desillusionerad efter 3:e ¨natten
desillusionerad efter 3:e ¨natten
ja så var då den trejde natten nästan slut och jag vet inte vad vi skall ta oss till. Hon somnade efter 10 minuter igår kväll, vaknade efter ca: 25 minuter och har sedan dess varit vaken ca: 30 ggr i natt och bara gnäller/gråter/skriker (viss sammanhängande sömn mellan 02.00-05.00). Vi har inte gått in och buffat henne(mer än nu på morgonen när hon inte vill bli lugn igen, vår dag skall inte starta förrän 07.00)utan legat i sängen och ramsat, HELA NATTEN. Vet att det gäller att inte förlora attityden, men den känns långt borta just nu.
Min man har tagit de 3 första nätterna och ikväll är meningen att vi skall byta.
Hur skall jag kunna hålla min älskling vaken efter schemat idag när hon sovit endast ett fåtal timmat inatt?
Vad kan vi göra annorlunda? Vi har följt lathunden till punkt och pricka
I Annas lathund står det om 7-8 timmars sammanhägande sömn men inget om att det skulle bli värre och värre?
Hon brukar "normalt" vakna 2-3 ggr per natt (och vara vaken några minuter, under tiden jag ammar henne till sömns), så detta känns som ett riktigt steg bakåt.
Lider med min älskade Agnes!
Tog upp henne tidigare idag fastän hon grät, gick inte att trösta henne ens med buffningar, tror ni detta har förstört kuren?
(Har skrivit en del här de tidigare dagarna med frågor också)
Min man har tagit de 3 första nätterna och ikväll är meningen att vi skall byta.
Hur skall jag kunna hålla min älskling vaken efter schemat idag när hon sovit endast ett fåtal timmat inatt?
Vad kan vi göra annorlunda? Vi har följt lathunden till punkt och pricka
I Annas lathund står det om 7-8 timmars sammanhägande sömn men inget om att det skulle bli värre och värre?
Hon brukar "normalt" vakna 2-3 ggr per natt (och vara vaken några minuter, under tiden jag ammar henne till sömns), så detta känns som ett riktigt steg bakåt.
Lider med min älskade Agnes!
Tog upp henne tidigare idag fastän hon grät, gick inte att trösta henne ens med buffningar, tror ni detta har förstört kuren?
(Har skrivit en del här de tidigare dagarna med frågor också)
-
Gäst
Tack för dina betryggande svar. Skall försöka ta tag i motivationen igen och ta tag i dagen.
Ytterligare några frågor:
Kan jag använda marginalkvartarna åt bägge håll om det behövs? (d.v.s att hon sover en halvtimme mer varje gång?)
Borde vi byta i natt och jag tar natten eller kan min man ta även 4:e natten utan att det gör något och jag sedan kan ta över?
Tack för att ni finns!
Ytterligare några frågor:
Kan jag använda marginalkvartarna åt bägge håll om det behövs? (d.v.s att hon sover en halvtimme mer varje gång?)
Borde vi byta i natt och jag tar natten eller kan min man ta även 4:e natten utan att det gör något och jag sedan kan ta över?
Tack för att ni finns!
... glömde..
Skulle uppskatta att hon var mätt när vi lade henne, hon åt hel portion majs och havregröt kl 18.00 och sedan ammade jag henne 19.10 då jag tror att hon åt ganska ordentligt (svårt att veta när man ammar) ville i alla fall inte har mer utan blev sur när jag försökte ge henne bröstet igen.
Kan tillägga att hon haft svårt att bajsa nu på morgonen, väldigt hård i magen, trots katrinplommonpuré. Kanske detta kan ha haft någon betydelse?
Skulle uppskatta att hon var mätt när vi lade henne, hon åt hel portion majs och havregröt kl 18.00 och sedan ammade jag henne 19.10 då jag tror att hon åt ganska ordentligt (svårt att veta när man ammar) ville i alla fall inte har mer utan blev sur när jag försökte ge henne bröstet igen.
Kan tillägga att hon haft svårt att bajsa nu på morgonen, väldigt hård i magen, trots katrinplommonpuré. Kanske detta kan ha haft någon betydelse?
-
Gäst
Hej igen!
Jag förstår om det känns jobbigt att tredje natten var en riktig "vaknatt", men precis som Mammut säger så kan tredje natten vara en natt full med frågor. Att besvara dem på ett lugnt och betryggande sätt är då det allra viktigaste!
Jag är säker på att ni kommer att fixa det här!
Tänk på hur skönt ni alla kommer att få sova när ni tagit er igenom den första tiden - ha det som målbild liksom! Vårt liv blv så väldigt mycket lättare efter vi genomförde kuren, på alla sätt och vis, så ge inte upp!!!
Jag förstår om det känns jobbigt att tredje natten var en riktig "vaknatt", men precis som Mammut säger så kan tredje natten vara en natt full med frågor. Att besvara dem på ett lugnt och betryggande sätt är då det allra viktigaste!
Jag är säker på att ni kommer att fixa det här!
Senast redigerad av JH den mån 23 maj 2005, 09:48, redigerad totalt 1 gånger.
Jenny, mamma till
Elsa
25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri
18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Elsa
Siri
Bilder på Elsa och Siri!
Hej JH!
Tack för dina ord!
Det är verkligen tur att detta forum med alla underbart förstående människor med erfarenhet finns, hade aldrig klarat det annars. Känner mig ledsen när jag ser min otroligt trötta dotter idag (och hennes rödgråtna ögon och snoriga näsa imorse), men vi SKALL klara detta
Mannen har peppat upp sig för att klara ytterligare en natt, jag är inte tillräckligt saklig för att klara av det när det är så här upp och ner.
Längtar efter en hel natts sömn, det får bli min målbild

Tack för dina ord!
Mannen har peppat upp sig för att klara ytterligare en natt, jag är inte tillräckligt saklig för att klara av det när det är så här upp och ner.
Längtar efter en hel natts sömn, det får bli min målbild