Träning -08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Lovis

Inlägg av Lovis »

Skitbra gjort tjejer!
Sitta ute på ett renskinn....låter härligt....
Det var inget dåligt träningsupplägg du har planerat LindaVega...jag är imponerad.

Här blev det:
Måndag: Yoga
Tisdag: "Aerolatesuppstart" :lol: :lol: kul!! Men det kommer nog bli mer effektivt när jag lärt mig mer.
Onsdag: Aerolates "på riktigt" så gott det gick.
Fredag: Snabb morgonpromenad innan frukost. Den blev inte så lång som jag tänkt mig för i skogen stod en barnkundvagn nere från ICA-affären och den ville jag återbörda....så det blev lite styrketräning på tillbakavägen istället :wink:
Var ju tvungen att bära den...kan ju inte gå och skjuta en barnkundvagn framför mig, då undrar nog folk. Tyckte det var lite småpinsamt bara att bära den...

Jag är nöjd med veckan!
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Liiite skralt denna veckan. Idag blev det dock en härlig cykelutflykt på ca 4 km med tungt barn i cykelsadeln. Ujujuj, dom benmusklerna var det länge sedan man använde... Så jag tycker mig i alla fall ha gjort ETT pass.
Sussi

Inlägg av Sussi »

Av olika anledningar, som jag inte kan rå för (egoistisk make, sjuk ledare på gymmet osv.), har det inte blivit någon träning alls den här veckan... Eller jo, jag har faktiskt promenerat 50 minuter både lördag och söndag, så lite blev det i alla fall :)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Härligt att du är bättre nu, Fjällmor!
Ta det lugnt bara!
Lovis, styrketräning med barnkundvagn låter... okonventionellt. :lol: Men alla sätt är bra...
LindaVega, vilket skitbra upplägg du har! Det är ju viktigt med variation. Jag ska också försöka planera lite olika aktiviteter så småningom. Bland annat ska jag försöka få in kajak en kväll i veckan. Ska bara bli lite varmt i vattnet först.. :lol:

Och jag då...
Nja, den här veckan har jag inte mycket at rapportera.

Månd: Promenad med dubbelvagnen under gossarnas långlur, 2,5 tim. Inte jätteraskt, men det kändes i benen.... Benstyrka på pilatesboll. Mördande...

Tisd: Powerwalk 1 tim + lite styrkeövningar.
Aerolates, övningsomgång som inte riktigt kan betraktas som träning.

Onsd: Jätteont överallt. Benen helt stumma. Skolkade.

Det var det hela. Fattar inte varför jag inte varit ute och tränat i helgen, det har ju varit perfekt väder. Hade verkligen behövt det, är rätt stel och öm i ryggen.

Tar nya tag i veckan.

Kör hårt!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Heja fjällmor :!: =D>
Heja allihopa!!! :D :D :D

Min rapport:
Tis: motionscykel + styrka 1 tim
Ons. Löppass 50 min
fre: aerolates
sön:step-upledaren var på semester, så in kom KVINNAN FRÅN HELVETET :shock: :shock: :shock: Jösses, vad hon körde :!: :shock: Och inte var det stepupp, utan danceaerobics. stentufft, jag är helt mör :shock:

Förutom detta tillkom
:arrow: 45 min pellets-säckbärning tors
och
:arrow: GROVT trädgårdsarbete igår 2 tim,
och
:arrow: ÄNNU grövre idag, släpande av stora tjocka syrénkvistar, grävning m.m i 5 tim. Jag var ju mör INNAN dagens träningspass, alltså... Nu ska vi inte tala om det :?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hallå på er.
Jag körde mitt vattengympa-pass i måndags. Det är jätteskönt.

Igår gjorde jag något som för två veckor sedan hade varit omöjligt - men jag hade nog gjort det ändå ;) - Vi var på stan bland 30000 andra glada, galna jönköpingsbor och firade våra hjältar som tog SM-guld i fredags. HEJA HV71!

Det var alltså en rätt lång promenad (för att vara jag alltså) från bilen till rådhusparken och tillbaka och sedan stå i en timme och klappa och dansa. Och jag var inte ens sämre efteråt :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Tis: löpning 50 min
Ons: löpning 45 min
Fre: aerolates
Sön: motionscykel + styrka.

Det skulle blivit ett pass igår också, men när jag var på väg att byta om dök plötsligt :o tjejerna ur mammaträffen upp, och gratulerade mig på 40-årsdagen. Så det blev tårta istället :? :wink:
Jag fyller alltså 40 år IDAG, men de kom igår istället.

Ja, förutom passen tillkom ihävning av syrengrenar stora som träd :shock: , ner i container 1,5 tim.
Och kanske ska jag gräva upp lite grönsaksland idag? Vi får se.

kram anna
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Oj, grattis anna!
Ja, lite träning och påta i trädgård låter som en helt normal 40-årsdag ;)

Andra firar med stort kalas eller mysig middag med familjen - så du vet :lol:

Kram
/LO

PS. Jag har kört vattengympa denna veckan också. Sedan har jag faktiskt gått några korta korta promenader, men det känns som fantastiska framsteg jämfört med för ett par veckor sedan.
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D Stort Grattis anna :lol: och vilken träningsvecka :shock: :D

Jag har reviderat min plan något. Cyklar numer till jobbet (6 km enkel väg)och det blir liiiite magstarkt att springa på kvällen efter att ha cyklat t/r, något jag upptäckte i tisdags :shock: 8) :wink:

Min rapport

Mån: aerolates
Tis: cykla 12 km + springa ( det var TUNGT sista biten)
Ons. cykla 12 km
Tors: hade tänkt springa hem från jobbet, men orkade inte utan tog bussen :oops:
Fre: cykla 12 km

Nu är planen att

Måndagar springa (åker buss t/r jobbet)
Tisdagar :cykla + aerolates
Onsdagar: cykla
Torsdagar: springa hem från jobbet ( buss på morgonen)
Fredagar cykla + styrka på jobbet ( motionslokalen)

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Lovis

Inlägg av Lovis »

\:D/ Grattis Anna!! Det är gott med tårta! :-&
Vilken träning ni ligger i med tjejer!
Här har det återigen blivit en promenadvecka....4 ggr har jag kommit ut.

Tjohej
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Jösses, vad du kör på Linda Vega :!: :o =D> Kan förstå att det blir tungt att både cykla och springa på samma dag :!: :shock:

Veckans träning:

Tis: löpning
ons: motionscykel
fre: aerolates
lör: löpning

sön Grävde upp grönsaksland där det nu är gräsmatta. Tungt, tungt, slet i 4 timmar, jag tycker det kan räknas som ett träningspass (eller?)

Jag har köpt mig ett par lurar till mp3-spelarem, de Per hade flög ut hela tiden, och höll på att knäcka mig :twisted: Nu har jag ett par bra lurar som sitter PÅ öronen, inte i, för det funkar inte. Toppenbra, och härligt att springa till musik! :D

Jag är nöjd med min vecka! :D Hur har det gått för er andra?

kram anna
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag har ju kört min vattengympa.
Men jag har också promenerat en hel del. Inga långa sträckor och inga planerade rundor. Men jag kan gå och det har varit fint väder :D

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Här kommer en liten latis. Jag kom mig aldrig för at rapportera förra veckan ens. Den var bra, med raska promenixer, styrka, yoga och stabilitetsträning.

Den här veckan har varit sämre. Lite jobb och Valborgsfirande kom emellan. Det skulle jag så ta igen nu i helgen, men tji fick jag eftersom jag började känna av en förkylning igår. Vet inte riktigt vad det blir av den, hade ont i halsen i natt, men nu känner jag mig rätt ok. Valde dock lugn yoga istället för rask promenad idag.

Alltså:
Måndag: Promenad 1 tim
Fredag: Promenad 1 tim
Lördag: Familjepromenad med fikapaus och gungpaus. Hela förmiddagen. (Får lov att räkna med sånt en slö vecka...)
Söndag: Yoga 1 tim

Nu håller jag tummarna för att förkylningen bara var på blixtvisit i min kropp. Nästa vecka fyller Herman 3 månader och jag (som nästan helt slutat amma) måste börja kriget mot dallret på lite allvar. Två kilo ska bort under maj, har jag bestämt. Anna, hur går ditt kilokrig? Och grattis i efterskott, måste jag ju passa på att säga!!!

Kram
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Nya mamman:
Hur går det med mitt kilokrig... :?
De är envetetna som hundan, de där kilona :twisted:
Jag skulle få bort 3 kilo, men bara 1 har försvunnit. :(
Trots att jag VERKLIGEN legat i och kört 4-5 pass/vecka länge nu.
Fast jag förtår ju att det blir muskler av all träning, och att muskler väger en del också.
Min måttstock är min mage. Jag vill ha den platt, för jag hade det under så lång tid, så jag vet att det går. Den är plattare, men inte sådan som jag vill ha den. Så jag tänker fortsätta att ligga i med 4-5 pass/vecka, så får vi se framöver.
Det ska gå!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Här blev det paus i tränandet - fick inflammation i axeln och sen förkylning på det..

På bättringsvägen nu och påtar i trädgår'n (det som syns mellan snöhögarna) 8)

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"