Jo och vad som är ÄNNU roligare. Idag är tredje dagen jag är helt smärtfri.
Känns märkligt, för jag känner ju fortfarande av att jag inte har full funktion och rörlighet, men det gör inte ONT!
Kalium... Läste egentligen om blodtrycket (är ju lite i lägsta laget för att kunna står upp

) och Kalium är blodtryckreglerande. Det pratas mest om det när man har högt blodtryck, men jag funderade lite på om det reglerar, så kanske det påverkar åt båda håll.
De säljer kalium receptfritt på apoteket, men de har det i sina gömmor. Man rekommenderar alltså inte att äta om man inte har konstaterad brist (hm). Men på förpackningen står det att man oftast blir rekommenderad 2-5 tabletter om dagen och jag tar 1. Och nu vill jag ju inte sluta.
Magnesium äter jag också. 400 mg per dag. Och järn, såklart höll jag på att säga, för det var ju inte självklart förra gången, då mitt järnvärde blev bättre under graviditeten
Har käkat multivitamin också, men fimpar den. Jag tror faktiskt att jag får i mig alla vitaminer och mineraler genom att jag äter både lever och ägg. Får väl peta i mig en citron eller så ibland för att lägga till c-vitamin också.
Idag har jag och Vera varit i Gällstad på fyndmarknad för barnkläder och leksaker. Det är verkligen jättebra. Köpte inte så mycket, men en bok som heter "Vi ska få syskon" som beskriver hur barnet blir till (läste jag faktiskt inte helt ingående för Vera), hur det växer i magen tills det kommer ut. Och syskonens tankar runtomkring.
Den är från början av 90-talet, men det är ju bara kläder och frisyrer som är lite konstiga. Lennart Nilssons bilder är med också och vi har tittat på dem och funderat på hur bebisen kan se ut. Mysigt!
Sedan köpte jag en vävstol. Kunde inte låta bli den, för den kostade 20 kr. Ikväll eller imorgon ska jag visa hur den fungerar.
Jag blundade HÅRT när jag gick förbi bordet med stl 50-56... Vill inte köpa på mig så mycket än. Däremot kunde jag inte motstå en så ljuvlig badhanduk i vitt och grått, med luva och kaninöron. Och vera ville köpa en skallra. Den var jättefin och såg oanvänd ut, så vi köpte den också. Fast jag vet inte om hon vill lämna den till bebisen, utan ville behålla den själv. VI kom överens om att hon kunde ha den tills bebisen kunde hålla något i handen. = Alla nöjda.
Nu njuter vi i solen, fast jag smet in en stund. Vera gick till lekparken, som jag har uppsikt över från köket. Men det är faktiskt första gången, som hon är ensam... Ska ut och kolla lite
/LO