Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
K-ina

Inlägg av K-ina »

Å det där var så viktigt så jag skickade det två gånger... :?
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
kiki

Inlägg av kiki »

Ebbab skrev:Okej, har ni läst det här, apropå tandborstning...
http://www.expressen.se/sex/1.1076432/h ... tandborste

Själv blir jag liiiiite tveksam :shock: :oops: !
:lol: :lol: :lol: det här blir ju bara roligare och roligare jag döööör av skratt.

K-ina skrev:Oskyldig! Jag har alltid bortat för hand... Men den där liknelsen med dammsugaren gör ju att man börjar undra om man missat nått?
Prova vetja :lol: :lol: :lol:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Elle

Inlägg av Elle »

Jannika skrev:Jaaaa! Men så klart! Tack miar70. Men då måste man ju vara lite försigkommen och VETA att man ska tipsa nån om just den länken innan man sitter där och har börjat skriva, eller? LOST är bara förnamnet. :roll:
Nej då Jannika, det går ändå. Om du kommer på att du vill länka så "lägger" du ner fönstret du skriver i, genom att trycka på - i högra hörnet. Nu "vilar" det fönstret i listen längst ner. Då kan du öppna ett nytt fönster med den aktuella tråden, kopiera http:// adressen, klicka på det vilande fönstret i listen och klistra in tråden. Blev du något klokare eller bara med :-s

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gablex

Inlägg av Gablex »

:lol: :lol: :lol: Ah, det här är en tråd för mig.

Fast jag måste dementera det där med tandborstning morgon & kväll. Alltså. Vi borstar tänderna då.

Med tandborste.

Och tandkräm.

Pepsodent! Eller Colgate!

Ibland flossar vi efteråt.

VAD TRODDE NI!??!!?

Men när det gäller eltandborsten måste jag säga att jag föredrar att borsta manuellt :oops: Man har liksom lite bättre kontroll över friktionen och hastigheten :oops: :oops: :oops:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Fast eltandborste är väldigt, väldigt effektivt.
Det KAN inte förnekas! Det tycker min tandläkare också :lol:

Fast "eltandborste".. nja, jag är liksom rädd för att det ska vara väldigt, väldigt effektivt och att man aldrig mer ska vilja "borsta för hand" if you know what I mean. 8) :oops: :lol:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Tinis skrev: Fast "eltandborste".. nja, jag är liksom rädd för att det ska vara väldigt, väldigt effektivt och att man aldrig mer ska vilja "borsta för hand" if you know what I mean. 8) :oops: :lol:
[-X Ingen risk!!!! :oops: Inget slår manuell borstning i min bok :lol: :lol: :lol:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gäst

Inlägg av Gäst »

K-ina skrev:Jag klarade av fredagsborstningen redan igår så jag roar mig vid datorn i kväll! :lol:

Päivi?!!!! HUR kan vattnet "läsa" av orden? Att det tar upp vibrationer från musiken köper jag. Men ord som är SKRIVNA? Vad händer där? Behöver man inte ens uttala orden?
NU såg jag detta... det är så mycket tänder och borstar emellan så man kommer ju inte åt... :P

JO! det skrivna ordet har sin egen energi! :o Trot eller ej! :o Cooolt va... 8)

Så då tänker jag DOMAN med mitt hadovatten! :lol: Stora röda bokstäver -enklare att läsa - och så vatten från egen brunn. Det är itne mineralvatten (eller?) men det är inte kommunens kranvatten heller precis!

Jag har en egen dunke här i köket med HADOvatten - dvs vattnet frå just "läsa" ord som jag då tejpat in mot glasbehållaren. Min man har gett upp hoppet om mig för länge sen. :roll: :roll: :roll: Och min mamma tycker att struman har blivit mindre - en effekt som jag ABSOLUT inte ens har tänkt på - om det nu ligger något i det... :P HADOvatten åt alla... 8) :lol:

Vad tror ni, skulle de brännt mig på bål för 500 år sen...

Och Jo, Jannika! Ang. Smilet! Vi har ju naturhistoriska också! :D Där finns - mitt bland alla djur - två siamesiska människotvillingar i glasburk. :shock: :?

Som 12 - åring brukade jag åka dit på söndagarna och sätta mig för att teckna - blåval och lejon, en och annan elefant... :P Ett hus väl värt att besöka! :D
K-ina

Inlägg av K-ina »

Päivi skrev: Min man har gett upp hoppet om mig för länge sen. :roll: :roll: :roll:
Min man skulle troligtvis börja packa väskan! Eller? Han har fixat många av mina fixa ideér genom åren... Men det här skulle nog bli för mycket för honom!

Jag får väl erkänna att det känns litet för mycket för mig också - men säker kan man ju inte vara när man tittat på bilderna av kristallerna. Jag tror iallafall mer på att spela bra musik för vattnet.
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: Roliga människor!

Nu ska jag på hästskötarkurs och pilla på små shettisar i två timmar. KUL!

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

I dessa tider - då gossen gossesons tillåtna maträtter börjar mer och mer likna LCHF - händer det att jag hittar på nya maträtter. :) Den här var så god att jag bestämde mig för att tipsa er eftersom jag vet att många på det här forumet gillar LCHF!

Stek lite pressad vitlök i olivolja i en stekpanna. Släng i haricorts verts djupfrysta. Låt bönorna ta färg. Släng i massor med rödlök. :P Låt löken ta färg. Toppa med liiite krossade tomater - bara som krydda! Salta.

Passar som side dish till exempelvis stekt kyckling. Såååååå gott! :o

Den här bönan skall INTE kokas! [-X Den skall stekas!

Tar förresten gärna emot era favvorecept som passar hela familjen!

Det här åt vi med stekt kyckling idag, och så hade jag kokat lite glutenfri pasta till de som ville ha. Alla åt med god aptit, även ettåringen. Lätt, enkelt, snabbt. :)
cissii

Inlägg av cissii »

Hej i tråden

Spännande det här med vattnet. Jag tror säkert att vattnet kan läsa/uppfatta ordens energi. Vi har ju våran hjärna som ett instrument att förstå, vattnet har säkert sitt sätt. Tankar är skapande, ordet är väl nästa steg i skapelseprocessen som tanken startade. Men en sak som jag tyckte var lite märklig med vattnet var att när man spelade tex metal. Som skulle stå för "negativt" om jag fattade det hela. Så bildades INGA kristaller. Men vart tog energin vägen då? Kunde vattnet filtrera bort den? Jag menar ingen energi fösvinner väl bara? Känns som vattnet borde bildat en annan sorts kristaller isf. hmmmmm :D
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
cissii

Inlägg av cissii »

Eller kanske. Vattnet kanske är så "smart" att det låter agressivitet bli en betraktelse istället för göra det till sin egen, och reagera med att skapa kristaller. hmmmm :D För så kan ju vi 70% vattenvarelser oxå göra om vi vill. hmmmm...
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Jannika

Inlägg av Jannika »

Just det, Cissii! Det tänkte jag faktiskt också på! Metal är ju en sorts känslouttryck bland andra, eller hur? (Darlingen dessutom fd metal rockers, haha!)
Gablex skrev:VAD TRODDE NI!??!!?

Men när det gäller eltandborsten måste jag säga att jag föredrar att borsta manuellt Man har liksom lite bättre kontroll över friktionen och hastigheten
Ja just det, VAD trodde alla ni andra egentligen? [-X [-(

JAG trodde ABSOLUT inte det, jag. O:)

Jag kan inte heller på nåt vis tro att elis skulle slå manno i någon gren faktiskt. Det känns som om man missat själv poängen med tandborstningen då. I alla fall i min bok.

Nu har jag varit på hästskötarkurs och värvat mammor till forumet. Hoppas de reggar sig och får styr på soveriet. Bl a en mamma med två kolikbebisar. Och jag kunde säga att jag inte trodde det var kolik utan att hon gick det minsta i försvar eller skulle förklara. Jag måste ha slipat mina pedagogiska talanger och mitt sätt att lägga fram fakta, tror jag bestämt. 8) Nu verkade hon vara en cool typ och inte helt nöjd med BVC så det kanske inte bara berodde på mig. :oops:

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: :heart: :-({|= KOTTEN HAR SLÄPPT GRENEN! :heart: :thumbsup:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Seriöst :?: :D

Blev det en honkotte eller en hankotte? :lol: Mår modertallen bra?
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"