Kan han inte sova i vagnen på emluren då? Jag brukar göra så att han får sitta och titta när det är vakentid och när han blir trött och det är en stund kvar så plockar jag fram mutor i form av rån, och leksaker, och sen när det är dags att sova fäller jag bara ner ryggen och hänger för filten över sufletten och fortsätter att gå.Vi brukar gå ut efter mål 3, ungefär vid 15.00 i vagnen. Problemet är att han hinner bli trött och har flera gånger somnat i vagnen innan kl 16 då nästa sovpass börjar. Börjar bli trött eller somna vid 15.30. I början gick jag bara 25 minuter för att hinna hem till sängen innan han somnade men det blir tråkigt och enformigt. Vill ju vara ute längre eller göra nåt ärende samt att han ska sova i vagnen ute.
Jag har alltid haft en son som rumstrerar om väldigt mycket och runt 6 månader slutade jag lägga tillrätta, han fick liksom gorma till det bäst han vill, och sen sov han så skönt så!Han har börjat protestera mot tillrättaläggandet. Vrider ansiktet åt hans vänster och spänner sig. Jag försöker ju göra tillrättaläggandet som markering för sovdags men då blir han grinig på en gång. Ska jag bara lägga honom på mage och strunta i tillrättaläggandet? Eller hur ska jag göra?
Hur fixar man lurarna om de måste bli i bilen? (Planerar IKEA-besök!)
Jag brukar inte göra nånting, han brukar bara somna liksom, men jag vet att en del hänger för en filt i bilen, men dom flesta brukar tacksamt däcka av bara så där.
Svårt att ange tid men när du ser att schemat sitter så då är det nog bara att byta platser vid behov.När tror ni han är så pass inkörd på schemat att han somnar ändå, oavsett plats, t.ex. i bilen eller hos nån annan?
//Malin