Har börjat att ge Alice 9 månader välling (Mild Välling) har provat förut lite men hon ville inte ta flaskan. så vi har fortsatt med gröt som hon älskar.
Funderar igen på att få henne att äta välling på kvällen i stället för gröt och undrar vilken sort vi ska börja med?
Vi har nu provat 2 kvällar att ge henne välling (Mild Vällinf) men hon äter bara ca 50ml hon tycker inte riktigt om att äta från flaskan.
Vilken sort rekomenderar ni att vi börjar med hon är snart 9 mån.
vilken välling ska jag börja med till en 9 må
vilken välling ska jag börja med till en 9 må
Alice född 13 aug -04. SHN kur 11 Jan.
Frida född 27 feb-07 SHN kur 16 aug.
Frida född 27 feb-07 SHN kur 16 aug.
När vi började ge på flaska gick det jättebra (han var ca 5 månader). Först var det plusersättning några gånger och sen risvälling. Men det var inte regelbundet eftersom jag ammade för det mesta. När vi sen skulle börja ge kvällsvälling några månader senare tog det tvärstopp. Han vägrade att ta nappflaskan i munnen. Vi provade flera kvällar utan resultat.
Så vi bytte vällingmärke.
Han ville fortfarande inte ha nappflaskan men drack vällingen om jag tog bort gumminappen. Så i över en vecka drack han välling ur pipmugg innan vi provade med nappflaskan igen. Då gick det bra. Men bara om vi klippte en riktigt stor skåra i nappen.
Vällingen vi har nu är Nestlés milda plusvälling. När jag frågade om vilken välling som var bra att börja med fick jag rådet att alltid börja med den mildaste sorten för att sen gå över till de andra, oavsett ålder på barnet.
Så vi bytte vällingmärke.
Vällingen vi har nu är Nestlés milda plusvälling. När jag frågade om vilken välling som var bra att börja med fick jag rådet att alltid börja med den mildaste sorten för att sen gå över till de andra, oavsett ålder på barnet.
Mimmi, mamma till Hugo född 8 juli 2004
och Stella och Olivia födda 31 januari 2008.
och Stella och Olivia födda 31 januari 2008.
Ta det lite lugnt i början med fullkornsvällingen.
Introducera den i lugn takt.
Vi öste på ganska hårt med fullkorn i början (vi är rätt så orädda av oss med introduktion av föda men här gick vi på en nit)
. Vi hade kört mild välling innan ett par månader och det gick kanon och sen gick vi snabbt över till fullkorn. Efter nån dag blev lillkillen jättedålig: fick vansinnig diarré och tappade matlusten totalt - jag kan inte koppla det till nåt annat än fullkornsvällingen.
Så mitt tips är: börja lugnt: hellre blanda mild välling med tillägg än med fullkorn i början.
(Nu kör vi fulla flaskan med fullkorn men vi tog bort fullkornet helt nån vecka innan vi sakta sakta introducerade det igen)
Vi öste på ganska hårt med fullkorn i början (vi är rätt så orädda av oss med introduktion av föda men här gick vi på en nit)
Så mitt tips är: börja lugnt: hellre blanda mild välling med tillägg än med fullkorn i början.
(Nu kör vi fulla flaskan med fullkorn men vi tog bort fullkornet helt nån vecka innan vi sakta sakta introducerade det igen)
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".