Jag emottager alla tips och förslag med glädje
Jag får känslan av att vår kille skulle gärna ha färre och längre lur. Den sista luren är alltid "skrik- och grinluren"

så jag får bara för mig att det skulle funka bättre med 2 lurar. Han är morgontröttis och vill gärna ha sin morgonlur som den är idag. Och efter långa lunchluren så är han så go, glad, härlig, sprallig osv

...
Tack för tipsen! Jag trodde bara att man skulle stuva om så lite som möjligt på schemat med sov- och mattider men det känns ju bra ifall man kunde flytta den långa luren längre fram än vad den är idag så lurarna inte kommer så tätt inpå varann. Då tror jag nog att han fixar att vara vaken från exempelvis 14:30 - 19:00 eller eventuell tidigare läggning i början? Vad tror ni?
Angående ättiderna så känns det för länge för honom att vänta med första riktiga målet till 11. Han är så hungrig redan idag då han äter gröten 10. Det kanske skulle funka bättre om han fixade vällingen bättre. Just nu provar vi försiktigt med 1/4 välling i 3/4 ersättning och ska se hur magen reagerar och det står han sig inte på så länge, 10 är nog maxgränsen som det verkar idag.
Han är ju rätt stor också så han har god aptit
Vi har ingen brådis än med ändringar, men det känns bra att börja förbereda sig när det väl känns som att det är dags för förändring.
Jag måste bara skryta lite igen. Vilken duktig kille och duktig mamma (hihi), nu går det så bra igen efter en liten strulperiod. Själva läggningarna går fint förutom sista dagsluren då. Jag tog så bokstavligt på skrattet till godnattet att skrattet verkligen lades mest på GODNATTET inte så mycket på dagslurarna. Och ståendet & druttandet är mycket bättre nu. Nyhetens behag har lagt sig lite. Det brukar ju vara så att när mamma skryter så brukar det komma nåt "bakslag" så peppar peppar
När jag ändå sitter och skriver en roman så reagerade jag på hur många skriver om 8 månaders ångesten. Hur upplevdes den för er? Började sovpass krångla då och vilka trix hade ni då?
Vad tror ni om det jag skrev ang schemat, sov/mattider osv...