Kortis söker mammakläder

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag är ungefär som du i storlek, 165/55. LaRedoutes mammabyxor har funkar jättebra i S på mig. :thumbsup:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nancy!

Jag har ett par bruna manchesterbyxor (tunnrandig manchester, nästan lite plyschaktigt) med låg midja (men ändå mammabyxor).Tror märket heter Tete a tete. Storleken är 36, men dom är lite stora för mig. Eller så gillar jag bara inte hur dom ser ut, är inte säker... :roll:

Du kan få dom om du vill. Min kompis som är exakt i storlek med dig använde dom förra gången hon var gravid och trivdes i dom. Dom är rätt stretchiga och inte så tajta i modellen.

Och om vi ses så kan du få prova ett par POP-mammajeans. Dom är inte mina, men kan ju ge dig en hint om storlek om du vill köpa på Tradera.

:D
Nancy

Inlägg av Nancy »

Nja TorpSara... du är nog en smula slankare än vad jag är men jag skall definitivt kolla in ditt tips :wink: :lol: :thumbsup:

Gulle-Jenny, provar gärna manchesterbyxorna (om vi nu bara kan se till att vara friska samtidigt... :roll: ).

Kram från Nancy
J och Å

Inlägg av J och Å »

Tessan, blev det några kläder kvar av det du fick från mig? Kanske något som passar där?

Åsa, vet hur det är, är också 157 cm. Mitt problem va ju att magen blev vääääldigt stor. :wink:
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Jepp det är en påse kvar :lol: men tror det är för stora kläder för Nancy, hon är såååå pytteliten 8)
Men jag kollar och återkommer!!
/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:roll: Hur gick det då för Nancy :?: Går hon naken hemma i sitt hus och fryser rumpan av sig stackarn :?: Har hon tvingats sy om sina vardagsrumsgardiner till missklädsamma kaftaner :?: Har hennes make fått offra sina skjortor och sina gamla gympabyxor så långa i benen så att hon får binda upp dem med snören :?:

Svar nej. Nancy är numera stiligt ekiperad i kläder lånade på obestämd tid från sina räddande änglar JennyH :heart: och Tessan :heart:

Tusen tack och stor kram :heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

:lol: :lol: :lol: :lol: 8)

Sicken tur då. Att liten Nancy inte går naken 8) :shock: :lol: å vilka snälla tjejer här på forumet. Själv har jag nyss köpt en tjockisbaddräkt. Kom med posten i går 8)

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"