Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

Kalaskakan skrev:
En liten snabbis bara; det är megatråkig stämning här hemma, vi vuxna talar två helt olika språk och efter så lång tid på det viset så har ork, engagemang samt en smula kärlek runnit ur mig :cry: Jätte tråkigt, jätte jobbigt och jag vet inte hur komma ur den onda spiralen. Jag trodde att det höll på att vända men nej. Så jag drar mig undan lite..
Vad trist Kalaskakan, du har redan fått många tips av andra kacklare men här kommer ett till :lol:
Kärleksbomba
:heart: :heart: :heart:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej allihopa!

Ni kacklar ju som galningar så jag hinner ju inte med. Har bara läst tillbaka lite grann i tråden och ser att ni planerar en kackelträff. Jag hakar gärna på. Är supernyfiken på er alla :D

Gotlandsmamman, vad roligt att höra att ni har det lite bättre hemma. Det värmer mitt hjärta.

Tinis, jag blir nästan arg över att du håller oss på sträckbänken. Du bara måste berätta jag dör ju av nyfikenhet :wink:

Kiki knepigt det där när man äter olika mat men det går ju som sagt. Tack för senast och pussa Mio från mig :heart:

Blivandemamman jag tror inte jag sagt grattis till lilla skräpet men nu gör jag det. Angående magen så är det så olika från person till person. Men min mage har inte synts före 20:e veckan med något av barnen. :wink:

Elle hoppas du får en härlig lördag med god mat och kackel. Är allt lite avis men min tid kommer. :wink:

KajsaIE Tycker du är super som översätter SHN. Vilket härligt jobb. Är det långt kvar tills den är färdig?

Kalaskakan vad tråkigt att höra om hur ni har det. Hoppas ni reder ut det här. Och det där med jobbet så gå efter ditt hjärta. Inte förstör du klimpen genom att vara borta. Frågan är väl snarare om du klarar det :wink:

Har jag glömt någon så är det inte med meningen. :oops: :wink:

Här har våren kommit och barnen och jag har planterat blommor idag. Sedan när jag gick in för att gå på toa så hade Selma plockat en hel bukett till matbordet. Mamman lyckades hålla minen och tackade så mycket, men vi kom överrens om att just de här blommorna trivs bäst i jorden. På onsdag kommer maken hem och det sa bli skönt för på torsdag ska Hugo, Selma och Tore kolla sina hjärtan. Både ul, EKG och dygnseko. Hoppas det går bra.

Annars händer det inte så mycket. Jag tycker dagarna går så fort. Poff så här det kväll igen.

Kram till er alla :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
kiki

Inlägg av kiki »

Idag har vi varit i Boträsk :lol: :lol: :lol: (ligger några mil härifrån) och hämtat makens leksaksbil som varit på vinterförvaring :lol: Mio somnade 15 minuter i bilen :shock: så 1,5 timmes sovtid kl 12 förvandlades till 1,5 ensamlek :lol: :lol: Hon har nu legat där inne i mörkret och kacklat hur länge som helst, glad och nöjd med heta diskussioner med sina nallar och en moraträsk film i sitt fodral :lol: nu är det nog dags att avsluta det hela innan hon blir missnöjd.

Ang matlagningen :shock: så äts det väldigt oregelbundet i det här huset. Sonen tycker det är lite stökigt i köket men det lagas mat upp till 8 ggr per dag där inne :oops: först äter maken och Mio frukost, sen äter mamman frukost, sen ska Mio äta lunch, mamman passar på när Mio somnat. Maken kommer hem under Mio lur, då ska han äta lunch. Sen ska Mio ha mellis, Felix kommer hem strax efter och vill ha mellis. kl 17 ska Mio ha mat. sen vid 20 tiden med lite tur så sitter vi andra tre och äter tillsamman. Jag inser att vi behöver lite bättre stuktur på detta men det är som om vi lever olika paralella liv alla fyra. Maken och speciellt sonen har ju tennisträningar som krockar med Mios mattid och då blir det ju enklast att vänta till senare.

Jag är grymt impad av er som får till maten alla tillsammans hela tiden, hur gör ni :?: ärsch jag vet ju, KLOCKAN är bästa vännen. Klockan Kristina, klockan. Planering lite lite planering.

Kramar

Social delaktighet
kiki

Inlägg av kiki »

När vi åkte iväg till Boträsk idag pratade vi om att bilen behöver få sina sommardäck, jag lämnar alltid in den till Statoil så byter dom på en kort stund :lol: Maken är av den sparsamma typen så han utbrister att han ju kan göra det själv :idea: Jag upplyser honom om att det står 10 flyttkartonger med skivor i vårt sovrum och att det fanns bättre saker han kunde använda sin tid till :lol: När vi kom hem drog värsta projektet igång, vindsröjning. Ut med gamla bildelar (som har spar på utifallatt) och sen engagerade han mig att gå igenom 6 kartonger så nu finns det plats för skivorna där uppe :lol: Nu verkar det som han håller på och plocka i sovrummet :lol: Kanske kanske kanske har jag ett sovrum värt namnet så småningom.

Tur att jag är kär i honom :heart: annars vet man inte hur det hade slutat 8-[

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Underbart kiki! Spännande å få se allt på fredag!

Kaosdag för maken. Han är helt slut. Caesar har bara gnällt o kastat mat på golvet hos farföräldrarna, slagit brorsan igen (nåt som vi fick bukt med efter Peas braiga kursstart)...med andra ord: katastrof. VAD HÄNDER undrar jag?
När C slog J säger pappan; det bästa är nog att slå honom tillbaka så han får känna hur det är. Ni vet, jag trodde jag skulle DÖ på ren svenska. Det känns som att all ork o kraft går ur en på en gång. Hjälp!! På nåt vis mäktar han inte med kaoset som blir, tålamodet tar slut väldigt fort. Jag har ju jobbat upp det o har ju mina rutiner med barna. Jag vet ej jag. Vad tror ni? Feedback? :?:

Mamman har i a f haft det gott, cyklade 8älskar min nya cykel såååå) till stan o shoppade lite underkläder, parfym på Body shop och två tröjor på MQ. Trots att jag inte har några pengar. Hugaliga. Bakat kanelbullar o pysslat lite hemma. Så för mig var det guld, men det gör mig ofantligt ledsen att det skulle bli så med barna o pappan. Så kanske det blir när man jobbar så jäklans mkt.

Nu ska vi äta hemmagjord pizza, araben o jag. Jag ska pussa på honom o smeka hans goa kind och säga att han är fin.

God kväll!
Krümel

Inlägg av Krümel »

Nää, nu hade jag skrivit ett långt inlägg som försvann pga internetproblem.

Får se om jag orkar skriva igen. Oftast vill jag ju skriva men nu blev jag lite halvdeppad. Mamma kommer med mat snart också, vilket ju är trevligt.

Iallafall var det ju rätt pinsamt med min felräkning angående mina barns sammanlagda vikt. :oops: Mina små lättviktare! Nog för att jag är dålig på huvudräkning men sååå dålig kan ju ingen vara.

Gotland låter också som ett bra ställe att träffas på!

KajsaIE: Jag vill gärna träffas. Är ni hemma på dagarna?

Åh, jag som hade skrivit så mycket. Nu måste jag ta en paus och bli motiverad igen. Kanske lite mer vin... :wink: :D
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gäst

Inlägg av Gäst »

ilindstrom, kul att höra ifrån dig! Men du, varför ska barnen hjärtundersökas? Och förlåt att jag är så dum och antyder saker. Tålamod är en dygd! :wink:

hmmm, Gotlandsmamma, de där lät ju inte bra. Tror du på allvar att han skulle lappa till C? Kan du ge honom verktygen du kan? Är han ens öppen för att lära sig hantera situationer bättre? Vad fint du skriver om att smeka hans kind. Gör det och fråga om han du kan hjälpa honom att möta barnen.

Haha, Kiki, du menar att du annars kunde ha städat ut honom också? :lol:

Krümel: Mitt heta tips till dig och alla som skriver längre inlägg. Gör kontinuerligt ctrl+a och ctrl+c så att allt sparas i copy-minnet (förstår ni?) Då kan man alltid ta ctrl+v sedan och klistra in. Det brukar också funka att backa i browsern (pil bakåt uppe till vänster).
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Tack Tinis för att du tar dig tid att fråga angående mina barn :heart:

Under mina graviditeter har jag haft antikoppar som kan ge barnet hjärtblock (dvs. hjärtat kommer att slå alldeles för långsamt). Därför har jag gjort ultraljud en gång i veckan från v18-v28 för att mäta hur lång tid ett hjärtslag tar hos bebisen, kan man nog säga. Om man upptäcker fördröjningen i tid. dvs. innan hjärtrythmen blir för långsam kan man medicinera modern och på så sätt rädda 50% av barnen. Jag har haft tur med alla tre graviditeterna. Hjärtslagen har varit långsamma men inte så långsamma att medicin har behövts. När barnen är födda så görs ett ultraljud och ett EKG och allt har sett normalt ut. Så nu är det bara en uppföljning för att konstatera att allt faktiskt är normalt. Men ni vet hur mammahjärnan kan fundera och måla upp olika utgångar. Så jag har fatiskt lite svårt att sova. Får för mig att det ska gå illa, fast jag vet att det inte borde vara något fel. Nä nu längtar jag tills det är torsdag kväll så att allt är över. Vill inte vara mer på sjukhus nu. :cry:

hälsningar :heart:
Ida

www.sovgott.net
Gäst

Inlägg av Gäst »

Oj då, ilindstrom! Men man behöver inte hålla på och kolla sen eller? Är allt bra nu så är kan ni glömma det hela, eller? Förstår din oro. Dom små barnahjärtan :heart: :heart: :heart:.
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

God kväll!

Vilken effektiv dag jag har haft: bakat rån, skrivit 4 sidor i boken, bakat pizzor och ätit upp allt detta, MUMS! (...ja inte boken då men :roll: )

ilindström: jag har ca två tredjedel kvar att skriva, har kommit till kapitel 6 av 13. Väldigt roligt jobb men skulle behöva mera tid! Det går fort när jag väl sätter igång men blir lite hackigt under veckorna, då 1 eller 2 timmar gå såååå fort.

Håller tummarna nu att allt är bra med dina barns hjärtan ilindström!!! :heart:

Gottis: kan förstå att man blir ledsen och orolig när du hör hur resten av familjen har haft det. Hoppas att din man förstår att han måste ha andra verktyg för att hantera såna situationer, trots trötthet och lite tålamod.

Krümel: vi är hemma på dagarna :wink: just den här veckan som kommer åker vi 2 ggr till Falun på olika ärenden men annars är våra dagar rätt enformiga och vi är mycket hemma i trädgården och så!! Vi kan väl byta telefonnummer via PM så får vi nog till en träff, jättekul!

Nu blir det resultatet från körslaget...spännande!

En en trevlig kväll och underbar dag imorn!

Kram
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Jag vet faktiskt inte. Hoppas att det är sista gången ivarjefall för de stora barnen. Lillpojken tror jag att de vill kolla igen.

hälsningar :heart:
Ida

www.sovgott.net
kiki

Inlägg av kiki »

ilindström :heart: hoppas allt går bra med :heart: -barnen, tack för att du berättar. Det är lätt att tro att "folk" lever så fina perfekta liv, men så plöstligt öppnar vi upp och får veta en massa saker som ställer till livet. Att gå med stress och oro över sina barn är nog påfrestande. Stor kram på dig.

Tinis, :lol: Ut städad nja, jag är ingen städfia :oops: Han sköter städningen och jag hotar ibland med en polska :lol: då städar han lite bättre :shock: Men han har så otroligt roliga grejer för sig så man måste vara KÄR för att inte bli helt galen :lol: Han har två gamla bilar från -76 som bara kostar pengar, men det är inte så mycket säger han :shock: skattebefriade ju. Han har reservdelar till dessa bilar i mängder, hade vi bott i ett stort hus med massa utrymme så ok, men en lägenhet på 100 2m :?: Han har en miljon :?: vinyl skivor som bara står i kartonger, sälj dom säger jag. då blir han :twisted: TV-n är sönder :twisted: -vi köper en ny sägeer jag. Nej LAGA säger han. Diskmaskinen gick sönder häromsisten, jag köpte en ny :lol: Den gamla ska han lämna in på lagning :shock: det finns mer :lol: :lol:

Nu har vi ätit middag, jag åt strimlad rostbiff med grönsaker, han åt GRIS-kotletter med potatis och sås. Sonen är Bollnäs, Mio sover som en råtta, efter sin ensamlek på sovstunden :sleep: :sleep: :sleep:

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Innan jag säger go natt vill jag berätta om en insikt vi kommit fram till, både araben å jag.
Vår son, Caesar 2 år, är klok som en bok. Nyfiken på livet, tänker och klurar på allt. I stället för att fara runt med honom på bibblan, ÖF, affärer, lekparken osv...behöver han lugnet här HEMMA. Jag flyr lätt (har blivit mkt bättre sista året) och tror att allt är roligare någon annanstans. Men mina barn behöver lugn o ro. Tänk att jag kom fram till det, o med mannen då. Känns så skönt. I morrn ska vi vara hemma allihop o pula i trädgården o grilla korv, mysa allihop. Vilken insikt. Bättre sent än aldrig. Varje kväll ligger han lääänge o pratar med sig själv, eller njae snuttefilten Gunnar som han heter...länge blir det efter tex en dagisdag. Igår när vi varit hemma hela dagen, somnade han på 5 röda. De sa lite det, eller hur?
Tinis, nej, han skulle aldrig slå C och skulle nåt sånt hända drar värmlänskan med en gång. Aldrig nej.
Kram till er alla! :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

Gotlandsmamma skrev:Innan jag säger go natt vill jag berätta om en insikt vi kommit fram till, både araben å jag.
Vår son, Caesar 2 år, är klok som en bok. Nyfiken på livet, tänker och klurar på allt. I stället för att fara runt med honom på bibblan, ÖF, affärer, lekparken osv...behöver han lugnet här HEMMA. Jag flyr lätt (har blivit mkt bättre sista året) och tror att allt är roligare någon annanstans. Men mina barn behöver lugn o ro. Tänk att jag kom fram till det, o med mannen då. Känns så skönt. I morrn ska vi vara hemma allihop o pula i trädgården o grilla korv, mysa allihop. Vilken insikt. Bättre sent än aldrig. Varje kväll ligger han lääänge o pratar med sig själv, eller njae snuttefilten Gunnar som han heter...länge blir det efter tex en dagisdag. Igår när vi varit hemma hela dagen, somnade han på 5 röda. De sa lite det, eller hur?
Tinis, nej, han skulle aldrig slå C och skulle nåt sånt hända drar värmlänskan med en gång. Aldrig nej.
Kram till er alla! :heart:
Gottis, vilken goding du är, det är helt fenomenalt att få sitta här och följa med på din resa, tack för att du delar med dig av dina insikter. Grattis till ett lugnt och skönt hemma liv :lol:

Jag satt föresten just och funderade om var vi skulle ses nästa gång vi är på gotland, och då fick jag ju svaret :lol: vi kommer till er :lol: Vi åker ner den 29/4 och åker hem den 6/5 då borde vi få till det.

Social delaktighet
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, puss på lille Nationalencyklopedipojken! :lol: Det låter skönt att araben bara snackar... Jag menar JAG känner honom ju verkligen inte, var bara tvungen att kontrollfråga (förlåt mig, du tog väl inte illa upp, Gottis!?).

Insekter... ööööh jag menar insikter är bra. Mera insikter!

GRIS-kotletter? What's the problem liksom??? :shock: :D

KajsaIE: Är det månne PMS på gång??? :shock: :lol:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"