Som en äggsjuk....

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

:lol: :oops: Näe, 57 cm var det ju förstås....

Annars hade en boll inte varit oväntat med genbanken hos oss. :lol: Milo vägde ju 5,3 och var bara 52 lång. DÄR kan vi snacka fetknopp! Jösses, när jag tittar på kort från hans första bebistid blir jag alldeles full i skratt för han är så ofattbart fet. Det bara väller överallt, hakor, armar och ben som korvar sig, fötter som är lika breda som långa. Vi är alla olika....

Kram Jannika
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

OJ :shock: 57 cm är en LÅNG bebis...

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Ja, föräldrarna är lite längre än medel men inte SÅ mycket. :shock:
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Inlägg av Sussi »

Grattis moster!!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Tack Sussi! :D
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Nya mamman, du är så rolig att jag tycker du borde starta en blogg eller nåt. Dagens skratt, och det är inte första gången!
Jannika, du är ju en sann och härlig underhållare själv!

Bara en sån här sak: "4,6 kg och 47 cm".

Jag skrattade gott när jag försökte föreställa mig det. (Förlåt, Felix. Nu var du ju visserligen 10 cm längre, men det var kul så länge bilden varade... :lol: )
Hur går det då, har ni fått klämma och känna på kusinen? Har syrran hunnit hämta andan? Mjölk och tårar i en saltsöt blandning?
Vad säger dina 4?

KRAM!
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

:lol: Jorå du, här har det pillats och duttats! :heart: Den käre Felix sov så gott när vi var på besök och alla våra fyra var intresserade av KUSINEN med olika intensitet och ihärdighet. :lol: Nella verkade faktiskt väldigt nyfiken på långskånken och blivande kompisen. Jander höll i handen och pratade på sitt lillgamla vis medan Nike pillade honom i öronen. Vet inte varför riktigt, hon kanske tyckte att han såg skräpig ut. Milo tyckte gosetigern i plastlådan var roligast när vi var där men när vi kom ut ur sjukhusbyggnaden halvskrek han hela vägen till bilen:
-KUTIIINEN ELITT! VI HA KUTTIIINEN ELITT! KOMME YT! BLA BLA! på repeat och i olika variationer. :lol:

Idag har det varit en trött och gråtmild syster, tredje dagen och mjölken rann säkert till. I alla fall ryktades det om det på 80-årskalaset. Min mormor är så jävulusiskt pigg och snygg för sina 80 år. Helt ofattbart! DEN genen tackar jag extra för om jag får den. Det är bara att hålla tummarna.

Kram på er!

Moster Jannika
Gablex
Inlägg: 777
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 11:46
Ort: Skåne

Inlägg av Gablex »

Grattis till store lille kusinen!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika skrev:Milo tyckte gosetigern i plastlådan var roligast när vi var där men när vi kom ut ur sjukhusbyggnaden halvskrek han hela vägen till bilen:
-KUTIIINEN ELITT! VI HA KUTTIIINEN ELITT! KOMME YT! BLA BLA! på repeat och i olika variationer. :lol:
Lööööv! :heart: :lol:

/Fjällmor
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Tack Gablex! :heart: och kärlek tillbaka fina Fjällan! :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"