan jag avslöja :oops: nu känner ni ju inte Felix :oops: så jag kan avslöja, när Mio föddes fick jag köpa vuxen välling till honom och den serverades i nappflaska han fick hållas och fortsatte inte någon längre period :lol: lite gulligt faktiskt :lol:

Uj jag är nog LITE orolig i kväll, han är ju ensam hemma. Men han är ansvarsfull, förståndig men också tonåring :shock:

kramar igen
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

kiki: ser fram emot sista kurstillfället! Visst får man nytt tänk och härliga bekantskaper :D
Så himla fascinerande. Och det FUNGERAR!
Och så gulligt med Felix och nappflaskan :D

SUCK, mitt Internet är så puckat ikväll.
Stänger ner och så får man vänta typ 3-4 minuter och så kan man skriva/läsa/surfa några minuter och sen så är det dags igen... :evil:
Gotlandsmamma

Tack för kommentarer ang nappflaskan (han dricker ej välling, men vatten ur nappflaska, ibland glas). Tur för Caesar att ni finns!
Tack Ida för din jättefina kommentar om gossarnas mamma, jag blev rörd! Verkligen. Värmde hjärta, några ggr om. Gullig du ÄR! :oops: :oops:

kiki, träffas i morrn blir jättebra. Ni är så välkomna! Barna är vakna efter 14. Kom kom kom!

Ja visst är hon lite lurig vår Tinis; hemlighetsfull och finurlig. Det gör henne speciell! Jag gillar ´na!

Nu blir det lite rött te för omväxlings skull. Och så ska maken få en omgång pussar.

Vet Pea att vi lobbar för hennes kurs nu? He he... :D
Gotlandsmamma

Det kom en fe som heter Ayman o röjde köket. Min man. Och jag la en massa kläder i tvättmaskinen. Tvättas gör det ofta... :lol: tjo ho vad roligt. Jo, det luktar gott sa optimisten! (om man har ett bra sköljmedel)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hinner inte vara här!!! :shock:

Men jag har redan abstinens.

Hinner inte kommentera något, bara säga hur goa ni är.

Och min lycka förklaras väl ändå heeeelt med ombyggnad av huset, 4 månaders dubbelledigt med älsklingen, resan till Öland och VÅÅÅÅREN (ok då, nästan helt i alla fall... :wink: :lol: :lol:)

KRAM!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Heeeeej dåååå!

Va? Separationsångest? Jag? 8) :lol:
Nancy

Inlägg av Nancy »

8) Smyger in i er tråd eftersom jag (eller kanske tillverkaren då... :wink: ) har en kanonlösning på ev napplaskdilemman och välling :wink: Till Leia (snart 3 år) kör vi med ESSKA-flaska med MAM "Drickpip". Förvandlar flaskan till en hybrid mellan pipmugg och flaska. Har funkat suveränt i över ett och ett halvt år nu :thumbsup: Lussi använder samma flaska men med MAM "Anatomisk Dinapp" storlek 5. När hon är redo (eller då vi tröttnar på sönderbitna flasknappar) blir det drickpip (även kallat "storflickepip" :wink: :lol: ) för henne med.

:heart: Kram från Nancy
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"