Packa väskan?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
wifsta
Kontakt:

Packa väskan?

Inlägg av wifsta »

Jaa - när är det egentligen dags för det?
Och vad skall man ha I den?

Känns som att jag inte har en aning om det... Visst, det är nästan 4 veckor kvar till BF (36+2 idag) och högst sannolikt så dröjer det innan jag får användning av den, men HJÄLP mig :!:
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Glöm inte kameran iallafall. :)

Jag packade när det var dags, men jag hade skrivit en komihåg lista innan.

Saker jag saknade: Tandborste, glömmer jag alltid av någon anledning. Varm tröja, en bok (Liv sov i tre dar och det blev lite tråkigt att sitta och titta på efter någon dag.)

Andra bra saker man kanske vill ha:
Tofflor, telefonnummer till alla man vill prata med(eller måste prata med ändå) amningsinlägg, bindor som är tunna, lite kläder till bebis, något att småäta- man får bara mat fyra gånger om dagen. :roll: fast det går ju att köpa. Egna kläder förstås, och hygiensaker.

Andningslarm? Hade inte jag med på bb, jag lade Liv på sidan och hon sov bäst så de första veckorna.
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej hopp!
Jag packade min väska lite sent och glömde en del 8)
Bland annat kalsonger och tröjor till min andra hälft (om han nu ska/vill/får stanna kvar). Det kan ju vara fräscht för honom också att kunna duscha och byta om ifall ni stannar flera dagar.

Tofflor glömde jag, hasade runt i sjukhusstrumpor, mindre mysigt.
Mjukisbyxor :heart:
Instämmer helt med tunna bindor, sjukhusets blöjor är mindre behagliga 8)

Egen mat håller jag verkligen med om, tidningar, böcker osv. Skickade Thomas till Pressbyrån för att handla cola, lite godis och en sallad (jag klarar inte av att äta sjukhusets lagade mat :cry: ) och det är ju så förbannat dyrt :twisted: och onödigt när man kan handla sånt i förväg och ha med sig!

Korsordstidning (inte alls vuxenpoäng alls :oops: ) och pennor...

//Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
cissii

Inlägg av cissii »

Hej :D

LADDARE till mobilen är mitt heta tips! Ivf om man ska vara kvar några dagar och det vet man ju aldrig.

Lycka till :heart:
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
jennymaria

Inlägg av jennymaria »

Musik!
Under förlossningen var det inte aktuellt att lyssna på musik för min del (några få intenstiva timmar), men vi blev kvar på BB i en vecka och då var det guld värt att ha musikmaskinen med. Maken hade till och med gjort två egna musiklistor till bebisen - en med klassiskt och en med annan musik :D

Amnings-BH.

Journalen från MVC.

Extra batterier till kameran.

Parkeringspengar.

Katrinplommon (till dagarna efteråt...)

Bilbarnstol och ytterkläder till barnet, för hemfärden.
En solstråle okt-05
En älskad lillebror 08-07-14
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Skriva en lista - är nog en bra idé!
Ladda kameran - japp, har tömt batteriet idag så att det kan ta emot laddningen.
Mobilladdare - ligger i necessären.
Mörk choklad, torkade aprikoser, hemkokt saft skall jag också lägga till på listan.
Något mer?
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Lypsyl/nåt mjukt att ha på läpparna! Man blir lite torr om läpparna när man andas mycket genom munnen...

Egen kudde hade jag med mig, det kändes väldigt skönt att inte allt luktade sjukhus. Plus att den var mycket fluffigare än sjukhusets kudde :D
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"