Jag Privat Dagmamma

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Skriv svar
Petra
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 16:02
Ort: Bålsta
Kontakt:

Jag Privat Dagmamma

Inlägg av Petra »

Hej alla goa människor :D

Va kul att det är fler än jag som tänkt i samma bana När att jag kom i kontakt med Annas Barnabok så fick jag en aha-upplevelse :idea:
Mina egna barnaår och alla barns situation blev på en gång så upplyst :!:
Jag har varit hemmamamma med mina små sen min äldsta dotter Amanda föddes i oktober 2003. Tvillingarna föddes mars 2006 och är snart 2 år. Nu är det dax att besluta hur jag ska kunna vara hemmaförälder och samtidigt tjäna pengar.
Privat dagmamma är planen och jag har tänkt ta hand om max 2 barn utöver mina egna 3. Annas Barnaboksförnuft kommer naturligtvis ligga som grund för min verksamhet.
Jag vill så gärna hjälpa andra föräldrar som liksom jag, inte kan tänka mig att lämna mina småttingar hela dagarna på en institution såsom dagens daghem

Utsövda små älsklingar som också hemifrån är vana vid rutiner och mycket kramar, skulle mina egna små barnaboks ingrodda livsnjutare fullkomligen kasta sig över :D
Social delaktighet och hemkänsla med friheten som behövs för att de små ska kunna utvecklas. Träning i alla tänkbara enkla/svåra dagliga utmaningar är en självklarhet.
Med uppmuntran, ledarskap och vänskap/kärlek vill jag lära våra små livets alla små och stora upplevelser \:D/

Våra små tror på oss och ser till oss för ledning- det är vårt ansvar att visa och lära våra barn med glädje och i trygghet :heart:
Att jag som ansvarig vuxen alltid finns tillhands :!:

Jag bor i Bålsta utanför Stockholm i en mindre villa med skogen runt husknuten och ingen trafik i närheten. Jag Välkomnar alla "Barnaboks" föräldrar att höra av sig till mig om de vill prata närmare och kanske komma på besök :D
Petra 36
***************************************
Amanda 19/10-03 :heart:- Kurad 3 sept.04
Andrea & Alice SM från början 6/3-06 :heart::heart:(Se bilder)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du :wink: :lol: (Om jag inte sagt det förut :oops: )

Vilket härligt, behjärtansvärt projekt :!: LYCKA TILL :lol: :thumbsup: :lol:

Jag sätter alltså upp dig på kontaktlistan till att börja med \:D/

Tack för alla dina varma ord :heart:

:-({|=
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"