Hemma med 2 små

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Ja ni, veckan som började i förvirring och frustration har varit helt fantastisk, eftersom jag bestämde mig för att det här ska gå helt fint och eftersom jag får bra uppbackning här på forumet.

Mia, Susanne, TorpSara, Mrs Tall, Kattklo - :heart:

Så har ju det soliga vårvädret hjälpt till en del också :lol:

Och farfar, som ringde i går kväll och undrade om han fick ta Hugo till parken idag. Hugo rantade runt här hela morgonen och hojtade "FARFAR", kollade ut genom dörren, tog på sig gummistövlarna och satte sig att vänta i hallen...

Har insett att struktur på dagarna är nödvändigt. (För mig i alla fall). Upp, frukost, ensamlek, fixa och dona. Ut när lillebror sover förmiddag. Hem och amma och äta lunch. I säng med båda gossarna och fritid för mig.

Så har den här veckan rullat på och det är ju en alla tiders tillvaro för oss alla.

Ingen som klagar, ingen som är uttråkad.

Kram och tack för stöd!

Ulrika
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:heart: :heart: :heart:
Såklart ni har det bra! Det måste ju få ta lite tid att landa också, att helt plötsligt bli en till är såklart omvälvande!
Och mor och farföräldrar är guld värda, om de finns i närheten :heart:
Ha det gott med gossarna dina!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Va du e braaaa! =D> :heart:

/Fjällmor
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Nya mamman skrev: Har insett att struktur på dagarna är nödvändigt. (För mig i alla fall). Upp, frukost, ensamlek, fixa och dona. Ut när lillebror sover förmiddag. Hem och amma och äta lunch. I säng med båda gossarna och fritid för mig.

Så har den här veckan rullat på och det är ju en alla tiders tillvaro för oss alla.

Ingen som klagar, ingen som är uttråkad.
:thumbsup: :heart:

Ulrika, snart flyttar ju vi och då finns det en STOR härlig gård att upptäcka för Hugo och Olle och småjuvelerna kan sussa så gott i vagnarna. VÄLKOMMEN hem till oss så hjälps vi åt!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

ELLE, vilken idiot jag är som inte satte dig överst på tacklistan! DU är ju en klippa, i det här fallet in real life, så att säga!
Den där gården låter underbar :lol: Vi kommer gärna. Finns det lerpölar att bada i, undrar grisen Hugo? :wink: :lol:

Kram!
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Nya mamman skrev: Finns det lerpölar att bada i, undrar grisen Hugo? :wink: :lol:
SJÄLVKLART Hugo :heart: Det var en fröjd att se dig formligen BADA i lervällingen i Bleckan härom dagen.

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Ops, I did it again...

...sjunger Hugo efter den här dagen i parken!
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"