Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Hej BlivandeM! Såg inte ditt inlägg för jag satt och skrev.
Mmm, uj jag vet inte råd när det kommer till Arvid :roll: Jag vet dock att du snart får bra råd när di andra vaknar *fniss*

Helgen, jag skall ta med Klimp och mata ankorna. Promenad i skogen och avslutas med ankorna. Sen skall det bli mys i trädgården, kratta behöver vi inte, himla trist tycker jag, för lite roligt (man minns bara det roliga tydligen) var det i höstas.
Allt som allt skall vi bara dröna. Maken har planer på att tvätta av hustaket (??) så vi får väl.. typ titta på.

Åh Aus; jag tycker att alla åker dit nu för tiden. Inte för inte att jag blir sugen men det har inte med saken att göra. Jag förstår att det måste kännas skumt att inte ha din syster hemma igen förän Ny Bebis är 6 mån :shock:

*Oj jobba var det ja...*
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

hej kalaskakan!
Yeey, fredag :lol: :lol: jasså, du har inga tips säger du? Nåväl, får väl vänta tills resten kommer in då! :D

Låter som en lagom soft helg får jag säga. Idag är här äntligen fint väder, har varit lite si och så med det under veckan, fast alla andra verkar ha haft fint. Så vi hoppas det håller i sig under helgen :)

Tvätta taket säger du? :roll: :lol: :lol: 8) kanske tur att jag inte har så ambitiös make, vi har ny tv som sagt så jag vet nog var jag kommer hitta min :wink: å jag får nog erkänna att jag hellre hittar honom i soffan än på taket :lol: :lol:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
kiki

Inlägg av kiki »

Kalaskakan skrev:
Ville säga till Gotlandsmamma; nu vet jag inte alls hur dela kursupplägget ser ut. Om jag förstår det rätt är kursen ute i N-tälje?
Åker du från Gotland på en söndag?
Om du vill så kan jag ställa upp som skjuts. Vi bor i Täby, inte så värst långt ifrån N-tälje. Så om du vill så kan jag hämta dig i Nynäshamn och skjutsa ut dig till Kiki. Det är inte omständigt, det är inte jobbigt och jag gör det så gärna. Dä' ä' bara te' och säga till :wink:

Så, ses sen rarings :heart:
Vilket erbjudande till Gottis, Kalaskakan :heart:

Lite förtydligande bara, Kursen är i Stockholm på östermalm, på lördag den 26/4 9-17

Du och jag Kalaskakan, som bor så nära varandra borde väl kunna få till en träff med våra "Miosar" vore jätte trevligt.
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Hej alla kacklisar!

Ni börjar ju bli som en stor och en härlig familj här...vill också va med....!!!!

precis som Tinis sa en kväll till mig...kom och kackla en kväll istället för Skype:a..och nu gör jag det :wink:

Har haft en lång natt, gick och la mig 19.30 igår och sov till 07.15..skööönt. Ljuset och solen tar på krafterna!

Idag blir det att vara ute mycket igen. Stortjejen är såå envis och SKA bara lära sig cykla själv, kul att se. Iförrgår lyckades hon cykla ca 20 meter utan att ramla, STOLT!!!

Tänk om vi fick till en träff allesammans ngn gång, se alla ansikten bakom era härliga inlägg... :D

bestäm datum och plats och JAG KOMMER!!!

Kram på er och vi hörs mer ikväll!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kalaskakan skrev:Jag kontrar Tinis inlägg ang att ha fått se Klimp med att jaaag minsaaann ooockså fick se TinisFamiljen Och jag lovar er att bilderna överenstämmer exakt med den karisman Tinis utstrålar i alla sina svar! Jag skall ha in Klimp i bilen en ledig helg och så skall vi åka och (våld)gästa Tinis, så har jag bestämt.
:oops: :D Du menar bilden från nyårsafton när man hade SMINKAT sig och fönat håret???? Och bilden på hela familjen som efter styling togs för att skickas ut i julbrevet???? Jaja... då förstår jag.... Annars skulle du se mig en vanlig dag här med otvättat hår (jodå, han har en poäng där, sonen) och hormonpluttig hy.

Och det där med våldgästning, du skulle bara VÅGA låta bli!!! Min sovgudson, som du sa...snyft snyft :cry: :D MÄEN, vi har kaos av stora mått och kommer dessutom vara borta hela maj och stora delar av juni så att byggarna får hållas.

Men i höst!!! Tjejer, ska vi ha en kackeltrådsträff i höst? DET vore nåt det...
Blivandemamma skrev:Jag är faktiskt lite nyfiken på hur Tinis ser ut! Har tänkt på det flera gånger faktiskt haha! Svårt! Smal har jag förstått, lång har jag alltid tänkt, mörk har jag med tänkt (eller mörkhårig då men jag kan se henne ljus med haha!). Så jag börjar fundera på att KRÄVA ett foto!
Ujuj, jag får nog stämma i bäcken här lite. Tunn upptill, ja men med lagom stinna ridbyxlår därtill :wink:. Jag har efter båda graviditeterna rasat i vikt av all amning och mina konstiga ämnesomsättningshormoner, men nu börjar jag återhämta mig (utom tuttsen du, som är som du säger om dina, Kiki, obefintliga... trist :( ) 1,72 lång och väger 61-62 kg sådär just nu. Är normalt råttfärgad/blond men har just nu lite mörkare färg i håret. Ganska kortklippt för tillfället (saknar tofsträsket å det värsta!!!).

Men du, Blivandemamma är definitivt mörk, eller hur? Ganska kort också, va??

Och lille Arvid... hm... inte dags för förtrots ännu väl. Näää, det är bara ettåringens härliga utforskaranda. Flytta på grejerna istället så du slipper passa så mycket. Kanske...Signe är av helt annat virke än storebror. Han var på ALLT, rev ut ALLT och härjade som en galning. Min lilla flicka tittar lite fint och känner och lägger sedan tillbaka. Mysko...

Förresten vad Kalaskakans Mio och Arvid är jämngamla. Har ni tänkt på det?

Krümel, det låter kanon med dubbelvagnen. Jag tyckte min var för stor så det blev aldrig någon här. Men jag förstår hur pratktiskt det måste vara. Jag kommer aldrig ut på några långpromenader med den här bebisen.
Klokt det ni säger om att barnen kansk VILL att man säger nej ibland fast dom frågar... Har jag inte tänkt på.

Kiki, Gud vad jag garvar åt Mios matschema. Hur i hela friden fick du i henne allt det där??? Du är väl den coolaste!

Helgen ska bli så solig och fin, så vi ska väl njuta av vår.... eh.... lerhög till trädgård. Och plocka, plocka, plocka i grejerna inför avresan och renoveringsstart. Alla böcker, möbler och grejs ska flyttas ut ur matrum och vardagsrum. Pust!

Pst: Sonen är lugn hittills idag. Får se hur dagen fortlöper....
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kajsa!!!! Du och jag... tänker samtidigt som vanligt. Träff var ordet.

Hej på dig! Gött att ha dig här :D
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Vad skönt å höra era härliga inlägg, och optimismen. Behöver jag en sådan dag som denna då ALLT går emot mig. Ja, så är det ibland. Varit på yoga o ska hoppa in i duschen.
Jag är så mån om alla mina goa vänner o vill hitta på saker, umgås o ha trevligt. Men det ALDRIG nån som ringer mig o vill hitta på nåt med mig, o det svider det i hjärtat. Jag är trött på att ge o ge till alla (inkl maken) o sällan få tillbaka. Jag behöver också kärlek ju. Nu blir jag nästan lite ledsen.
Hoppas hoppas det blir sooool i morrn, grådask är deprimerande.
En kackelträff i höst vore finfint! Vad roligt! :wink:
Gotlandsmamma

Kalaskakan - vilket erbjudande men jag kan inte gå med påa tt du ska köra så långt för min skull, jag ska klura på hur ajg tänkt så återkommer jag, kanske vi kan ses på nåt vis, vore ju görskoj! :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

Jag har en rå om mig själv-helg, det behövs! Imorse vinkade jag av sambon och barnen som for till släktingar på besök över helgen. Sedan for jag och tränade. Resten av dagen har jag tillbringat spatserande runt på Söder och shoppat lite och tagit en java i solen 8) Ikväll blir det en lugn hemmakväll med bad och imorgon kommer syrran och svägerskan. Då vankas det mer shopping och så rundag vi av kvällen med att gå på restaurang och sedan till China på "Dr Jekyll & Mr Hyde". HÄRLIGT!

Jag hänger gärna med på en Kackelträff i höst, vore jätte roligt att träffa er alla :D

Vi ses nog senare :wink:
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
kiki

Inlägg av kiki »

Tinis skrev: Kiki, Gud vad jag garvar åt Mios matschema. Hur i hela friden fick du i henne allt det där??? Du är väl den coolaste!
Ja :lol: :lol: :lol: kan du begripa :shock: helt sanslöst, men jag hade gett mig den på att ha en mätt bäbis :lol:

:heart: :heart: :heart: Tinis :heart: :heart: :heart:

du har gjort det igen =D> =D> =D>
du är ju bara helt otrolig, fantastisk,
"skit" i det där jobbet och börja nu skriva nån bok eller nåt :lol:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Håller med kiki om Tinis: GÖR NGT MÄNNISKA!! Du är SÅ FANTASTISKT BRA på skriva och förklara och resonera, en begåvning helt enkelt =D>

Sikken dag det har varit...inte varit mig själv och erkänner att jag inte fick ihop det riktigt med 2 barn och mat, bajs :shock: , bajs :shock: och mera bajs :shock: . Helt slut mentalt just nu...pust! Har ni varit med om en 6 åring som fortfarande inte fixar det där med kiss och bajs??? Vet snart inte vad vi ska göra, har provat det mesta och inget fel på tjejen ska det va heller säger läkarna...förstår ni vilket "bajsland" jag lever i :shock:

Gottis då (hoppas du gillar det namnet, säg till annars!), skulle vilja komma över så vi kunde kramas du och jag...känner lite som du att man ger och ger och får sällan tillbaka mest från kompisar/vänner...förutom från våra småttisar eller hur?? Där tankar jag kärlek hela tiden :wink: (ja, kanske just idag då men alla andra dagar O:) )

i helgen blir det mycket översättning igen, har släppt det kravet att jag ska hinna skriva så himla mycket under veckorna och tar helger istället, en halv dag på lördag och en halv dag på söndag och jag tror faktiskt att jag hinner mer under dessa timmar än under veckorna, då jag bara har 1 timme här och en halvtimme där...jaja, men vilken upplevelse det är att skriva SHN bok,och jag lär mig mycket under tiden...det är ju nästan som SHN kurs :wink:

Träff i höst blir kanon Tinis...jag visste att vi skulle tänka lika där...vi brukar ju synka det mesta nuförtiden :wink:

Kram på er och ha en härlig helg allesammans!
Gotlandsmamma

Nu är det becksvart ute men jag var på en kort kvällsprommis förut, för att få tänka lite o kika på havet som ÄR såå vackert! Sen kom jag hem o gjorde en fruktsallad o blir då sittande HÄR. Hm...fredag o allt.
Tack Kajsa, du skulle ha varit här idag du en stund och så kunde vi kramats lite! Visst är det så, att barna ger en massor av kärlek o det är helt fantastiskt. Men man behöver ju sina vänner åsså. Jag tror att jag släpper taget lite om dem allihopen, får väl vänta in dem, jag är så snabb nämligen.
Din helg låter förträfflig Elle. Mer sånt åt folket. Hoppas att du får det kalas. :!: 8) :D

Solen 8) kom på em o det gjorde fint det för mig. Jag o barna åkte till Willys o inhandlade lite mat. Och när jag står i kassan säger expediten att; du glömde en Bamse barntandkräm förra gången du var här...då blir man lite orolig...är jag här så ofta så jag blivit igenkänd så...men gudars vad gulligt att säga till ändå, så jag fick gå o ta en ny tub. Lycka igen, för det lilla i livet. Gotland i ett nötskal. Alla känner alla.
Min make, araben ni vet, har jobbat TOLV dar i sträck. Vojne. I morrn är han ledig o ska ta med sorkarna t svärisarna hela dagen. Jag tycker ju att det var en märklig önskan från hans sida, att när han är ledig så vill han dra dit, jag tycker ju att vi kunde UMGÅS hela familjen. Men så när jag tänkte på det lite, så fann jag det ganska skönt. Ensamtid! Jo, det blir nog bra för alla parter, så kan familjen umgås på söndag å grilla korv.
Så när jag har egentid ska jag kanske...
- tvätta fönster...(nej!)
- dricka java i solen på terrassen
- cykla en sväng t stan på min NYA cykel (måste kolla lås)
- läsa inredningstidningar o lyssna på Katie Mehlua

Vet ni om att Caesar säger NATIONALENCYKLOPEDIN helt felfritt. Jag skojar inte. Men acetylsalitylsyra (eller vad det heter) kan han inte säga, jag frågade kan du säga -"- NEJ sa han då. Smart grabb.

Oj, vad klockan hann bli mkt. O jag känner mig hur pigg som helst. Så är det med YOGA, man mår så jäkla bra av det. Den här veckan har jag tränat 2 ggr. Prima! Sophie - jag vet inte riktigt skillnaden mellan ashtanga o power-yoga. Tror att ashtanga innehar mer andningsövningar...men jag är osäker.

Jag gillar namnet Gottis. Så klart! Tackar o bugar! :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ååååh, ni får snart sluta, annars blir jag som en uppblåst ballong :oops: :D :heart:.

Jag lovar att berätta om mina drömmar och planer så snart det är lite på väg. Blir det inget vill jag inte ha det utlagt på nätet. Men ojojoj vad jag får vatten på min lilla väderkvarn här av era sympatier.

Kalaskakan, TACK för ljuvliga bilder! Sååå fina ni var! (var det bröllop?) Mio är jättelik dig!
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 09:55, redigerad totalt 1 gånger.
Krümel

Inlägg av Krümel »

Gokväll :D
Vadå Mios matschema? Var kan jag läsa det. Jag blir ju nyfiken ju!

Nu är dubbelvagnen testad och befunnits för bra. Egentligen tycker ju jag också att Lovisa är för stor men, men. Egentligen får den tydligen inte lastas med mer än totalt 30 kg och vi är faktiskt lite över det redan nu. :shock: Hannes dryga 8 kg och Lovisa dryga 12 kg. Inte mycket över men ändå. Fast nu är ju jag rätt säker på att det finns en stor säkerhetsmarginal. Den verkade så robust så.

Låter jobbigt med "bajskrisen" KajsaIE. Kan det ha att göra med sexårskrisen tror du? Kör ni med att hon får ta hand om det själv eller känns det fel att göra så?

Känner igen det där med att känna sig lite övergiven av sina vänner, Gotlandsmamma. Säkert är det inte så att de inte vill umgås med dig, de gör säkert inte så mycket öht.
Men i mitt fall beror det på att jag är så dålig att höra av mig och att jag inte bor där "alla andra" bor. Fastän jag kommer från Borlänge så har jag varit härifrån så länge och det är inte många gamla kompisar kvar här. I princip bara en som jag alltid umgåtts med och hon har nästintill noll tid just nu pga plugg och familj. Så ibland tycker jag riktigt synd om mig själv också. Buhu. Tur då att jag har min mamma och pappa här. Annars skulle jag iofs flytta!

Apropå mamma. Hon är så rolig. Jag skickade en länk till tråden som Anna skrivit om sin insats med Annas hjälpakut. Det är ju fantastiskt och det tyckte mamma också. Jag brukar iofs prata en hel del om allt möjligt angående Barnaboken och det här forumet och hon skriver helt under på allt i princip. Hursomhelst har hon beställt 9 :!: SHN-böcker att ha och dela ut till behövande. Hon är ju så rolig.

Oj, oj, oj, Elle! Vilken lyx. Någon helg framöver ska jag också ta mig "ledigt" och hälsa på syrran med familj i Stockholm. Utan barn. Men jag har lite svårt att slita mig från dem någon längre tid får jag väl erkänna. :roll:

Blivandemamma: Jag säger som Tinis, plocka undan grejerna. Sonen är ju såå liten än!

Skönt att det ska bli fint väder i helgen. Mannen åkte idag och kommer hem först nästa lördag fm. Lite trist men det ska väl gå bra, antar jag.

Låter som en riktigt kul idé med träff. Jag funderar lite på om det kanske skulle passa att träffas här i Borlänge. :?: Vi har ett rätt stort hus och så har mina föräldrar ett sommarställe en kvart härifrån vid sjön Runn. Det är några olika hus och rätt många sängplatser. Vad tror ni?
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gotlandsmamma

NIO böcker var inte dåligt! Härlig mamma du har Krumel (hur fick man till de där prickarna nu igen??-pinsam jag är)

Tinis, du ÄR något utöver det vanliga. Njut av komplimanger o goda ord o våga tro på det som sagts och skrivits o gör nåt bra! För dig o för familjen.

Alltså det här med kort hit och dit, jag vill OCKSÅ se kort på er o goa barn/bebisar. Jag är supernyfiken av mig. Helst skulle jag vilja se hur alla bor också...typ att alla har en hemsida med massor av bilder. Hade ju vart nåt det! Skickade några kort till miar70 förut. På barnen...o så försökte jag leta fram nåt kort på mig själv...jag ser för jävlig ut på kort, så det blev inget kort. De senaste åren har jag mest varit gravid och TJOCK och ful. Ha!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"