Tinis kackeltråd
-
Gotlandsmamma
Både här och där KrumelKrümel skrev:Gokväll![]()
Vadå Mios matschema? Var kan jag läsa det. Jag blir ju nyfiken ju!
Nu är jag ju gift med en mattemagisterKrümel skrev: Nu är dubbelvagnen testad och befunnits för bra. Egentligen tycker ju jag också att Lovisa är för stor men, men. Egentligen får den tydligen inte lastas med mer än totalt 30 kg och vi är faktiskt lite över det redan nu.Hannes dryga 8 kg och Lovisa dryga 12 kg. Inte mycket över men ändå. Fast nu är ju jag rätt säker på att det finns en stor säkerhetsmarginal. Den verkade så robust så.
Träff i Borlänge låter ju perfekt \:D/ iallafall för mig, bara typ 20 mil (säger magistern)Krümel skrev: Låter som en riktigt kul idé med träff. Jag funderar lite på om det kanske skulle passa att träffas här i Borlänge.Vi har ett rätt stort hus och så har mina föräldrar ett sommarställe en kvart härifrån vid sjön Runn. Det är några olika hus och rätt många sängplatser. Vad tror ni?
Det är ju så att många av oss ska på kurs i Gastsjön i augusti, då ses vi där också.
Kalaskakan, jag vill också se din Mio
Tinis, du är värd att vara uppblåst
Gottis, igänkänd på Willys,
Vad mysigt med en egen dag, lova att inte tvätta några fönster, bara slappa.
Elle, vad härligt att få mysa med sig själv och den miljön dessutom, vilket hem. Jag inser när jag ser hur fint andra har det att vi har för mycket prylar, men maken får ångest av att kasta ](*,) och jag är för lat
Ikväll skulle maken och jag äta fisksoppa, vi fick göra var sin kastrull
kramar till er alla
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
-
Gäst
Gotlandsmamma
Tack, rara du
! Och du, ibland måste man se över sitt umgänge och liksom lära sig vilka som är RIKTIGA vänner och som ger en något. Resten kan kvitta.
Näää, vilken morsa, Krümel! Underbart! Till behövande, det var ju för gulligt!
Psst Gotlandsmamma: Bredvid Å på mitt tangentbord finns en knapp med diverse tecken. Trycker man på den händer inget förrän man skriver en annan bokstav då kommer olika prickar, en våg eller vad man nu vill ha. Hos mig ska man hålla nere Shift-tangenten, den som gör att det blir stor bokstav för att få två prickar..
I UffeBo:s tråd såg jag det. På DiskussionsforumKrümel skrev:Vadå Mios matschema? Var kan jag läsa det. Jag blir ju nyfiken ju!
Näää, vilken morsa, Krümel! Underbart! Till behövande, det var ju för gulligt!
Låter toppen. Gotland låter också toppen. Vi bara MÅSTE!!!krümel skrev: Låter som en riktigt kul idé med träff. Jag funderar lite på om det kanske skulle passa att träffas här i Borlänge.Vi har ett rätt stort hus och så har mina föräldrar ett sommarställe en kvart härifrån vid sjön Runn. Det är några olika hus och rätt många sängplatser. Vad tror ni?
Psst Gotlandsmamma: Bredvid Å på mitt tangentbord finns en knapp med diverse tecken. Trycker man på den händer inget förrän man skriver en annan bokstav då kommer olika prickar, en våg eller vad man nu vill ha. Hos mig ska man hålla nere Shift-tangenten, den som gör att det blir stor bokstav för att få två prickar..
-
Gäst
Nu måste jag lägga in en protest, så är inte fallet nu ialla fall. För 2 veckor sedan var du varken gravid, tjock eller fulGotlandsmamma skrev:NIO böcker var inte dåligt! Härlig mamma du har Krumel (hur fick man till de där prickarna nu igen??-pinsam jag är)
jag håller med om Krumels roliga mamma, men pinsam DUaldrig
jag vet inte heller var prickarna finns :-k
Gotlandsmamma skrev:De senaste åren har jag mest varit gravid och TJOCK och ful. Ha!
Men gotland är ju ett bra tips också, kan ju vara en ekonomisk fråga för en del kan jag tänka. Det är ju inte gratis med den j-a färjan. Men där finns ju också ställen att bo på, vi har ju en stuga och några kan ju bo hos Gottis.
hm jag får inte till förhandsgranska, så är det något knas på det här inlägget så fråntar jag mig allt ansvar
Social delaktighet
Social delaktighet
-
Gotlandsmamma
Nä, så det så, jag får inte till de där jävla prickarna. Skit samma.
Jo, maken har tillgång till en STOR stuga vid havet, genom jobbet då, som man kan hyra, skitamysigt. Jäklar vad skoj det skulle vara. Och jag har sovplatser för massor med mina 210 kvadrat taikonhus! Huvudsaken är att vi slår sak i det hela o ses.
Tack kiki, nej, jag är inte ful nu (lite bara, med grått kort hår o lite lönnfet mage) men kände mig det som gravid. Och jag var gravid i 18 mån i följd, med ett uppehåll på 6 veckor, ni fattar att man var uppblåst!
kiki, jag tror att jag tar 07 färjan på fredagen o strosar lite i Sthlm, äter sushi och insuper lite stress o fläkt, tar buss till dig på em o så lagar vi soppa med massor av grädde (dricker du vin?) o umgås! Är det OK?
Gonattkram på er goa mysiga juveler!
Jo, maken har tillgång till en STOR stuga vid havet, genom jobbet då, som man kan hyra, skitamysigt. Jäklar vad skoj det skulle vara. Och jag har sovplatser för massor med mina 210 kvadrat taikonhus! Huvudsaken är att vi slår sak i det hela o ses.
Tack kiki, nej, jag är inte ful nu (lite bara, med grått kort hår o lite lönnfet mage) men kände mig det som gravid. Och jag var gravid i 18 mån i följd, med ett uppehåll på 6 veckor, ni fattar att man var uppblåst!
kiki, jag tror att jag tar 07 färjan på fredagen o strosar lite i Sthlm, äter sushi och insuper lite stress o fläkt, tar buss till dig på em o så lagar vi soppa med massor av grädde (dricker du vin?) o umgås! Är det OK?
Gonattkram på er goa mysiga juveler!
-
KajsaIE
Har haft en riktig slappar-kväll, härligt! Ska krypa i säng med en god bok och läsa lääänge, har ju sovmorgon
För er som är nyfikna på hur det ser ut i Gastsjön och hur några av oss Forumister ser ut så kan jag tipsa om att gå in på Antonias mamma´s hemsida. Där finns det massor av härliga bilder. Där är MEGAGRAVIDA jag med på flera bilder
, bla längst till vänster på bilden där vi alla gravida står uppradade
Jag lääängtar till Gastis 
Gonatti med sig sov så gott x 4
ps. den ramsan kommer ni kunna i sömnen efter SHN-kursen
ds.
Elle
För er som är nyfikna på hur det ser ut i Gastsjön och hur några av oss Forumister ser ut så kan jag tipsa om att gå in på Antonias mamma´s hemsida. Där finns det massor av härliga bilder. Där är MEGAGRAVIDA jag med på flera bilder
Gonatti med sig sov så gott x 4
ps. den ramsan kommer ni kunna i sömnen efter SHN-kursen
Det blir strålande Linda, Jag dricker inte vin, men maken kanske är sugenGotlandsmamma skrev: kiki, jag tror att jag tar 07 färjan på fredagen o strosar lite i Sthlm, äter sushi och insuper lite stress o fläkt, tar buss till dig på em o så lagar vi soppa med massor av grädde (dricker du vin?) o umgås! Är det OK?
Social delaktighet
Social delaktighet
-
blivandemamma
- Rådgivare/advisor
Ni kacklar på fint ser jag
Å tinis, det är klart att du skall bli lite stroppig av allt beröm, du är skitbra ju. Ibland kan man få bli lite stöddig!
Jag är ju med på att plocka undan, absolut! Det har vi gjort också. Men ja, det här kanske inte är rätt tråd för detta så jag behöver kanske inte utveckla så värst mycket. Men det är ju så att Arvid är en väldigt smart kille. Jag kan prata med honom och han förstår väääldigt mycket. Även att böckerna är mammas och porslinsskåpet skall va stängt. Kan så tydligt se att han testar mig. Mamma trodde inte mig, men fick förvånat hålla med när hon kom på besök i går (BB-vetteran som hon faktiskt är). Aja, vi löser väl det här också
För jag är ju så lyckligt lottad som har en BB-mamma. Jag är ju själv uppvuxen enligt barnaboken. Så för mig, när jag läser om barnafostran mm, är det som att läsa om min egen uppväxt 8) Jag fick mammas barnabok när jag väntade Arvid (den är från 83 men lika bra för det
) men vi kurade ju inte förrän vid fyra månader, men det är väldigt häftigt att ha en mamma som kan ge råd, direkt ur barnaboken och ha så många års erfarenhet på nacken. Gör en väldans trygg
Ni som fått barn tätt, tyckte ni er se magen förändras snabbt? Jag är ju bara i v 9 och ser ju inte gravid ut för det otränade ögat
Jag hade lite babymage kvar redan när jag blev gravid
men nu tycker jag det ser hopplöst ut. Förra graviditeten syndes det ju inte förrän typ v20. Förstår ju att det kommer synas tidigare den här gången men hur kul känns det att se halvfet ut?!
Vad roligt att ni planerar dejter till höger och vänster. Jag vågar säga att jag är den i tråden som bor sydligast, så jag är väl rätt alena här
Vad häftigt med C, Gotlandsmamma. Kan inte vara många i hans ålder som kan sånt
galet! Och spänannde! Vad blir det av en sån grabb liksom! 8)
Å Tinis, jag är lika lång som du (lite tjuckare
) och liiite mörk får jag väl säga. Var snyggt mellanblond innan jag blev gravid med Arvid. Skulle fixa håret sisådär en månad innan BF och min frisör som jag gått till i många år, säger bara "Men guuuud Anna, du har ju blivit hur mörk som helst i håret, det blir ju inte snyggt att lägga blonda slingor i"
KUL! Så nu har jag färgat brunt, ser väl mest naturligt ut men jag saknar mina blonda lockar
Hoppas du njuter ordentligt av egentligen Elle, och du med för all del, Gotlandsamamma! Maken här hade ju tagit på sig att jobba idag, de skulle göra nåt stort driftstopp, han och hans kollega så då passar väl lördagar antar jag
Men han tar ibland å jobbar extra på lördagar för å få undan lite på kontoret. Jag tycker det är bättre än att han jobbar över på vardagskvällar, då vill jag gärna ha lite avlastning.
Idag skall jag ju ha fikadejt igen. Pappa med fru. Syster är avklarad i går och hon blev så glad för att vi skall ha bebis igen. Men ja, sorgligt att hon inte kommer att vara hemma.
Nu får jag minsann skynda mig, skall hinna duscha innan ensamleken är slut, sen måste jag handla MER fikagrejs. Verkar försvinna snabbt i det här hemmet
8)
Ha en mysig helg alla!
KRAM!
Å tinis, det är klart att du skall bli lite stroppig av allt beröm, du är skitbra ju. Ibland kan man få bli lite stöddig!
Jag är ju med på att plocka undan, absolut! Det har vi gjort också. Men ja, det här kanske inte är rätt tråd för detta så jag behöver kanske inte utveckla så värst mycket. Men det är ju så att Arvid är en väldigt smart kille. Jag kan prata med honom och han förstår väääldigt mycket. Även att böckerna är mammas och porslinsskåpet skall va stängt. Kan så tydligt se att han testar mig. Mamma trodde inte mig, men fick förvånat hålla med när hon kom på besök i går (BB-vetteran som hon faktiskt är). Aja, vi löser väl det här också
För jag är ju så lyckligt lottad som har en BB-mamma. Jag är ju själv uppvuxen enligt barnaboken. Så för mig, när jag läser om barnafostran mm, är det som att läsa om min egen uppväxt 8) Jag fick mammas barnabok när jag väntade Arvid (den är från 83 men lika bra för det
Ni som fått barn tätt, tyckte ni er se magen förändras snabbt? Jag är ju bara i v 9 och ser ju inte gravid ut för det otränade ögat
Vad roligt att ni planerar dejter till höger och vänster. Jag vågar säga att jag är den i tråden som bor sydligast, så jag är väl rätt alena här
Vad häftigt med C, Gotlandsmamma. Kan inte vara många i hans ålder som kan sånt
Å Tinis, jag är lika lång som du (lite tjuckare
Hoppas du njuter ordentligt av egentligen Elle, och du med för all del, Gotlandsamamma! Maken här hade ju tagit på sig att jobba idag, de skulle göra nåt stort driftstopp, han och hans kollega så då passar väl lördagar antar jag
Idag skall jag ju ha fikadejt igen. Pappa med fru. Syster är avklarad i går och hon blev så glad för att vi skall ha bebis igen. Men ja, sorgligt att hon inte kommer att vara hemma.
Nu får jag minsann skynda mig, skall hinna duscha innan ensamleken är slut, sen måste jag handla MER fikagrejs. Verkar försvinna snabbt i det här hemmet
Ha en mysig helg alla!
KRAM!
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
-
Kalaskakan
Hej raringar 
En liten snabbis bara; det är megatråkig stämning här hemma, vi vuxna talar två helt olika språk och efter så lång tid på det viset så har ork, engagemang samt en smula kärlek runnit ur mig
Jätte tråkigt, jätte jobbigt och jag vet inte hur komma ur den onda spiralen. Jag trodde att det höll på att vända men nej. Så jag drar mig undan lite..
Gotlandsmamma, erbjudandet står iaf fast så om du ändrar dig är det baaara till att hojta. Själv anser jag att det inte är ngt bevär för mig sen tycker jag att åka från N-hamn till N-tälje kommunalt, en lördagkväll dessutom inte låter så lockande (men det är jag det *fniss*)
Kram på er bästa tjejer!
Och just det, Kackelträff? Jaaaaaaaaaaa!!

En liten snabbis bara; det är megatråkig stämning här hemma, vi vuxna talar två helt olika språk och efter så lång tid på det viset så har ork, engagemang samt en smula kärlek runnit ur mig
Gotlandsmamma, erbjudandet står iaf fast så om du ändrar dig är det baaara till att hojta. Själv anser jag att det inte är ngt bevär för mig sen tycker jag att åka från N-hamn till N-tälje kommunalt, en lördagkväll dessutom inte låter så lockande (men det är jag det *fniss*)
Kram på er bästa tjejer!
Och just det, Kackelträff? Jaaaaaaaaaaa!!
-
Gotlandsmamma
Nu har maken o barna åkt. Själv!!
När jag hör min man säga; Caesar sen ska vi åka dit o sen dit osv...alltså, det jag vill säga är att 2 åringen blir superstressad. Det ÄR svårt att vara i nuet o inte svämma över med information för de små. Man vill ju glädja o berätta nåt kul men så gnällig lille C blir...inte konstigt. Sa till pappan o hoppas han förstår. Jag måste oxå tänka på det. Ta en sak i taget. Liksom...
Det är strålande sol idag. Underbart! Tror jag ska göra mig en kopp kaffe o sätta mig ute lite, sen blir det lite dammsugning, just för att jag tycker det är skönt när det är någorlunda rent hemma, då kan jag koppla av. Maken tog badrummet förut, det äla bra!
Då dricker jag o maken din vin då kiki. Trevligt!
Jobbar du nästa fredag Kalaskakan, vill du träffas på dan o luncha/fika? Prata om ditt o datt. Är det nån som vet hur det ÄR när stämningen hemma tryter o förhållande vajsar så är det jag. Jag o araben har haft mååååånga duster, det kan kacklarna instämma med, då jag beklagat mig här mååååånga ggr. Men vi har kommit på rätt köl, med ett bättre tålamod o bättre kommunikation, för att det går inget vidare om man inte pratar med varann. Att få barn ihop tar på krafterna, det är en megaomställning, från 2 till 3, mkt händer i knoppen o kroppen. Men ge inte upp. Skriv ner dina tankar för din egen skull, bena ut vad som känns tokigt. Diskutera inte när ni är trötta, utan ta det när ni är på bra humör och att ni ger varann tid o utrymme. Respekt är a och o. Behöver ni vuxna lite kvalitetstid månne tro, en middag ute eller en skön vårpromenad utan barn o krav. Finns avlastning för en stund??
Elle - ha en ljuvlig dag! Tänker påd ig o gläds åt din dag! Indeed.
Stora kramen! 8)
När jag hör min man säga; Caesar sen ska vi åka dit o sen dit osv...alltså, det jag vill säga är att 2 åringen blir superstressad. Det ÄR svårt att vara i nuet o inte svämma över med information för de små. Man vill ju glädja o berätta nåt kul men så gnällig lille C blir...inte konstigt. Sa till pappan o hoppas han förstår. Jag måste oxå tänka på det. Ta en sak i taget. Liksom...
Det är strålande sol idag. Underbart! Tror jag ska göra mig en kopp kaffe o sätta mig ute lite, sen blir det lite dammsugning, just för att jag tycker det är skönt när det är någorlunda rent hemma, då kan jag koppla av. Maken tog badrummet förut, det äla bra!
Då dricker jag o maken din vin då kiki. Trevligt!
Jobbar du nästa fredag Kalaskakan, vill du träffas på dan o luncha/fika? Prata om ditt o datt. Är det nån som vet hur det ÄR när stämningen hemma tryter o förhållande vajsar så är det jag. Jag o araben har haft mååååånga duster, det kan kacklarna instämma med, då jag beklagat mig här mååååånga ggr. Men vi har kommit på rätt köl, med ett bättre tålamod o bättre kommunikation, för att det går inget vidare om man inte pratar med varann. Att få barn ihop tar på krafterna, det är en megaomställning, från 2 till 3, mkt händer i knoppen o kroppen. Men ge inte upp. Skriv ner dina tankar för din egen skull, bena ut vad som känns tokigt. Diskutera inte när ni är trötta, utan ta det när ni är på bra humör och att ni ger varann tid o utrymme. Respekt är a och o. Behöver ni vuxna lite kvalitetstid månne tro, en middag ute eller en skön vårpromenad utan barn o krav. Finns avlastning för en stund??
Elle - ha en ljuvlig dag! Tänker påd ig o gläds åt din dag! Indeed.
Stora kramen! 8)
-
Gäst
Kalaskakan, vad tråkigt! Förstår att du behöver fokusera på annat än kackel. Vi finns här om du vill bolla och älta, även via PM om du hellre vill (eller mail, eller Skype eller så....) VERKLIGEN!!!
Elle, åh, jag måste kasta mig över fotona från Gastsjön. Ska försöka gissa vem som är du!
Blivandemamma: Du är inte så illa pinkad själv, du! Skinn på näsan minsann!
Arvid är förresten så underbart namn, tycker jag som är småländska och älskar Wilhelm Mobergs böcker. Avid....
Gotland, Gotland
. Där har jag mitt livs finaste sommarupplevelse, tror jag. Nygift sedan 6 mån, Henning i magen (halvvägs och snyggt sådär), lusten och orken på topp och världens underbaraste sommar med tält på klippor och ljuva framtidsdrömmar med älskade maken. Ibland återvänder jag dit när vardagen är totaltrist och allt jag gör med maken är att reta mig...
Morgon är härlig här. Jag har sovit och maken bakar surdegsbröd. Han är nu lite bekymrad över vad han ska göra av sin älskade surdeg när vi ska åka bort flera veckor i maj. Den kommer INTE med i bilen, säger jag!!!
Och så var det Lotta på Bråkmakargatan på TV. Sååå sött. Genast bestämdes det att vi skulle ta bilen till någon vitsippsbacke och fika och mysa idag. Sådant blir jag alldeles toklycklig av. Min man är världsbäst i hela världen på att ordna utflykter och naturnjutningar. Jag är sämst men njuter desto mer.
Ta hand om er sajberkäringar, wherever you are!
Elle, åh, jag måste kasta mig över fotona från Gastsjön. Ska försöka gissa vem som är du!
Blivandemamma: Du är inte så illa pinkad själv, du! Skinn på näsan minsann!
Gotland, Gotland
Morgon är härlig här. Jag har sovit och maken bakar surdegsbröd. Han är nu lite bekymrad över vad han ska göra av sin älskade surdeg när vi ska åka bort flera veckor i maj. Den kommer INTE med i bilen, säger jag!!!
Ta hand om er sajberkäringar, wherever you are!
-
Gäst
-
Gotlandsmamma